کد خبر 958306
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
پرسپولیس پاختاکور

هفته‌هاست پرسپولیس تمام تلاشش را برای قهرمان‌نشدن می‌کند اما تیم‌های تعقیب‌کننده اجازه نمی‌دهند! استقلالی‌ها البته آرام می‌گویند: به کمک داورها!

به گزارش مشرق، احسان محمدی در عصر ایران نوشت: «هفته‌هاست پرسپولیس تمام تلاشش را برای قهرمان‌نشدن می‌کند اما تیم‌های تعقیب‌کننده اجازه نمی‌دهند!» استقلالی‌ها البته آرام می‌گویند: به کمک داورها!

هفته بیست‌و‌نهم لیگ‌برتر با هیجان هر چه تمام دنبال شد اما تیم‌های مدعی با تساوی و تعارف این سریال را تا قسمت سی‌ام دیدنی کردند. پدیده در مشهد ۱-۱ سپاهان را متوقف کرد. هر دو تیم برای پیروزی اندازه کافی دلیل و بهانه داشتند، بازی گرم و پرشور آغاز شد و با یک پنالتی پدیده جلو افتاد. یحیی گل‌محمدی خیلی زود پرسپولیسی‌ها را خوشحال کرد. در این فصل گل‌محمدی به مراتب از بودیمیر برای قرمزها مفیدتر بوده است!

در ادامه، سپاهان روی تاکتیک توقف‌ناپذیرش گل زد. سانتر و ضربه سر. درخشش پیام نیازمند دروازه‌بان جوان سپاهان ستودنی بود. او تا آخرین لحظه با مهارهای فوق‌العاده هم سپاهان را امیدوار نگه داشت و هم دست پرسپولیس را از جام کوتاه کرد تا شاید در اصفهان با لغزش احتمالی پرسپولیس قهرمانی را جشن بگیرند.

بیشتر بخوانید:

برانکو در پاسخ به مجیدی: قهرمان می‌شویم چون دربی‌ها را نباختیم

 

در آبادان شاگردان فرهاد مجیدی مقابل صنعت‌نفت به تساوی صفر - صفر رسیدند. این شانزدهمین تساوی آبادانی‌ها بود. یک رکورد! آنها که در ذهن هواداران فوتبال با برزیل و هجوم و گل ذخیره شده‌اند، از تساوی لذت می‌برند. در این بازی گل استقلال مردود اعلام شد.

این که توپ از خط رد شده، آفساید بود، داور ندید، کمک اشتباه کرد و … برای درد آبی‌ها مُسکن نمی‌شود. سه امتیاز حساس را از دست دادند تا مجیدی این فوتبال را نه «ناپاک» که «کثیف» لقب بدهد. برای درک رنج استقلال فقط باید هوادار این تیم بود.

در تهران، پرسپولیس کُند، خسته و کم اثر بود. آنها این روزها به یک مار بوآی چاق تبدیل شده‌اند. به ظاهر خطرناک. ۶ بازی پشت سر هم است که نبرده‌اند، در لیگ به چهار تساوی پی در پی تن داده‌اند، از ۱۲ امتیاز ممکن فقط ۴ امتیاز گرفته و دو گل زده‌اند و اگر حریفان کمی دقت می‌کردند هفته‌ها بود که پرسپولیس در صدر نمی‌ماند اما آنها انگار با پرسپولیس مهربان هستند!

در حضور انبوه هواداران، ماشین‌سازی تنها ضربه به سمت دروازه را به گل تبدیل کرد تا پرسپولیس زیر فشار و به زحمت با پنالتی علی علیپور بازی را به تساوی بکشاند و هنوز اختیار قهرمانی را دست خودش بگیرد. اما آیا این تیم با توقف مقابل پارس جم این کیفیت هفته آخر جام را به سپاهان تقدیم نمی‌کند؟

در فضای مجازی هواداران سرگرم گلاویز شدن با هم هستند. پرسپولیسی‌ها معتقدند که داور برایشان پنالتی نگرفته و با یک پرچم و اعلام اشتباه آفساید آنها را از گل محروم کرده است، سپاهانی‌ها به پنالتی پدیده معترض هستند و استقلالی‌ها فیلم گل‌شان به نفت آبادان را هزار بار نگاه کرده‌اند، نه اوت می‌بینند، نه آفساید!

پرسپولیس در بدترین زمان ممکن دچار افت شده است. بدشانسی یا شکم‌سیری، افت روحی یا خستگی بدنی، اسمش را هر چه بگذارید آنها در آزادی هم قادر به شکست ماشین‌سازی نبودند و اگر داور پنالتی نمی‌گرفت بعید بود با آن سانترهای کج و معوج به گل برسند. هواداران این تیم می‌گویند اعتراض باقی تیم‌ها به داوری منصفانه نیست و چطور ۲۹ هفته اشتباهات داوری جزئی از فوتبال بود و حالا مهندسی شده است؟ اگر قهرمانی می‌خواستید بازی‌هایتان را می‌بردید و نشان می‌دادید سزاوار صدر هستید. وقتی ما اینجا هستیم یعنی از شما شایسته‌تریم و...

این جدال‌ها تا ابد ادامه دارد. از همین حالا هم می‌شود حدس زد فصل بعد هر اشتباه داوری علیه پرسپولیس از سوی هواداران این تیم این طور تفسیر می‌شود: «دیگه طاقت دیدن قهرمانی پرسپولیس رو ندارن، مافیای فساد تصمیم گرفته هر جور شده جام رو بده به یک تیم دیگه

پنجشنبه ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه همه آرام گرفته‌اند. هم قهرمان و سهمیه‌گرفته‌ها هم آنها که از سقوط نجات یافته‌اند. پنجشنبه همه این داستان‌ها تمام می‌شود. فوتبال و حواشی‌اش اما تمام‌شدنی نیست....

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس