کد خبر 958714
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۸
پارلمان اروپا

در آستانه انتخابات پارلمان اروپا که ۲۶ ماه‌مه (پنجم خردادماه) برگزار می‌شود، اتحادیه اروپا شبکه‌های اجتماعی اصلی مانند توییتر، فیس‌بوک، گوگل و ... را موظف به پایبندی به اصول رفتاری متناسب کرده است.

به گزارش مشرق، کمیسیون اتحادیه اروپا علت این شدت عمل را برخی نگرانی‌ها از انتشار اخبار گمراه‌کننده، جهت‌دار یا حتی کاملاً دروغین اعلام کرده است. یعنی عملاً اتحادیه اروپا برخلاف ادعاهایش مبنی بر جریان آزاد اطلاعات و مقابله با سانسور و تاکید بر آزادی بیان، طبق سلیقه و اهداف خویش، شبکه‌های اجتماعی را تحت عنوان اخبار گمراه‌کننده یا جهت‌دار، وادار به سانسور گزارش‌ها و اخبار غیرهم‌سو با خود می‌کند.


مقصود از اخبار گمراه‌کننده و جهت‌دار نیز از نظر این اتحادیه و البته شبکه‌های به اصطلاح اجتماعی نامبرده کاملاً واضح و روشن است، چرا که همین شبکه‌ها مثل تلگرام و اینستاگرام تاکنون بسیار جلوتر از سرکرده‌های سیاسی‌شان، به سانسور اخبار و گزارش‌ها و نظرات گروه‌های آزادی‌خواه و نیروهای مقاومت مانند حزب‌الله لبنان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جهاد اسلامی و … به بهانه مقابله با تروریسم دست زده‌اند.


این در حالی است که در این شبکه‌ها و البته از نظر اتحادیه اروپا، انتشار اخبار و نظرات و همچنین پروپاگاندای تبلیغاتی برای گروهک‌های مهیب تروریستی مانند منافقین و اختصاص صفحات و فضاهای گسترده تبلیغی به آنها، گمراه‌کننده و جهت‌دار به شمار نمی‌آید! از همین روست که گروهک‌های تروریستی تکفیری مثل داعش و جبهه النصره و جندالشیطان و مانند آنها، تاکنون بیشترین استفاده را از این شبکه‌های مجازی کرده و بالاترین رقم ترورها و جنایات خود را از طریق همین شبکه‌ها انجام داده و می‌دهند.


در مقابل این آزادی عمل گروه‌های تروریستی در شبکه‌های مجازی، آنچه روشن است، دستورالعمل اتحادیه اروپا به این شبکه‌ها، بیش از همه، مسلمانان انقلابی و آزادی‌خواه را نشانه رفته است. چنانچه در حال حاضر هر حساب یا صفحه‌ای مربوط به یکی از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، تلگرام، اینستاگرام و… محتوایی در حمایت از جریان مقاومت و یا در حمایت از معترضین فرانسوی در خیابان‌ها منتشر کند با هشدار این شبکه‌ها مواجه شده و در ادامه مطلب منتشر شده و یا حساب کاربری حذف خواهد شد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس