کد خبر 960670
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
غلامحسین اسماعیلی

سخنگوی قوه‌قضائیه از محکومیت ۲ جاسوس مرتبط با سرویس‌های آمریکا و عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی در ادامه سومین نشست خبری خود با اشاره به صدور محکومیت دو جاسوس اظهار کرد: هفته گذشته یکی از موارد نفوذ فرهنگی را توضیح دادم. این فرد کسی بود که به دنبال استحاله فرهنگی و تغییر رویکرد و ارائه آموزش ها و برنامه‌های فرهنگی مغایر با شئون اسلامی و ایرانی ما بود. این فرد علاوه بر وابستگی بریتیش کانسل، تحت تعلیمات سرویس انگلستان آموزش هایی را دیده بود و از امکانات وزارت خارجه انگلستان برخوردار بود. برخی از این تئاترهایی که سروصدا کرد و بعضا شنیده شد، موقع برگزاری همکاران ما مجبور شدند سالن را ببندند، جزو تئاترهایی بود که تحت تعلیم این جریان روی صحنه رفته بود.

بیشتر بخوانید:

«ارس امیری» عامل نفوذی حوزه فرهنگ کیست؟ + عکس

جزئیات فعالیت‌های ضدایرانی عامل نفوذی دستگیر شده

محکومیت یک عامل نفوذی به دلیل همکاری با انگلیس به ۱۰ سال حبس

وی ادامه داد: همچنین پرونده‌هایی را در حوزه سرویس‌های جاسوسی کشورهای مختلف در دستور کار داریم که اخیراً دو نفر از جواسیس وابسته به سرویس آمریکا و عربستان، حکم گرفتند.

اسماعیلی در پاسخ به سئوال دیگری درباره آخرین وضعیت پرونده‌های خودرو گفت: در حال حاضر 21 پرونده در ارتباط با شرکت‌های خودرویی داریم که در مورد سه شرکت، رای قطعی صادر شده و در حال اجراست. برخی شرکت‌ها 300 شاکی، برخی 500 شاکی و برخی تا سه هزار شاکی داشتند. دو پرونده جدید شرکت‌هایی خودرویی، اخیراً منجر به صدور کیفرخواست شده است و در نوبت رسیدگی دادگاه قرار دارد و 16 پرونده دیگر نیز مراحل تحقیقات را می‌گذراند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    3 0
    محکومیت دو جاسوس اسم آنها را بگوئید
  • IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    1 0
    علي بركة الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس