کد خبر 958199
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
علیپور و کی روش

رقابت برای آقای گل شدن در لیگ برتر به اوج خودش رسیده است.

‌همان اندازه که رقابت برای قهرمانی، کسب سهمیه آسیا و همچنین سقوط نکردن داغ است، رقابتی دیگر هم در هفته پایانی لیگ برقرار است که می‌تواند بر جذابیت این مسابقات بیفزاید و آن هم تلاش برای آقای گل شدن است. رقابتی که از همان هفته‌های اول لیگ بین تعداد بیشتری از بازیکنان جریان داشته و حالا در فاصله یک بازی تا تمام شدن لیگ، فقط بین سه نفر جریان دارد. سه مهاجم زهردار و گلزن که بخش زیادی از موفقیت تیم‌هایشان برگرفته از گل‌های تعیین کننده ای است که آن‌ها به ثمر رسانده اند:

کی‌روش استنلی-سپاهان
مهاجم برزیلی سپاهان که فصل گذشته با نظر امیر قلعه نویی و پس از حواشی فراوان جذب تیم ذوب آهن شد، همان پارسال هم به خوبی ثابت کرد که چه مهاجم ارزشمندی است و به لحاظ فنی قطعاً جزو بهترین خارجی‌های چند سال اخیر فوتبال ایران است. کی روش فصل قبل با گلزنی‌های خود برای ذوب، نقش شایانی در نایب قهرمانی این تیم در لیگ برتر ایفا کرد و در ابتدای فصل جدید هم به همراه امیر قلعه نویی ذوب آهن را به مقصد دیگر تیم اصفهانی یعنی سپاهان ترک کرد. اتفاقی که برای سپاهان بسیار مفید بود و آن‌ها در شرایطی هنوز از شانس قهرمانی برخوردارند که بخش زیادی از آن را مدیون گلزنی‌های مهاجم قدبلند خود هستند.

کی روش تا اینجای لیگ ۱۵ گل به ثمر رسانده و در صدر جدول گلزنان قرار دارد و بخت اول آقای گلی به حساب می‌آید. کی روش که شب گذشته و مقابل پدیده گلی به ثمر نرساند، حالا در هفته پایانی به همراه تیمش باید رو در روی استقلال خوزستان قرار بگیرد. تیمی که کی روش در دور رفت به آن گل نزده اما اگر در بازی برگشت مقابل آن‌ها ترک عادت کند، هم می‌تواند آقای گلی خود را تضمین کند و هم چه بسا سپاهان را در شرایطی دراماتیک به قهرمانی برساند.

علی علی‌پور-پرسپولیس
این روزها علی‌پور بیشترین حملات را از جانب پرسپولیسی‌ها متحمل می‌شود و بسیاری بر این باورند که افت فاحش علیپور طی هفته‌های اخیر و گل نزدن‌های او در لیگ و آسیا منجر به نتایج ضعیف پرسپولیس در بازی‌های گذشته شده است. با این حال آن‌ها احتمالاً فراموش کرده اند که پرسپولیس بخش عمده ای از صدرنشینی اش در لیگ برتر و شانس بالای قهرمانی خود در این فصل را مدیون ۱۴ گلی است که همین علی علیپور به ثمر رسانده.

مهاجمی که بعد از رفتن طارمی و منشا این روزها تنها تر از همیشه در خط حمله پرسپولیس است و عدم وجود جانشین مطمئن باعث شده تا در تمام بازی‌ها برای تیمش به میدان برود و همین خستگی هم قطعاً در عملکرد او تاثیر داشته.

علی‌پور حالا یک بازی دیگر در این فصل برای پرسپولیس پیش رو دارد. بازی ای که او با درخشش در آن در درجه اول می‌تواند قهرمانی پرسپولیس را قطعی کند و در درجه دوم با افزایش تعداد گل‌هایش، باز هم عنوان آقای گلی در لیگ را به دست آورد.

پرسپولیس در هفته پایانی باید در جم به مصاف پارس جنوبی برود. علیپور که شب گذشته تک گل نجات بخش تیمش مقابل ماشین سازی را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، مقابل پارس در دور رفت دو گل به ثمر رسانده و حالا این فرصت را دارد تا با تکرار درخشش نیم فصل اول در هفته آخر، یک بار دیگر به ستاره تیمش تبدیل شود.

لوسیانو پریرا-فولاد خوزستان
مهاجمی که سال هاست در فوتبال ایران حضور دارد حالا یک بار دیگر احیا شده و در بین گلزنان برتر فوتبال ایران قرار دارد. لوسیانو پریرا که یکی دو سالی بود افت کرده بود و دیگر آن مهاجم زهردار سابق نبود، زیر نظر افشین قطبی در فولاد یک بار دیگر به روزهای خوب خود برگشته و حالا در جدول رده بندی برترین گلزنان با ۱۴ گل، دوشادوش علیپور و پشت سر کی روش ایستاده است. پریرا که نقش تعیین کننده ای در نتایج خوب فولاد با قطبی داشته حالا این شانس را دارد تا با گلزنی در بازی پایانی لیگ، حداقل دومی خود را در جدول گلزنان تثبیت کند.

پریرا شب گذشته و در شکست ۳-۱ تیمش مقابل ذوب آهن، تک گل تیم قطبی را به ثمر رساند تا حداقل از رقابت آقای گلی جا نماند و حالا این شانس را دارد تا در هفته پایانی بر تعداد گل‌هایش هم اضافه کند. فولاد در روز آخر لیگ برتر میزبان تراکتورسازی است. تیمی که پریرا در دور رفت به آن گل زده و حالا هم اگر این کار را تکرار کند هم می‌تواند فولاد را به رتبه ششم برساند و هم خودش در جایگاه بهتری در جدول گلزنان لیگ قرار بگیرد.

منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس