کد خبر 958535
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷

همگی می دانیم که پیشرفت تکنولوژی، بر جنبه های مختلفی از زندگی تاثیرگذار بوده است. هنرهای دیجیتال یکی از همان جنبه ‌هایی است که با تاثیر گرفتن از فناوری ‌های روز باعث پیشرفت در هنر، صنعت و کسب‌وکارها شده است. پیشرفتی که تا حد زیادی، آن را مدیون نرم‌ افزارها هستیم. نرم ‌افزارهایی که در زمینه ‌های مختلف باعث شگفتی ‌های بسیاری شده ‌اند. نرم‌ افزار تری دی مکس (3dmax) یکی از نرم ‌افزارهایی است که ورودش به عرصه تکنولوژی، تحول بزرگی در انواع هنرها و صنایع ایجاد کرده است. یک نرم ‌افزار مدل ‌سازی که به دلیل قابلیت‌ های فراوانش، در میان معماران، طراحان داخلی، طراحان صنعتی، سازندگان فیلم، بازی، تبلیغات و بسیاری عرصه ‌های دیگر به محبوبیت بسیاری رسیده است.

3dmax چیست و چه قابلیت هایی دارد؟

 3dmax، یک نرم ‌افزار مدل‌ سازی سه ‌بعدی و محصول شرکت اتودسک ( Autodesk ) است. نرم ‌افزاری که در ابتدا بازار هدفش صنعت پویانمایی ( انیمیشن) بود اما به ‌مرور زمان و بهبود نسخه ‌های جدیدتر، در اکثر هنرها و صنایعی که به تجسم سه ‌بعدی نیاز دارند ، مورداستفاده قرار گرفت.

3dmax روی سیستم عامل ویندوز اجرا می‌ شود و قابلیت‌ های جذابی دارد.

شما به کمک تری دی مکس، می توانید پلان ها و طرح ‌های ساده را به حجم ‌های سه‌ بعدی تبدیل کنید.

به علاوه داشتن موتورهای رندر متنوع، امکان مش بندی طرح ‌ها، ایجاد مدل های سه ‌بعدی واقع‌ گرایانه، سازگاری با انواع نرم ‌افزارهای 3D ، سازگاری با انواع محصولات شرکت اتودسک ، سازگاری با CPU (پردازنده) های جدید ، سازگاری با انواع فرمت ‌ها (از قبیل DXF، OBJ، PRJ، SHP، VW، WRL، WRZ و …) ، امکان استفاده از انواع افزونه (پلاگین) ها و کیفیت بالای خروجی از قابلیت ‌های مهم تری دی مکس هستند. قابلیت هایی که با طراحی هر ورژن‌ جدید به تعدادشان اضافه می ‌شود. به همین دلیل است که روز به ‌روز محبوبیت نرم افزار تری دی مکس بیشتر می ‌شود و علاقه ‌مندان بسیاری برای حضور در دوره و کلاس آموزش 3dmax اشتیاق پیدا می کنند.

کاربردها و بازار کار 3dmax

با استفاده از 3dmax می توانید هر تخیل ذهنی محال را ممکن کنید و به ایده ‌های ذهنی ‌تان جان بدهید. از همه مهم تر با یادگیری نرم افزار تری دی مکس می توانید درآمد خوبی داشته باشید زیرا تری دی مکس و کاربردهای فراوانش در بازار کار خواهانِ بسیاری دارد. امکاناتی همچون افکت های فراوان برای پویا نمایی، کنترل کامل روی کاراکترهای ایجاد شده، داشتن هوش مصنوعیِ توانمند برای طراحی حرکات مختلف کاراکترها، امکان به هم چسباندن صحنه ‌ها برای ساخت انیمیشن ‌های بلند و بسیاری قابلیت ‌های دیگر، 3dmax را به یکی از نرم‌افزارهای مادر در صنعت بازی ‌سازی و تولید انیمیشن تبدیل کرده است.

تری دی مکس در دکوراسیون و طراحی داخلی

مهندسان معماری و طراحان دکوراسیون برای طراحی داخلی، طراحی و مدل سازی انواع کابینت و مبلمان و طراحی نمای ساختمان و ارائه پیش تجسم از طراحی ‌های انجام شده، از تری دی مکس استفاده می ‌کنند.

تری دی مکس در سینما

در صنعت سینما و ساخت فیلم نیز نرم افزار تری دی مکس، به عصای دست بسیاری از فیلم سازان تبدیل شده است؛ ایجاد جلوه های حرفه ‌ای و طبیعی به کمک تری دی مکس، کیفیت بسیاری از فیلم ‌ها را در عرصه‌ جهانی ارتقا داده است. فیلم‌ های سینمایی هری پاتر و آوارتار نمونه‌ هایی از فیلم ‌های هالیوودی هستند که بدون وجود 3dmax جذابیت امروزه را نداشتند.

ساخت تیزرهای تبلیغاتی با تری دی مکس

ساخت نمونه های کامپیوتری یک محصول و تولید تیزرهای تبلیغاتی باکیفیت به کمک 3dmax، صنعت تبلیغات را نیز متحول کرده است. طراحان صنعتی بسیاری درزمینه‌ی طراحی ابزارآلات مکانیکی، پزشکی، صنایع خودروسازی و … تری دی مکس را برنامه ای بسیار کاربردی می ‌دانند. امکان مدل ‌سازی ‌های حرفه ‌ای در 3dmax برای انجام طراحی زیورآلات و انواع سنگ‌ های قیمتی، پای تری دی مکس را به صنعت مُد نیز بازکرده است.

چرا یادگیری تری دی مکس اینقدر مهم است؟

بنابراین اگر به گرافیک، تصویرسازی یا طراحی داخلی علاقه دارید، اگر معمار یا طراح صنعتی هستید، اگر به نرم افزار و دنیای کامپیوتر علاقه دارید و یا به دنبال حرفه ای پردرآمد هستید، باید بگویم تبدیل شدن به یک تری دی مکس‌کارِ حرفه ای برای شما، ضروری تر از هر چیز دیگری است و بدون شک بهره ‌گیری از یک آموزشگاه 3dmax تخصصی بسیار کمک کننده خواهد بود.

یادگیری حرفه ای 3dmax با تصویرگران پویا اندیش

کارایی بالا، 3dmax را به نرم افزاری بسیار گسترده و پیچیده تبدیل کرده است. درصورتی ‌که علاقه ‌مند به یادگیری این نرم افزار هستید، استفاده از وبلاگ و آموزش های رایگان 3dmax می تواند تا حد زیادی شما را با این نرم ‌افزار آشنا کند. اما اگر قصد دارید به 3dmax مسلط شوید و از این راه کسب درآمد کنید، تنها با کمک آموزش های تخصصی و حرفه ‌ای می ‌توانید به این هدف دست پیدا کنید.

همچنین اگر هیچ آشنایی ای با نرم افزار 3dmax ندارید، باز هم جای نگرانی نیست چرا که در دوره های جامع موسسه آموزشی تصویرگران پویااندیش از ابتدا و بصورت گام به گام شما را با محیط نرم افزار آشنا می‌ کنند. پس ‌از آن در هر جلسه انواع مدل ‌سازی و چگونگی استفاده از ابزارهای مختلف را به شما آموزش می ‌دهند. بدین ترتیب بعد از اتمام دوره و گذراندن موفقیت ‌آمیز امتحانات مربوطه، با کسب مدرک معتبر و قابل ترجمه می ‌توانید به ‌راحتی وارد بازار کار داخلی و خارجی شوید.

برای ثبت‌نام در دوره‌های آموزش تری دی مکس و نیز مشاوره با کارشناسان برای دستیابی به اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تلفن‌های: ۱۱۰ ۱۱۱ ۲۸ یا ۵۸۷ ۵۸۷ ۲۲ یا ۰۵ ۰۵ ۵۸ ۲۲ – ۰۲۱ تماس بگیرید و وب سایت تری دی مکس را حتماً ببینید:

www.3dmax.ir

**محتوای تبلیغاتی**

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس