کد خبر 958972
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵
عادل عبدالمهدی نمایه

نخست‌وزیر عراق از تلاش‌های این کشور برای کاهش تنش بین ایران و آمریکا خبر داد و گفت که با وزیر امور خارجه آمریکا در این ارتباط سه بار تلفنی صحبت کرده است.

به گزارش مشرق، «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر عراق می‌گوید کشورش برای «مهار» تنش بین ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند.

به گزارش شبکه سومریه، عبدالمهدی سه‌شنبه (۲۴ اردیبهشت) طی نشست خبری هفتگی خود گفت: «آمریکا و ایران به دنبال جنگ نیستند و بغداد تلاش‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد تا اختلافات بین این دو کشور را مهار کند».

بیشتر بخوانید:

باج‌خواهی ناکام آمریکایی‌ها از عراق

نخست‌وزیر عراق گفت که قبل از آنکه «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا به عراق سفر کند، سه بار تلفنی با او درباره پرونده‌های منطقه و «نقش عراق در جلوگیری از خطر» صحبت کرده است.

او گفت که اختلافات ایران و آمریکا پرونده پیچیده است و عراق برای ایجاد راه حلی برای این بحران تلاش می‌کند.

عبدالمهدی همچنین از آمادگی عراق برای درگیری احتمالی در منطقه خبر داد و گفت: «اگر بین ایران و آمریکا درگیری شود، ما برنامه‌هایی برای شرایط اضطراری داریم».

با این حال نخست‌وزیر عراق همچنین اظهار داشت که متوجه نشانه‌هایی شده که بر مبنای آنها علی‌رغم افزایش ادبیات تند این روزها، مسائل ختم به خیر خواهند شد.

نخست‌وزیر عراق همچنین گفت که برای بررسی پرونده‌های امنیتی و منطقه‌ای فردا (چهارشنبه) به ترکیه سفر خواهد کرد و بررسی مسائل مربوط به آب، در این سفر از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    5 0
    مشکل آمریکا،وجود ایران است
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
      2 0
      مشکل امریکا وجود ایران مسنقل هس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس