پرسپولیس

پیشکسوت پرسپولیس گفت: رسیدن به فینال و قهرمانی دست بازیکنان تیم پرسپولیس است چون کسانی هستند که می‌خواهند قهرمانی را از پرسپولیس بگیرند.

سرویس ورزش مشرق – در آستانه برگزاری دیدار نیمه نهایی جام حذفی فصل ۹۸-۹۷ در اصفهان دو تیم سپاهان این شهر و پرسپولیس خود را برای رویارویی سوم در طول فصل فوتبالی جاری مهیا می‌کنند. این دو تیم در دو دیدار رفت و برگشت فصل هرگز مقابل هم شکست نخورده و در دو دیدار تن به تساوی دادند.

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت تیم پرسپولیس در گفت و گو با مشرق، درباره شرایط پرسپولیس برای دیدار با سپاهان، وضعیت غایبان این تیم و نقطه قوت تیم اصفهانی حرف زد.

گفتگو با وی را در ادامه بخوانید:

* اوضاع پرسپولیس در فصلی که گذشت را چطور ارزیابی کردید؟

- باید گفت پرسپولیس در لیگ قهرمانان با تمام شایستگی نتوانست عنوانی درخور و شایسته بدست بیاورد و البته مدعی قهرمانی هم بود ولی در فینال شکست خورد و شروع خوبی در سال نداشت اما با قهرمانی اش پایان خوشی برای فصلش رقم خورد.

* توقع قهرمانی در لیگ را داشتید؟

- به هر حال در لیگ هم با تمام مشقات و سختی‌ها قهرمانی به پرسپولیس رسید ولی فکر می‌کنم که این نیمه نهایی جام حذفی با تمام چالش‌هایی که بین دو تیم بوده به ویژه در دیدار آخرشان در آزادی، دیدار مهمی خواهد بود.

* چطور؟

- صدرددرصد سازمان لیگ باید این دیدار را به عنوان یک فینال نگاه کند چون برنده‌اش با احترام به مردم خوب گیلان قطعاً قهرمان خواهد بود.

* چه مشکلاتی بر سر راه پرسپولیس می‌بینید؟

- فکر می‌کنم برنده این بازی قهرمان می‌شود و مطمئن باشید که نمی‌گذارند پرسپولیس این جام دوم را از آن خودش کند. این دیگر دست خود بازیکنان پرسپولیس است. با همه کج‌دار و مریزی‌هایی که تا اینجا شامل حال بچه‌های تیم پرسپولیس شد و مشخص بود عده‌ای نمی‌خواهند بگذارند پرسپولیس سومین قهرمای پیاپی اش را بدست بیاورد ولی باز هم حالا این وظیفه بچه هاست که دومین جام را در ظرف کمتر از یک ماه برای هواداران بیاورند.

* مگر قرار است چه اتفاقاتی بیافتد؟

- به هر حال! ما هم موی خودمان را در این فوتبال سپید کرده‌ایم و می‌دانیم چه خبر است. این فقط یک بازی ۹۰ دقیقه‌ای است و بچه‌های پرسپولیس باید همه چیزش را تحمل کنند.

* محمدحسین زاهدی فرد داور این بازی است. نظرتان درباره داوری چیست؟

- از سازمان لیگ و دپارتمان داوری خواهش می‌کنیم که توصیه‌های لازم به زاهدی فرد شده باشد تا اسیر حواشی و جو استادیوم نشود. زاهدی فرد داور خوبی است و امیدوارم قضاوت خوبی داشته باشد.

* بازی در استادیوم نقش جهان تا چه حد به سود سپاهان است؟

- بازی در نقش جهان بهتر از فولادشهر است چون استادیوم بزرگ‌تر است و با فاصله‌ای که سکوها از زمین دارند صدای تماشاگران خیلی به زمین نمی‌رسد. ضمن اینکه پرسپولیسی‌ها جمعیت ندیده نیستند که تحت تأثیر آن قرار بگیرند.

* گفته شده ظرفیت ورزشگاه را ۵۰-۵۰ نمی‌کنند! این موضوع چه مقدار به ضرر پرسپولیس است؟

- درباره درصد جمعیت که ۵۰ -۵۰ بوده هم تفاوتی نمی‌کند! ما در اصفهان هم تماشاگر زیاد داریم و حتی اگر ۱۰ به ۹۰ شود، بدانید که حداقل نصف اصفهانی‌هایی که به استادیوم می‌روند پرسپولیسی هستند. باز هم تأکید می‌کنم که قهرمانی دست خود بچه هاست وگرنه مسائل حاشیه‌ای این قهرمانی را از بچه‌ها می‌گیرد. تیم خیلی آماده است.

* غیبت نفراتی مانند شایان و آدام را چطور ارزیابی می‌کنید؟

- نبود مصلح و همتی خیلی روی تیم تأثیر نمی‌گذارد چون نفرات جایگزین هستند که جای خالی شان را پر کنند اما تنها دغدغه ما رسیدن بیرانوند است که انشاالله برسد.

* نقطه قوت سپاهان کجاست؟

- کی روش استنلی یک مهاجم تمام عیار است و باید تبریک گفت به کسی که این مهاجم را به ایران آورد. یک فصل هم در ذوب آهن بود و آنجا هم ۹ گل زد و فکر می‌کنم اگر ۵ تا خارجی خوب به ایران آمده باشند یکی از بهترین‌های شان همین استنلی است که قلعه نویی به نحو احسن از او استفاده می‌کند.

* چطور می‌توان این مهاجم را مهار کرد؟

- سید جلال و شجاع که هر دو سرزن هستند نباید از او غافل شوند به ویژه روی توپ‌هایی که از کنار سانتر می‌شوند. از روبرو مشکلی نیست آنها را من هم که ۶۰ سال سن دارم می زنم ولی دیده‌ایم که کی‌روش بیشتر گل‌هایش را با سر زده است. شجاع اصلاً نباید غفلت کند و باید منطقه‌ای استنلی را مهار کنند و هر کس به او نزدیک تر است باید کنارش بماند. من او را فورواردی فوق العاده خطرناک می دانم ولی خب دفاع پرسپولیس زبانزد است و من حتم دارم از پس او برمی آیند.

* پیشتر اشاره کردید نمی‌خواهند پرسپولیس قهرمان شود! واضح می‌گوئید چه کسانی؟

- نمی گویم ارگانی ولی کسانی هستند که می‌خواهند قهرمانی را از پرسپولیس بگیرند. بچه‌ها باید با غرور و انگیزه زیادی برای این بازی به میدان بروند چون خوب استراحت کرده‌اند و بهانه‌ای هم ندارند. خوب هم تمرین کرده‌اند و همه چیز بر وفق مراد است و همه چیز در دست خود بازیکنان است. شک ندارم با تمرکز بچه‌ها و درایت کادر فنی می‌توان راهی فینال شد و در قهرمانی دبل کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ساسان IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    12 22
    دمت گرم اقا مرتضی حرف حق زدی
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
      11 7
      یاد مزخرفات دلال کروات افتادم که گفت نمیذارن پیروزی قهرمان شه.
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    18 7
    نمی‌خواهند پرسپولیس در قهرمانی دبل کند ! نا رضایتی و خطاب رهبری در پاس نداشتن زبان فارسی فقط متوجه صدا و سیما نیست ها ... صدا و سیما میتواند نوک پیکان نا خرسندی معظم له باشد اما سهم دیگر رسانه ها چقدر است ؟ دبل ... هتریک ... کلین شیت .... سوپر استار و .... به عربها نگاه کنید ! حتی برای پنالتی و کرنر و اوت و.... معادل عربی درست کرده اند خیلی از رسانه های مکتوب و مجازی دلشان غنج رفت از خطاب قرار گرفتن صدا و سیما ... اما خودشان فکر نمیکننند اونها در روز چقدر ه زبان فارسی را پاس میدارند و از لطمه زدن به اون پرهیز میکنند .
  • علط FR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    9 14
    دوباره حاشیه سازی...انگار زمین و زمان با این تیم دشمنی دارد...‌میشه بس کنید لطفا"
  • علی IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    19 17
    خیالت راحت با داوری ، دبل که آسونه ده بل میکنه عجب رویی دارید شماها
  • fakor IT ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    18 15
    تا حالا که همه از پرسپولیس همه جوره حمایت کردن. از داور بگیر و برو بالا....
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    15 14
    حتما وزیر لنگی نمی خواد
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    13 13
    یازی که رفت و برگشت نداره چرا باید توی زمین یکی از دو تیم باشه . باید در زمین بی طرف برگزار بشه. خب تابلو هستش که عوامل اصفهانی فدراسیون این جام رو برای شهر خودشون می خوان بدست بیارن.
    • adj IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
      14 11
      وقاحت هم حدی داره دیگه حالم از این فوتبال بهم میخوره یباره تمام جامهای 10 سال بعد رو بدن پرسپولیس شاید اینا راحت شن
  • رضا IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    15 17
    آقای فنونی زاده چه کسی نمی خواهد پرسپولیس دبل قهرمان شود؟ مگر می شود روی آقای وزیر و تیم محبوبش رو زمین بیاندازند!!!!!!!!!!! اتفاقا همه کسانی که می خواهند با بازی جوانمردانه قهرمان شوند را با کمک داورهای خود فروخته زمین می زنند
  • GB ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    12 21
    کلاغ اسیا که میگفت چون این جامو به ما دادن خدا کنه جام حذفی رو هم بهمون بدن
  • lمحمد IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    15 20
    همانطور که سه قهرمانی را به پرسپولیس هدیه کردند دیگه خجالت می کشند جام حذفی را هدیه کنند به تیم وزارت ورزش !!
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    18 19
    سه تا قهرمانیتون به لطف داوری و وزارت ورزش دارید.
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    13 15
    زاهدی فر هم از خودتونه بالام جان
  • ایرانی واداده ی بیکار IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    17 15
    یعنی قرار است که در این بازی شرایط کمک عوامل بیرونی به تیم پرسپولیس مهیا نباشد ؟؟؟؟ . مگر وزیر و سایرین مرده باشند !!!. داش مرتضی : ! غم مخور چون ، ابر و باد و مه و خورشید همچنان درکارند .
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    12 24
    ولی دولت و وزارت ورزش و فدراسیون میخواهند دبل کنید. همین کافی نیست؟
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    11 5
    راستي كيسه چند ساله كه قهرمان نشده؟
  • reza IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    9 8
    تیم شما نمیتونه بازی هاشو ببره وپنالتی رو گل کنه اونوقت تقصیر وزیره !!!!بس کنید این حرف های سخیف رو
    • IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
      0 0
      گل های سالم ما رو افساید و اوت میگیرن تقصیر کیه؟
  • احسان IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    8 12
    سایت تون خیلی واضح داره از پرسپولیس حمایت می کنه و این کار باعث رنجش خیلی از مخاطبین شده لطفا رویه خود را عوض کنید
  • علی IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    7 12
    از حرف شما میشه نتیجه گرفت که قهرمانی در لیگ هم به خواسته یک تعدادی دیگه بوده نه تیم پرسپولیس که اون تعداد دیگه آدمهای مهمی از جمله وزیر ورزش و .....بودند تو مملکتی که هیچ کاری بدون رانت و مافیا پیش نمیره عقل سلیم نمی پذیره که تو فوتبال یک تیم بدون پشتیبانی از بالا قهرمان بشه
  • علی IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    1 8
    با این همه بگیر و ببند و پشتیبانی وزارت مقابل ژاپن چه غلطی کردید که اکنون کنید بمیرید با این فوتبال کثیف
  • بنایون IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    1 4
    واقعا لذت میبرم که هوادارای سپاهان و استقلال اینقدر میسوزن از قدرت و قهرمانی های پیاپی یم پرسپولیس. تیمی که 50 میلیون هوادار داره. خوش باشین .خخخخخخخخخ
    • IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
      0 1
      لذت میبرم از اینکه کل ایران میدونن تیمتون کثیف میاد بالا خودتم میذونی
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
      0 1
      کشور 80 میلیونی 50 میلیونش لنگی هستند !!!!!!! واقعا چجوری ممکنه چطوری حساب می کنید . دیگه مردم مثل قدیما حمام عمومی هم زیاد نمیرند که لنگی باشند
  • آذری IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    0 1
    اقا فنون ریا نکن تیم قرمز شما حکومتیه.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس