کد خبر 959542
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
آمریکا و اروپا - نمایه

رسانه‌های غربی با توجه به نزدیک شدن تاریخ مقرر برای اعلام تصمیم ترامپ درباره مسئله تعرفه‌های گمرکی بر واردات خودرو از اروپا از تشدید مناقشات در این باره بین آمریکا و اروپا خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های غربی، رئیس جمهور آمریکا البته در حال حاضر نمی‌خواهد تعرفه‌های گمرکی را برای واردات خودرو از اروپا و قطعات آن افزایش دهد، اما در مقابل نوعی محدودیت از طرف خود را از شرکت‌های سازنده خودرو درخواست کرده است.

به گزارش روزنامه "بلومبرگ" به این ترتیب اتحادیه اروپا باید با یک اعمال محدودیت و قید و بندهایی در زمینه صادرات خودرو و قطعات آن موافقت کند.

بلومبرگ این گزارش را با استناد به یک پیش نویس دستور ترامپ که در آن واردات خودرو از اروپا را به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا ارزیابی کرده منتشر کرده است. این حکم قرار است طی روزهای آینده به امضا برسد.

اخیراً گمانه زنی‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه ترامپ تصمیم گیری درباره قراردادن تعرفه‌های گمرکی بالا بر تولیدات خودرو از اروپا را که قرار بود روز ۱۸ ماه می اعلام شود ۱۸۰ روز دیگر به تأخیر بیاندازد.

انجمن خودرو سازی آلمان پیامد انتشار این خبر در روز چهارشنبه از عرصه سیاسی درخواست کردند که از این زمان باید به خوبی استفاده شود تا مذاکرات بین اتحادیه اروپا و آمریکا به نتیجه سازنده‌ای برسد.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ برای نجات برجام

هشدار نمایندگان کنگره آمریکا به ترامپ درباره درگیری نظامی با ایران

"ویلبور رأس"، وزیر تجارت آمریکا روز پنجشنبه البته در این باره که آیا رئیس جمهور آمریکا تصمیمات درباره تعرفه‌های گمرکی بالا بر تولیدات خودروی اروپا را به تأخیر می‌اندازد حرفی نزد.

وی در مصاحبه‌ای با یک رسانه غربی تاکید کرد که ترامپ برخی گزینه‌ها را مد نظر دارد که تا روز شنبه در این باره تصمیم خواهد گرفت.

اعمال محدودیت در زمینه صادرات خودرو به آمریکا به صنعت خودروی آلمان آسیب سختی وارد خواهد کرد. آلمان سالانه حدود ۵۰۰ هزار خودرو به ایالات متحده صادر می‌کند که بعد از انگلیس مهم‌ترین بازار صادرات برای خودروهای مهم آلمانی محسوب می‌شود. علاوه بر این صادراتی در زمینه قطعات خودرو هم وجود دارد.

"برند لانگه"، رئیس سوسیال دموکرات کمیسیون امور تجاری در پارلمان اروپا انتقاد شدیدی به تأخیر احتمالی درباره تصمیم گیری برای تعرفه‌های گمرکی روی واردات خودروی اروپا از طرف آمریکا وارد کرده و در این باره اظهار داشته است که چنین تأخیری در تصمیم گیری در این باره اقدامی در راستای تنش زدایی نبوده بلکه اقدامی صرفاً تحریک آمیز است. ترامپ می‌خواهد از طریق این تأخیر در تصمیم گیری، تهدید در تعرفه‌های گمرکی را چند ماه دیگر به عنوان ابزار فشار علیه اروپا حفظ کند تا ما را مجبور به توافق کند.

لانگه همچنین تاکید کرد که ما اروپاییان باید وحدت خود در این راستا را نشان دهیم و این مسئله را آشکار کنیم که ما در حالتی که هفت تیری روی شقیقه ما است بر سر میز مذاکرات نمی آییم. اتحادیه اروپا باید آشکارا محدودیت‌های صادراتی غیر قانونی را رد کند.

"سسیلیا مالمستروم"، کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا هم چند روز پیش اعلام کرده بود که احتمالاً ترامپ تصمیمات خود درباره تعرفه‌های گمرکی در زمینه خودرو را با توجه به مناقشات تجاری با چین به تأخیر خواهد انداخت. به گفته وی دولت آمریکا می‌خواهد در حال حاضر بر مذاکرات تجاری با پکن تمرکز کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس