کد خبر 962480
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰
سیگار الکترونیکی خطر سکته را افزایش می‌دهد

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد استعمال سیگار الکترونیکی ریسک خطر حمله قلبی یا سکته را افزایش می‌دهد.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد استعمال سیگار الکترونیکی ریسک خطر حمله قلبی یا سکته را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

در سیگارهای الکترونیکی از قطره ویپ یا به‌اصطلاح «لیکویید» (E liquid – E juice) استفاده می‌شود؛ محققان دانشگاه استنفورد با تحت آزمایش قرار دادن این مایع دریافتند قطره ویپ به سلول‌های عروق خونی که می‌توانند به بیماری‌های قلبی عروقی منجر شوند، آسیب می‌رسانند.

براساس داده‌های موجود، افرادی که سیگار الکترونیکی مصرف می‌کنند به نسبت غیرسیگاری‌ها ۵۶ درصد بیش‌تر در معرض خطر ابتلاء به حمله قلبی هستند؛ خطر سکته مغزی برای این افراد هم حدود ۳۰ درصد بیش از کسانی است که سیگار نمی‌کشند.

جوزف وو، سرپرست این گروه تحقیقاتی از دانشگاه استنفورد می‌گوید: «تا به حال پژوهشی درباره تأثیر مایع به کار رفته در سیگارهای الکترونیکی صورت نگرفته است».

وی ادامه می‌دهد: این مطالعه به وضوح نشان می‌دهد که سیگارهای الکترونیکی یک جایگزین امن برای سیگارهای سنتی نیستند؛ بلکه افرادی که از آن استفاده می‌کنند به میزان قابل توجهی در معرض حمله‌های قلبی و سکته قرار دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NL ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    0 0
    سیگار سیگاره دیگه الکترونیکی و غیره اش همش ضرره و اونی هم که میکشه بهش آگاهه یا نباشه هم بالاخره میفهمه داره تباه میشه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس