کد خبر 961388
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
غذای سگ

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت از ممنوع شدن واردات غذای سگ و گربه خبر داد.

به گزارش مشرق، سید مهدی نیازی گفت: از ۸ اردیبهشت امسال ۱۴۳ ردیف تعرفه مشمول ممنوعیت واردات شد که غذای سگ و گربه نیز در این فهرست قرار دارد.

وی با بیان اینکه واردات غذای سگ و گربه صرفاً برای مصارف لوکس نبوده است، گفت: از برخی سگ‌ها در حوزه مأموریت‌های نیروی انتظامی‌، هلال احمر و آتش نشانی و به منظور استفاده از حس بویایی یا چشایی آن‌ها استفاده می‌شود که خوراک خاص مصرف می‌کنند از این رو ممکن است این خوراک در کشور تأمین نشود.

نیازی افزود: سال ۹۶ ارزش میزان واردات غذای سگ و گربه ده میلیون دلار بود که در سال ۹۷ با اعمال سیاست‌های مدیریت واردات به هفت میلیون دلار کاهش یافت ضمن اینکه امسال با توجه به اعمال ممنوعیت واردات در این بخش کاهش واردات بیشتر هم خواهد بود.

درحالیکه آمار گمرکات کشور نشان دهنده واردات بیش از یک میلیون دلار غذای سگ و گربه در فروردین امسال است، آمار واردات این اقلام در مدت مشابه سال قبل حاکی از آن است که واردات غذای سگ و گربه در نخستین ماه امسال ۵ برابر سال قبل شده است.

بیشتر بخوانید:

واردات غذای سگ و گربه به کشور ۵ برابر شد

غذای سگ و گربه با ارز دولتی وارد کرده‌اند

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: با سیاست‌ها و اقداماتی که در سال ۹۷ پیش بینی و اجرا شد واردات در مقایسه با سال ۹۶ حدود ۲۰ درصد کاهش یافت و این در حالی است که کاهش واردات در حوزه کالاهای مصرفی حدود ۳۲ درصد بوده است.

نیازی افزود: همچنین واردات کالاهای ممنوعه از حدود ۳ میلیارد دلار در سال ۹۶ به حدود ۸۰۰ میلیون دلار در سال ۹۷ کاهش یافت.

وی با بیان اینکه روند مدیریت تقاضا در سال ۹۸ هم ادامه دار خواهد بود به منظور حمایت از تولیدات داخل و مدیریت تقاضا ممکن است ممنوعیت واردات در برخی ردیف‌های تعرفه‌ای افزایش یابد کما اینکه از ابتدای امسال تا کنون اقلام ممنوعه واردات از ۱۳۹۰ ردیف تعرفه به ۱۵۱۲ ردیف تعرفه افزایش یافت که برخی از این کالاهای ممنوعه از داخل تأمین می‌شود برای برخی دیگر هم در شرایط کنونی اولویتی برای تأمین از طریق واردات تشخیص داده نشده است.

نیازی همچنین درباره آخرین تغییرات در فهرست ۲۵ قلم کالای اساسی که ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت می‌کنند، گفت: چند قلم از این فهرست خارج شده که از جمله آن گوشت قرمز، حبوبات، کره و بخشی از کاغذ است که از این پس به آن ارز نیمایی تعلق می‌گیرد البته برای کاغذ مورد مصرف در مطبوعات همچنان ارز ۴۲۰۰ اختصاص می‌یابد.

وی افزود: البته برای کالاهایی که اعلام ممنوعیت واردات می‌شود باید توجه کنیم که بعد از اعلام ممنوعیت، ثبت سفارش و تأمین ارز صورت نمی‌گیرد، اما کالاهایی که قبلاً ثبت سفارش و تأمین ارز شده و یا خریداری و در حال حمل به کشور و یا در گمرک است براساس قوانین، مشمول ممنوعیت واردات نمی‌شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
    10 2
    مگه سگ وگربه غذاهاشون ازخارج میارن ....من چندتاگربه دارم اضافه غذا خودمون وبهشون میدم
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
      0 1
      افرین به شما
  • سید رضا IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
    0 0
    نوش دارو ؛ بعد از مرگ سهراب !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس