کد خبر 960435
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
زیباترین عکس یوزپلنگ آسیایی در طبیعت ایران با دوربین تله ای توسط عکاس شهیر: فرانس لانتینگ

نشر عکسی با عنوان پلنگ ایرانی در منطقه میان جنگل شهرستان فسا نه‌تنها در این شهرستان بلکه در کل استان و کشور جریان‌ساز شده است.

به گزارش مشرق، عصر روز یکشنبه خبری در رسانه‌ها با عنوان «ثبت نخستین تصویر پلنگ ایرانی در منطقه میان‌جنگل فسا» منتشر شد اما ساعتی بعد، یک صفحه توئیتری این خبر را رد و ادعا کرد که این عکس متعلق به پلنگ آفریقایی بوده که در سال ۲۰۱۴ به انتشار رسیده است.

بیشتر بخوانید:

قدرت بی‌نظیر پلنگ‌ها

پس از بررسی‌ها ظاهراً صحت این ادعا ثابت و پایگاه «دیده‌بان محیط‌زیست و حیات‌وحش ایران» خبر را از سایت خود حذف و متن «مخاطبین گرامی تصویری که امروز از پلنگ ایرانی در منطقه میان‌جنگل فسا منتشر شد، جعلی و مربوط به آفریقای جنوبی بوده است. بدین‌وسیله ضمن پوزش به اطلاع می‌رساند خبر مربوطه از خروجی این پایگاه خبری حذف گردید» را در سایت خود منتشر می‌کند.

این در حالی است که در پایگاه خبری محیط‌زیست فارس نیز تیتر «عکس پلنگ میان‌جنگل فسا در هاله‌ای از ابهام» خودنمایی می‌کند؛ در متن خبر این پایگاه خبری پس از عذرخواهی آمده که قضیه در حال پیگیری است.

رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست شهرستان فسا  در این خصوص اظهار داشت: این عکس توسط رئیس صنف عکاسان فسا که با بیشتر ادارات در بخش عکاسی در حال همکاری بوده برای بنده ارسال کرد.

سعید هرمزیان‌نژاد عنوان کرد: بنده نیز بدون تائید و بررسی صحت و به علت اهمیت و اصالت عکس آن را برای روابط عمومی ارسال کردم.

وی بابیان اینکه بررسی واقعیت عکس، وظیفه روابط عمومی بوده و متأسفانه او بدون چک کردن این مسئله آن عکس را منتشر کرد گفت: عکاس تاکید دارد که عکس متعلق به خودش بوده و دارای شناسنامه است.

رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست فسا ادامه داد: طبق درخواست ما این عکس به استان ارسال تا اصالت آن توسط مراکز مربوطه موردبررسی قرار گیرد.

وی تأکید کرد: در صورت دروغ بودن این عکس، با عکاس به جرم نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی برخورد می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AE ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    3 0
    دیدی مشرق من همان دیروز گفتم این پلنگه نگاه احمقانه ای داره ! پس بگو چرا چون ایرانی نبوده
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    0 0
    دربیابان،روزی پلنگی گفت باخیلی پلنگ:السلام ای صد پلنگان! گفت،ما صدتا نییم+مثل ماو نصف ماو،نصفه ای ،ازنصف ما،جملگی باهم شویم صد می شویم.خب بگید حالا چند قلاده شدند ؟
  • CA ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    0 0
    منظور از عکس بالایی چیه؟! فرق یوزپلنگ و پلنگ به این وضوح نمیبینی!؟
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    5 0
    شبیه مخمل گربه خونه ی مادربزرگه هست
  • بختیاری GB ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    2 0
    برای تهیه عکس واقعی تشریف ببرید استان خوزستان شهرستان مسجدسلیمان روستای جریک سید صالح کوه های اطراف دریاچه سد گدار حدود8 ماه پیش اولین بار در این منطقه پلنگ دیده شده حتی یکبار نشنیدم وندیدم کسی از محیط زیست ببه این روستا مراجعه کنه آخرین افرادی که پلنگ رو دیدن همرااه با توله بوده صددرصد موثق هست چون همه اهالی پلنگ وتوله هارو دیدن شخصا یک یا دو ماهی چند شب برای کوه نوردی وتفریح اونجا هستم و این پلنگ رو دیدم البته مطمئن نیستم چون شب بوده واز فاصله تقریبا صدمتری پشت یک سنگ نشسته بود اتفاقی انعکاس نور به چشم پلنگ باعث شد ببینم امیدوارم مسئولین محترم بررسی کنن(حداقل با یک تماس تلفنی موضوع رو از طریق شورای روستا پیگیری کنید)
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    2 0
    گفته بیدم پلنگ بالا برره بیده!ولی پایین برره ای های چولمنگ ازخودشون نقشه درکرده بیدن وتکذیب کرده بیدن!خاک وچوک!!!
  • IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    1 0
    من وقتی این عکس و بار اول دیدم شک کردم که عروسک باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس