کد خبر 962050
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
امیر قطر

قطر که پیشتر گفته بود برای شرکت در دو نشست اضطراری سران کشورهای عربی در مکه دعوت نشده است، اکنون از عربستان سعودی دعوتنامه رسمی دریافت کرده است.

به گزارش مشرق، «سلمان بن عبدالعزیز آل‌سعود» پادشاه عربستان سعودی در دعوتی رسمی از «شیخ تمیم بن حمد» امیر قطر خواسته است در دو نشست اضطراری شورای همکاری خلیج‌فارس و نشست اتحادیه عرب در شهر مکه شرکت کند.مدیر اداره اطلاعات وزارت خارجه قطر آورده است که این دعوت از سوی ملک سلمان روز یکشنبه ارسال شده است.

بیشتر بخوانید:

حمله دوباره عربستان به قطر

این دو نشست قرار است در تاریخ 30 ماه مه ( نهم خرداد) در شهر مکه برای بحث درباره پیامدهای حمله هواپیماهای بدون سرنشین به تاسیسات نفتی عربستان و حملاتی به چهار نفتکش در نزدیکی بندر «الفجیره» در دریای عمان، برگزار شود.

قطر پیشتر به دلیل اختلاف با دیگر کشورهای عرب خلیج‌فارس از سوی عربستان سعودی به این اجلاس دعوت نشده بود. عربستان، امارات و بحرین، مصر از ژوئیه 2017 روابط سیاسی و اقتصادی‌شان با قطر را به اتهام حمایت دوحه از تروریسم متهم کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • LB ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    0 0
    دقیقا می شد پیش بینی کرد که تحرکات ایران در خلیج فارس باعث اتحاد اعراب بشه حتی عراق هم میره با اونها. الان وضعیت ایران مثل لبنانی هاییه که در اعتراض به قطعی برق، میرن اتوبان رو میبندن و مردم رو تحت فشار میذارن تا دولت نیم نگاهی بکنه! ما هم داریم همسایه ها رو تحت فشار میذاریم تا به خیال خودمون آمریکا دردش بیاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس