کد خبر 962446
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
حسن روشن

این روزها حال استقلال خوب نیست، درست مثل یک ماه پیش و یا حتی موقعی که در بازی دربی باختند.

به گزارش مشرق، انگار قرار نیست حال این تیم خوب شود. دو دستگی در این تیم کاملاً مشهود است.

 

فرهاد با کمیته فنی میانه خوبی ندارد، کمیته فنی علاقه‌ای به ادامه کار با مجیدی ندارد، در این میان فتحی هم مثل کلاف سردرگم این طرف و آن طرف می‌رود.
در چنین شرایطی می‌توان پیش‌بینی کرد که دوباره لیگ نوزدهم هم هیچ چیز برای استقلال تغییر نکند. گفته شد سرمربی ایتالیایی برای استقلال انتخاب کردند اما خیلی طول نکشید برسر این مربی هم با هم دعوا کردند. به همین دلیل به سراغ حسن روشن رفتیم.


پیشکسوتی که عادت دارد بی‌پرده و رک صحبت کند. مثل همیشه روشن حرف‌های جالبی برای گفتن داشت. گفته می‌شود استقلالی‌ها با مربی خارجی که سابقه حضور در تیم اینترمیلان را داشته است، به توافق رسیدند.


نظر شما در این خصوص چیست؟ روشن در این ارتباط اینطور توضیح می‌دهد: «در حال حاضر مربیان خوب خارجی سر کار هستند و من فکر نمی‌کنم مربی که استقلالی‌ها با او به توافق رسیدند مربی خوبی باشد. به هر حال اعضای هیات مدیره استقلال غیر از ماجدی و منزوی فوتبالی نیستند. اینطور که گفته می‌شود هیات مدیره این مربی را انتخاب کرده و آنها باید خودشان فصل آینده پاسخ هوادار را بدهند.»

بیشتر بخوانید:

پاتوسی و صیادمنش رکورددار شدند

 


اینطور که گفته می‌شود مجیدی با حضور این مربی مخالف است و گفته که او باید مربی استقلال را انتخاب می‌کرد.


پیشکسوت استقلال در این ارتباط می‌گوید: «مجیدی حق اظهارنظر ندارد. استقلال باید کمیته فنی قوی تشکیل دهد، مجیدی می‌تواند یکی از اعضای کمیته فنی شود و آن وقت به همراه چهار پنج نفر دیگر در این ارتباط نظر بدهند. کمیته فنی باید مربی را انتخاب کنند. به نظرم هیات مدیره اشتباه کرد خودش در این ارتباط وارد عمل شد.»


ولی استقلال در حال حاضر کمیته فنی دارد. روشن در این باره اینطور توضیح می‌دهد: «کمیته فنی فعلی یعنی کشک. باید کمیته فنی متشکل از افراد جوانی مثل نامجو و روانخواه باشد. اگر کمیته فنی قوی و فعال باشد، مربی که برای استقلال استخدام می‌کنند موظف است هر هفته بابت عملکردش در لیگ به این کمیته پاسخ دهد.»


به نظر می‌رسد در استقلال چند دستگی وجود دارد و همین مساله هم باعث شده که این تیم هفت سال از گرفتن جام محروم شود. پیشکسوت استقلال در ارتباط با این مساله می‌گوید: «حتی آن موقعی که استقلال هم جام می‌گرفت در این تیم چند دستگی وجود داشت. فقط جام می‌گرفتند، اختلافشان مشخص نمی‌شد.


استقلال مشکل دارد چون مدیران موفقی در این تیم نیستند. اگر مدیران استقلال تدبیر درستی داشتند در وهله اول برای اینکه در آینده بتوانند تیم خوبی داشته باشند به فکر آکادمی بودند، کمیته پیشکسوتان تشکیل می‌دادند و کمیته فنی قوی درست می‌کردند و کارها را به دست آنها می‌سپردند اما بیچاره هوادار استقلال که باید این شرایط را تحمل کند. هواداران به من می‌گویند، «تو رو خدا شما کاری بکنید». من هم می‌گویم، «من چه کاری برای این تیم می‌توانم انجام دهم».


فتحی قبل از اینکه به استقلال بیاید با ما جلسه گذاشت و گفت اگر من بیایم به پیشکسوتان اهمیت خواهم داد و وعده‌های اینچنینی داد اما نمی‌دانم این اتاق و میز مدیریتی استقلال چه دارد که افراد خوب هم که وارد این اتاق می‌شوند دیگر خودشان را هم نمی‌شناسند چه برسد به دیگران. به نظرم باید اتاق و میز مدیریتی استقلال سمپاشی شود.


تازه بعضی از مدیران استقلال هم پرسپولیسی هستند و در این تیم دارند کار می‌کنند. جالب است که بدانید یک روز یک نفر در خیابان به من سلام کرد و گفت، «من را می‌شناسی؟» گفتم نه؛ گفت، «من یکی از اعضای هیات مدیره استقلال هستم. داریم می‌رویم مربی انتخاب کنیم».


من هم گفتم «تو می‌خواهی برای استقلال مربی انتخاب کنی؟!» در چنین شرایطی و با این افراد شما توقع دارید اوضاع و احوال استقلال بهتر شود. اینها نمی‌دانند توپ چیست؟ فوتبال چی هست. اشکالی ندارد مدیری فوتبالی نباشد اما حداقل مدیر باشد و بازوان خود که همانا کمیته فنی است را فوتبالی انتخاب کند تا آنها برایش مشاوران قوی باشند.»


پس با این اوضاع و احوال شما در لیگ نوزدهم هم استقلال را موفق نمی‌دانید؟ روشن در پاسخ می‌گوید: «نه، آینده خوبی برای این تیم با این شرایط و این مدیرها نمی‌توان متصور شد. لیگ نوزدهم هم مثل لیگ هجدهم خواهد بود.»
 

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس