کتاب فراسوی سازمان و ایدئولوژی داعش - کراپ‌شده

علی شهبازی درباره هدفش از نگارش این کتاب گفت: هدف کشف ریشه های خشونت داعش بود. از همان ابتدای ظهور داعش برایم معمای بزرگی بود که بفهمم این حجم از خشونت و انتقام جویی با آن وسعت فراگیر از کجا می آید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر مشرق، علی شهبازی جوان ۲۹ ساله ای است که به تازگی کتابی حاوی مقالاتش درباره داعش را به دست چاپ سپرده است.

این کتاب با نام «فراسوی سازمان و ایدئولوژی داعش» سه بخش دارد و در ۲۴۴ صفحه از سوی انتشارات اریش با قیمت ۳۸,۰۰۰ تومان در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

علی شهبازی درباره هدفش از نگارش این کتاب به خبرنگار مشرق گفت: هدف کشف ریشه های خشونت داعش بود. از همان ابتدای ظهور داعش برایم معمای بزرگی بود که بفهمم این حجم از خشونت و انتقام جویی با آن وسعت فراگیر از کجا می آید. ابتدا با بررسی دیدگاه های موجود در جهان درباره داعش شروع شد. اما بعدش یک مفهوم از یکصد و خورده ای سال پیش پیدا کردم که قدرت توضیح دهندگی فوق العاده ای داشت و همان مفهوم منجر به کشف ریشه خشونت ورزی داعش هم شد.

شهبازی همچنین در پاسخ به این سئوال که این مقالات درچه فاصله زمانی نوشته شده اند؟ ادامه داد: از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷ سلسله مقالات بطور منظم تهیه شد. بعضی هایشان در مجلات دانشگاهی و برخی هم در فصلنامه مطالعات خاورمیانه منتشر شدند. برخی از مقالات هم صرفاً متعلق به کتاب است و جای دیگری چاپ نشده اند.

نویسنده کتاب «فراسوی سازمان و ایدئولوژی داعش» همچنین افزود: این کتاب در کتاب فروشی های تهران در دسترس است اما چون در چا÷ اول است، فعلاً در استان ها توزیع نشده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس