کد خبر 962041
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
شهنازی

به نظر می‌رسد با توجه به حاشیه‌هایی که اخیراً برای دبیرکل کمیته به وجود آمده، وی به زودی استعفای خود را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، با ورود سیدرضا صالحی‌امیری به کمیته ملی المپیک، بحث اصلاح اساسنامه دوباره مطرح شد. با وجود اینکه این اساسنامه در زمان ریاست کیومرث هاشمی اصلاح شده و به تایید کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) رسیده بود، اما با تحقیقاتی که مسئولان کمیته ملی المپیک از اساسنامه کشورهای مختلف داشتند، اصلاح اساسنامه دوباره در دستور کار هیات اجرایی قرار گرفت.

دی‌ماه سال گذشته بود که این اساسنامه به تصویب هیات اجرایی و مجمع عمومی کمیته ملی المپیک رسید که بعد از ترجمه به زبان انگلیسی به IOC ارسال شد. IOC نیز بعد از نامه‌نگاری‌های متعدد برای حل ابهامات، در نهایت اساسنامه کمیته را تایید کرد و این اساسنامه به هیات دولت رفت.

بیشتر بخوانید:

ادامه کشمکش در کمیته ملی المپیک

 

مهمترین تغییرات اساسنامه کمیته ملی المپیک مربوط به نحوه معرفی دبیرکل و خزانه‌دار است به این صورت که این دو نفر توسط رئیس کمیته معرفی و با تایید و تصویب هیات اجرایی انتخاب می‌شوند. با توجه به اینکه خزانه‌دار و دبیرکل از سوی رئیس انتخاب می‌شوند، حق رأی از آنها گرفته خواهد شد.

تمامی مراحل تصویب اساسنامه کمیته در حالی طی می‌شد که از مدت‌ها قبل به دلیل مشکلات شخصی شاهرخ شهنازی، زمزمه‌های رفتن وی مطرح بود. با اینکه گزینه‌های زیادی برای دبیرکلی مطرح بودند اما صالحی‌امیری هیچ کدام را تایید نکرد تا روزی که خبر بازداشت دبیرکل در رسانه‌ها مطرح شد.

با توجه به تمامی حواشی به وجود آمده برای دبیرکل و کمیته ملی المپیک، این بار صحبت از سرپرستی مطرح شد تا بعد از تایید اساسنامه در هیات دولت، تصمیم نهایی درباره انتخاب دبیرکل گرفته شود.

قرار بود در نشست هیات اجرایی که روز شنبه برگزار شد در این باره صحبت شود. اعضای هیات اجرایی درباره سرپرستی دبیرکل به توافق رسیدند اما با توجه به اینکه فعلاً خبری از استعفای شهنازی مطرح نیست، قرار شد در نشست بعدی مذاکرات پیگیری شود.

شنیده‌ها حاکی از این است با مذاکراتی که با شاهرخ شهنازی صورت گرفته وی به این نتیجه رسیده که استعفای خود را اعلام کند و این احتمال وجود دارد در چند روز آینده شهنازی کناره‌گیری خود را اعلام کند. در این صورت رئیس کمیته برای این پست سرپرست معرفی می‌کند تا با تایید اساسنامه دبیرکل معرفی شود.

 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس