شیرین عبادی

مدعی اصلی برابری حقوق زنان و مردان، ظاهراً هیچ اعتقادی به برابری ملت‌ها ندارد و سفت و سخت در کنار ترامپ علیه کشورش ایستاده، خواستار قرارگرفتن ایران تحت قیمومیت غرب شده است!

سرویس جهان مشرق - آن روزها که با جبهه دموکرات و اصطلاحاً مدعی حقوق بشر در غرب همراهی می‌کرد، خیلی‌ها در داخل مدافعش بودند. شاید آن زمان مشخص نبود کینه از جمهوری اسلامی عامل همه انتقادهای شیرین عبادی است، نه حق و حقیقت، آزادی‌خواهی، پیشرفت کشور، منافع مردم یا هر چیزی از این دست.

اما حالا دم خروس بیرون زده است و با هیچ قسَمی هم نمی‌توان چنین افتضاحی را لاپوشانی کرد. حتی اگر بخاطر پولی که به او داده‌اند، یا فشاری که وارد کرده‌اند هم باشد، به هر حال آن همه ادعای آزادی‌خواهی و برابری‌طلبی زیر سؤال می‌رود. مدعی شرافت زنان که روزگاری برای برابری حقوق آنان با مردان از هیچ تلاشی فروگذار نکرد، ظاهراً هیچ اعتقادی به برابری ملت‌ها ندارد.

داستان از آنجا شروع می‌شود که فعالان اجتماعیِ ناراضی از نظام حاکم بر ایران این روزها از سوی گروه‌های تندرو در پارلمان کشورهای مختلف غربی دعوت می‌شوند تا شهادت بدهند ایران لایق تحریم است! تا عذاب وجدان غربی‌ها از این همه نامردمی در حق ملت ایران تا حدودی سرد شود. تا از بیگانه‌ای که کشور ما را یک کشور جهان سومی می‌داند، کمک بخواهند که دستی از دور بر سر ملت ما بکِشد و عنایتش اوضاع مملکت را تکان دهد!

اگر سخنان عبادی را گوش کنید، مشخص می‌شود این گونه واکنش‌ها از سوی کاربران توییتر، چندان هم تند به حساب نمی‌آید!

شاید از بیسوادی تاریخی این فعالانِ تحریم‌پسند است که نمی‌دانند اگر بریتانیا از نهضت مشروطه علیه نظام حاکمِ وقت در ایران حمایت کرد، هدفش کاستن از قدرت روسیه بود که آن زمان پادشاهان قاجار تحت نفوذش بودند. شاید نخوانده‌اند که حضور قوای بیگانه در ایران طی جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم تا چه میزان پیشرفت کشور ما را به یک روند معکوس و ارتجاعی تبدیل کرد و چه هزینه‌هایی برای مردم داشت.

چگونه ممکن است یک فعال ایرانی از عاملان قطحی گندم و شیوع وبا که میلیون‌ها ایرانی را به کام مرگ فرستاد، بخواهد که لطفاً ژست حمایت از مردم را حفظ کنید و فقط غذا و دارو را به مردم ایران برسانید؟ یعنی او یک ایرانی است یا اصلاً از اهالی غرب است که دارد به دولت متبوعش مشورت می‌دهد؟! آیا او تلاش می‌کند خود را یک شهروند غرب جا بزند؟

حالا بشنوید پیشنهادهای شرم‌آور خانم شیرین عبادی، حقوق‌دان (!) ایرانی (!)، در حالی احساس می‌کند اکنون فرصتی است که باید کنار ترامپ در مقابل دشمن مشترکشان (نظام حاکم بر ایران) بایستد و لابد خیال می‌کند عاملان قحطی پس از ورود فاتحانه به ایران دغدغه‌های تلخ عبادی را دنبال خواهند کرد!

دانلود بخشی از سخنان شیرین عبادی در پارلمان کانادا

عبادی در سخنانش از کمیته‌ای در پارلمان کانادا می‌خواهد که «تهاتر با ایران باید تنها به غذا و اقلام پزشکی محدود باشد، یعنی چیزهایی که مردم می‌توانند مستقیماً از آن سود ببرند. همچنین اگر قراردادی با ایران امضا می‌کنید، باید یک شرط در آن بگنجانید مبنی بر نظارت بر چگونگی اجرای آن؛ تا حکومت نتواند از مزایای این توافقات بهره گیرد و با سود آن تسلیحاتی را بسازد و به حزب‌الله و بشار اسد تحویل دهد».

عبادی در سخنانی عجیب از دولت‌های غرب می‌خواهد بر چگونگی بهره‌گیری از هر پول یا کالایی که به ایران می‌رسد نظارت کنند! این یعنی ایران تحت قیمومیت دول غربی دربیاید.

بله، این یک داستان واقعی است. داستان یک کینه که هیچ حد و مرزی برای انتقام‌گیری نمی‌شناسد. ظاهراً چیزی به نام دموکراسی در ذهن این افراد نقش بسته و آن را معیار و میزان هر چیز قرار می‌دهند که حاضرند اسرائیلی‌ها هنوز لبنان را اشغال کرده باشند و تروریست‌ها در حال سربریدن مردم در خیابان‌های دمشق باشند.

منابع

https://twitter.com/icjournalpage/status/1126515236926840832

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    47 1
    چندتا از عکس قشنگه های این خاىن وطن فروش رو با رئیس تَکراری دولت اصلاحات و سلبریدی ها میزاشتی ملت روشن بشن حامیان و رابط های این وطن فروشان در داخل کیا هستند
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    32 3
    کی گفته این احمق حقوقدانه؟ حقوقدان لقبی است که برازنده اساتیدی مانند دکتر کاتوزیان و دکتر ممتاز و دیگر بزرگان است نه این زنیکه فمینیست
  • محسن IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    26 1
    (شیرین عبادی=بیدین فسادی) حرفی بهتر از این در وجودش ندارد.
  • حسنا IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    29 0
    این خود فروخته از کا پیداش شد مدتها بود ازش خبری نبود؟
  • مهماندار هواپیما IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    27 3
    اصلاح طلبان هم همین عقاید را دارن
  • RU ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    33 1
    شيرين عبادى خائنى بيش نيست ماهمه به بعضى از مسئولين اعتراض مىكنيم ، ولى براى ايران جانمان رو فدا ميكنيم، عبادى وطن فروش است وصهيونيست
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    18 0
    وقتی به این خائن جایزه بین المللی دادند. او را برای خیانت بزرگ کردند
  • IT ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    1 0
    خیانت قصه تلخیست اما از که می نالم خودم پرورده بودم با حواریون ، یهودا را
  • حسن IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
    0 0
    این حرفها جدای از ماهیت اعتقادی وشخصیتی خانم عبادی نیازمند یک برخورد علمی است .برای چنین اشخاصی که به راحتی وبرخلاف همه مردم دنیا بر علیه منافع مملکتشون با دشمنان همراه وهمساز میشن.فکرش را بکنید در کجای دنیا یک نفر خواهان هجوم دشمن به ملتش میشه .پیشنها د میکنم واقعا نحوه هضم این افراد با استفاده از کنترل هیجانات شخصیتی انها وتبدیل تهدید انها به یک فرصت برای کشور در دستور کار فرهیختگان کشور باشه .تا شاهد این گونه حقارت در جهان از جانب یک ایرانی نباشیم
  • ناشناس IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    0 0
    جالبه بعضی اسمها خیلی مشکوکه مخصوصا بعداز اضهار نظرها شیرین .عبادی .عدالت .نبوی . سید امامی .روحانی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس