شاه حسینی

عبدالرحمن شاه‌حسینی، رئیس پیشین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: همان‌طور که سلطان‌های سکه و غیره را محاکمه می‌کنیم، باید یکسری سلطان‌ها را در فوتبال هم محاکمه کنیم.

به گزارش مشرق، عبدالرحمن شاه‌حسینی درباره صحبت‌هایی حجت‌الاسلام علیپور مبنی بر استفاده یک بازیکن تیم ملی فوتبال از ترامادول در جام ملت‌های آسیا و بازی مقابل ژاپن و اینکه به نظرش چقدر این موضوع صحت دارد، اظهار داشت: من ابتدا باید بگویم رسیدگی به هر تخلف و هر امر مجرمانه‌ای با توجه به نوعش، بحثی فنی و تخصصی است. در زمان حضور ما در کمیته انضباطی هم وقتی بحث دوپینگ مطرح می‌شد، این‌طور نبود که من خودم اظهارنظر کنم. آن زمان یک کمیته مبارزه با دوپینگ بود که اثبات این موضوعات بر عهده آن بود، آن هم فقط با آزمایش. به قول معروف وقتی شهر بدون کلانتر شود، هر کسی هر چه دلش بخواهد می‌گوید.

بیشتر بخوانید:

بلایی به نام تقلب آقازادگی در استقلال

وی افزود: اول اینکه از کسانی که می‌گویند ترامادول استفاده کردند باید بپرسید آیا آزمایشی صورت گرفته است یا خیر؟ این اظهارنظرها مثل این می‌ماند که یک نفر که رانندگی بلد نیست را پشت فرمان بگذاریم، معلوم است در پیچ اول چپ می‌کند! بنابراین باید این حرف‌ها پخته‌تر زده می‌شد و جو فوتبال این‌طور به‌هم نمی‌ریخت. شما مطمئن باشید برخی از کشورها دنبال این حرف‌ها هستند و شاید همین حرف‌ها را به نهادهای بین‌المللی ببرند و علیه ما استفاده کنند. بنابراین این یک بحث تخصصی است. به نظرم خود ارکان فوتبال ما نباید از کنار این قضیه بگذرند، به شرطی که ادله اثبات ادعا وجود داشته باشد، چون در غیر این‌صورت نمی‌شود با آبروی یک ارکان یا یک شخص بازی کرد.

رئیس پیشین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در ادامه با بیان اینکه مدیران فدراسیون فوتبال باید به این صحبت‌ها ورود کنند، گفت: متأسفانه هر جا پیروزی به دست می‌آوریم آقایان صف می‌شکند و می‌گویند ما بودیم، اما هر جا باید توضیحی بدهند، پنهان می‌شوند. نباید کاری کنیم مردم از فوتبال دلسرد شوند.

«آیا در طول ریاست شما در کمیته انضباطی گزارشاتی این‌چنینی مطرح شده بود؟»، شاه‌حسینی در واکنش به این پرسش عنوان کرد: به کرات! نمی‌خواهم افرادی که تاریخ مصرف‌شان گذشته را نام ببرم، اما ما اشخاص زیادی را در شورای دوپینگ محروم کردیم. یک مثال می‌زنم. یک نفر زنگ زد و به من گفت در بازی‌های لیگ دو بازیکن مشکوک هستند و مثل قرقی از دفاع به حمله می‌روند و برمی‌گردند. من هم گفتم من که پزشک نیستم و باید این موضوع را پزشکان بررسی کنند. بعد از آن من فقط زنگ زدم به دکتر شریف گفتم مأموران کمیته مبارزه با دوپینگ را بفرستد و از این دو بازیکن تست بگیرند. جالب این است که تست یکی از این دو نفر مثبت بود و یک سال او را محروم کردیم. یک دروازه‌بان هم بود که یک سال او را هم محروم کردیم. فقط من یک چیز را بگویم. اگر در جامعه‌ای تخلف زیاد شد، بدانید ارکان قضایی آن کار خود را به خوبی انجام نداده است.

وی درباره بحث شرط‌بندی و صحبت‌های علی خطیر (معاون ورزشی باشگاه استقلال) در این مورد یادآور شد: حدود سه سال پیش ما به خاطر رضای خدا در مجلس پرونده‌ای به عنوان فساد فوتبال تشکیل دادیم و روی آن کار کردیم. درباره آن پرونده هم بارها به آقای رئیسی از طریق برنامه‌ها پیشنهاد دادم همان‌طور که سلطان‌های سکه و غیره را محاکمه می‌کنیم، باید یکسری سلطان‌ها را در فوتبال هم محاکمه کنیم. واقعاً ارزش دارد که آن پرونده‌ای که سه سال روی آن کار کردیم و روی موضوعات مختلفی مثل فساد، جعل کارت پایان خدمت و مسائل مختلف دیگر، تمرکز شود. همه‌ی صحبت‌ها در آن پرونده هم صورت‌جلسه شده و اگر این پرونده از مجلس گرفته شود و تیم ویژه‌ای روی آن کار کند، به آدرس‌های خوبی رسیده خواهد شد. یک نمونه بگویم. امروزه دو روش شرط‌بندی داریم، یک روش به صورت فضای مجازی است که در همه جای دنیا استفاده می‌شود، اما یک روش سنتی هم وجود دارد که در چند قهوه‌خانه شرط‌بندی‌ها انجام می‌شود. مکان‌های این قهوه‌خانه‌ها را هم نهادهای امنیتی می‌دانند و با عوامل آنها برخورد هم شده است. اوج این شرط‌بندی‌ها هم در شمال کشور بود که خوشبختانه با دستور مراجع با آنها برخورد شد. به نظرم تنها جایی که بی‌کار است، همین ارکان فوتبال ماست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
    0 0
    اول از همه سلطانی فر بعد عراقچی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس