کد خبر 962712
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
تورم تولید به ۳۴.۴ درصد رسید

فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٠,٥ واحد درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل ١.٢ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش مشرق، شاخص قیمت مصرف کننده کل کشور بر اساس دهک‌های هزینه‌ای اردیبهشت ١٣٩٨ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٠, ٥ واحد درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل ١.٢ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

آمارهای قدیمی تورم و ارز در سایت بانک مرکزی +عکس

نرخ تورم کل کشور در اردیبهشت ماه ١٣٩٨ برابر ٣٤, ٢ درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ٣٣.٧ درصد برای دهک اول تا ٣٦.٦ درصد برای دهک دهم نوسان دارد.

محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ٤٧.٣ درصد برای دهک اول تا ٥٢.٤ درصد برای دهک دهم است. هم چنین اطلاع مذکور در مورد گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» بین ٢٣.٠ درصد برای دهک اول تا ٣٣.٢ درصد برای دهک دهم است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    1 1
    بجاش شادیم دولت بنفش بین پیاده روها دیوار نکشیده
  • RO ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    2 0
    گرانی به بهانه تحریم به بهانه قیمت نفت و گاز برق ارز تاثیرات ابو هوایی قیمت ساختمان به بهانه جنگ به بهانه حقوق بشر به بهانه بازیهای سیاسی اقتصادی به بهانه زور اسلحه به زور بمب اتم همه برای تزریق گرانی واستسمار ملتها وجهان به کجا چنین شتابان به قول رهبر فرهنگ کار و تلاش را از یاد برده ایم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس