کد خبر 960680
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
جام جهانی قطر

مدیرکل کمیته عالی قطر و دبیر کمیته برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ اعلام کرد که کشورش به دنبال افزایش تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها نیست.

به گزارش مشرق، بحث ورزشگاه‌ها و مسائل ترافیکی، تغییری که از پس همه اینها در نگاه دیگر کشورها به قطر ایجاد شده و نحوه استفاده قطر از پتانسیل‌های منطقه برای میزبانی در جام جهانی مواردی بود که در نشست خبری حسن الثوادی دبیر کمیته برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مطرح شد.

بیشتر بخوانید:

قرارداد امنیتی پلیس اسپانیا با میزبان جام جهانی ۲۰۲۲

مهم‌تر از همه اینها اما موضوع ۳۲ تیمی ماندن رقابت‌ها یا افزایش تعداد تیم‌های شرکت‌کننده به ۴۸ تیم است که هنوز فدراسیون جهانی فیفا، نظر نهایی خود را درباره این موضوع اعلام نکرده است. با این حال برگزار کنندگان جام جهانی ۲۰۲۲ در این نشست مطبوعاتی اعلام کردند که هیچ تصمیمی مبنی بر اضافه شدن تعداد تیم‌های جام جهانی به ۴۸ تیم ندارند. حسن الثوادی در این رابطه می‌گوید: «قبل از آنکه تصمیم نهایی برای افزایش تعداد تیم‌ها در ابتدای ماه ژوئن در پاریس اعلام شود، تصمیمات بر مبنای قالب همیشگی و از پیش تعیین شده ۳۲ تیمی پیش می‌رود.»

مدیرکل کمیته عالی قطر اعلام کرد این تصمیم‌گیری بین فیفا و قطر گرفته خواهد شد. او توضیح می‌دهد: «اگر تصمیمی گرفته شود، بر مبنای اعتقاد ما به افزایش تیم‌ها خواهد بود اما اگر متوجه شویم که سودی در این تصمیم وجود ندارد یا اینکه نکات منفی آن بیشتر از مثبت است، تصمیم ما بر باقی ماندن تیم‌ها به صورت ۳۲ تیمی خواهد بود.»


او تأکید می‌کند: «گسترش تیم‌ها می‌تواند به این معنی باشد که فیفا به دنبال میزبانی مشترک در منطقه تحت نظر قطر است. یک پیشنهاد گیج‌کننده برای دوحه که موضوع تحریم طولانی‌مدت توسط عربستان سعودی و امارات متحده و متحدان آنها است.»

الثوادی اعلام کرد در صورت افزایش یافتن تیم‌ها (براساس مطالعه امکانپذیری) گسترش یافتن به سایر کشورها را ترجیح می‌دهد. او در جلسه مطبوعاتی برگزار شده در قطر اضافه کرد که مذاکرات بین فیفا و قطر ادامه دارد و تصمیم نهایی ماه آینده اعلام خواهد شد. با این حال اما مسوولان برگزاری مسابقات تا زمانی که تصمیم نهایی درباره ۴۸ تیمی شدن مسابقات گرفته نشده، تمامی امکانات لازم برای برگزاری مسابقات را براساس ۳۲ تیمی بودن تورنمنت آماده کرده‌اند.

احمد العبیدی، مدیر پروژه اعلام کرد که ۴۱ اردوگاه تمرینی برای جام‌جهانی ۳۲ تیمی آماده است که در صورت افزایش تعداد تیم‌ها این مساله را مورد توجه قرار خواهند داد. او در ماه مارس فیفا پیشنهاد کرده بود تعداد تیم‌ها تا سال ۲۰۲۲ و قبل از جام جهانی ۲۰۲۶ مکزیک، آمریکا و کانادا به ۴۸ تیم افزایش پیدا کند.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس