کد خبر 958689
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
پرچم نمایه آلمان و ایران

سخنگوی رسمی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد: کانال‌های گفتگوی دائمی با ایران باز هستند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، ماریا آدبار سخنگوی رسمی وزارت خارجه آلمان امروز دوشنبه اعلام کرد که دولت و وزارت خارجه کشورش در حال گفتگوی دائمی با ایران هستند و این کانال ها برای ارتباط باز هستند.

بیشتر بخوانید:

نشست اضطراری وزرای خارجه اروپایی درباره اعلامیه برجامی ایران

سخنگوی رسمی وزارت خارجه آلمان در این خصوص گفت: ما، دولت آلمان، نمایندگان آن، وزیر امور خارجه در ارتباط دائمی با ایران هستیم؛ زیرا این گفتگوها برای ما مهم است. ما می خواهیم این کانال ها برای گفتگو باز باشند تا بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: مذاکرات ادامه دارند، به ویژه در وضعیتی که موضوع برای بحث و بررسی وجود دارد. نباید اجازه داد تشنج در منطقه افزایش یابد. برلین در این امر ذینفع نیست.

گفتنی است، چندی پیش و در سالگرد نقض یکجانبه برجام توسط آمریکا بر خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که برخی اقدامات خود در ارتباط با برجام را متوقف کرده و فرصتی ۶۰ روزه به کشورهای باقی مانده در توافق می‌دهد تا به تعهدات بانکی و مالی خود عمل کنند.

این در حالی است که در ۸ ماه می سال ۲۰۱۸ (۱۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷) دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خبر خروج یکجانبه واشنگتن از برجام را همراه با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس