کد خبر 961898
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
یخکشی

روز گذشته (شنبه) در خلال رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد در ایتالیا، دو تن از کشتی گیران کشورمان توسط داوران مسابقه دیسکالیفه شدند.

به گزارش مشرق، رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام ساساری ایتالیا که یکی از مسابقات رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در طول سال محسوب می‌شود، دیروز (شنبه) در حالی با معرفی نفرات برتر به پایان رسید، که برای نمایندگان کشورمان حواشی زیادی را به دنبال داشت.

باقر یخکشی نماینده وزن ۶۱ کیلوگرم کشورمان در این رقابت‌ها با اینکه توانست از سد تمامی رقبایش بگذرد و به مقام قهرمانی دست پیدا کند، اما مسئولان برگزاری مسابقات از اهدای مدال طلا به یخکشی خودداری کرده و او را دیسکالفه کردند. آن‌ها دلیل این کار را حضور یخکشی پای سکوی اهدای مدال با تیشرت و بدون گرمکن ورزشی بیان کرده اند.

بیشتر بخوانید:

اتفاقی عجیب در کشتی آزاد جام ساساری / گرمکن ورزشی طلای یخکشی را بر باد داد!


توضیح فدراسیون کشتی درباره دیسکالیفه شدن یخ‌کشی روی سکو

این در حالی است که چنین قانونی تا به حال تنها در رقابت‌های جهانی و المپیک اجرا می شده و حتی در رقابت‌های آسیایی و اروپایی که اخیراً برگزار شده بود، این قانون لازم الاجرا نبود. نمونه بارز آن سکوی اهدای مدال در وزن ۹۷ کیلوگرم رقابت‌های قهرمانی آسیای امسال که تصویر آن را در زیر می‌بینید:

البته در گزارش اتحادیه جهانی کشتی در این خصوص آمده است که چندبار از یخکشی خواسته شد تا گرمکن به تن کند، اما او این کار را انجام نداد و به همین دلیل دیسکالیفه شد. ولی نادر حاج آقانیا که نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم کشورمان در ایتالیا بود، برای دریافت مدال برنز با تیشرت بر روی سکوی اهدای مدال ایستاد که هیچ واکنشی از سوی مسئولان برگزاری مسابقات به همراه نداشت و این سوال را در اذهان به وجود می‌آورد که چرا قوانین اتحادیه جهانی کشتی در یک وزن اجرا می‌شود و در وزنی دیگر اجرا نمی‌شود.

جای تعجب آنجایی است که وقتی قانون مهمی مثل برگزاری مسابقات طی دو روز (دیدارهای دور مقدماتی در روز اول و رده بندی و فینال در روز دوم) در چنین مسابقاتی برگزار نمی‌شود، چطور قانون پیش پا افتاده ای مثل پوشیدن گرمکن روی سکوی اهدای مدال آن هم تنها در برخی اوزان به طور سختگیرانه اجرا شده و کشتی گیر دیسکالیفه می‌شود و امتیازات رنکینگ را از دست می‌دهد؟

البته حواشی پیرامون نمایندگان کشورمان در این رقابت‌ها تنها در وزن ۶۱ کیلوگرم نبود، بلکه ناداوری در وزن ۷۰ کیلوگرم به حدی رسید که اعتراضات کشتی گیر و کادرفنی باعث دیسکالیفه شدن یونس امامی شد. همچنین غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی نیز به دلیل اعتراض زیاد از سوی داوران کارت قرمز دریافت کرد.

منبع: طرفداری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    0 0
    این ایتالیایی ها هنوزم با یاد جنگ های روم و هخامنشیان به ما نگاه میکنن مشکل از خوش بینی ماست نه حافظه خوب اونا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس