کد خبر 957825
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

به گزارش مشرق، یک فعال رسانه‌ای در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

آقای روحانی! کاری نکنید تا اروپا و امریکا بیش از این به ایران بخندند!

در حالی که یک سال از خروج امریکا از برجام می‌گذرد و به گفته محمد جواد #ظریف، اروپایی‌ها نیز تاکنون فقط به یک درصد از تعهدات برجامی شأن عمل کرده‌اند، امروز حسن روحانی در واکنش به تحریم‌های جدید و بی سابقه امریکا علیه ایران به جای آنکه اعلام کند «ایران هم از برجام خارج می شود» تاکید کرد ایران همچنان در برجام باقی می‌ماند! و تنها بخش اندکی از تعهداتش برجامی اش را تعلیق خواهد کرد!

اما جالب اینجاست که این دو تعهد برجامی نیز که ایران از امروز اعلام کرد تعلیق خواهد کرد، نفروختن آب سنگین و اورانیوم غنی شده به خارج از کشور است که دقیقاً چندی قبل طبق تحریم‌های جدید امریکا امکان آن برای ایران وجود نداشت! یعنی در حالی که امریکایی‌ها با تحریم‌های اخیرشان مانع فروش آب سنگین و اورانیوم غنی شده ایران به خارج هستند، روحانی پشت بلندگو اعلام کرد ایران این دو کار را در اعتراض به بدعهدی‌های اروپا و امریکا دیگر انجام نخواهد داد!

حالا خودتان را جای طرف غربی بگذارید! به ایران نمی‌خندید؟ پیش خودتان نمی‌گویید اینها چقدر ذلیل هستند که وقتی می‌خواهند ما را مثلاً تهدید کنند می‌گویند فلان کار را انجام نمی‌دهند در حالی که خود ما نگذاشتیم فلان کار را انجام دهند؟!

واقعیت این است که کاری که جناب روحانی باید سال ۹۴ و بعد از اولین نقض برجام توسط اوباما انجام می‌داد را ۴ سال بعد آن هم زمانی که دولت امریکا کاملاً از برجام خارج شده و اروپا هم ۹۹% تعهداتش را انجام نداده، انجام می‌دهد! پس هرچقدر هم داخل کشور بلوف زده شود و این واکنش را قهرمانانه و قاطع بازنمایی کنند، واقعیت این است که امریکا و اروپا تازه بیشتر مطمئن می‌شوند جریانی در ایران روی کار است که هیچ اقدام قاطعی در برابر فشار و تحریم بیشتر انجام نمی‌دهد پس حالا حالاها جا دارد تا تحریم‌ها و فشارها علیه ایران بیشتر شود…

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    86 3
    ذهنش بیشتر از اینا نمی‌کشه و مشاورانش سالمندند
    • RO ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
      51 0
      زمان قاجار اینقدر تحقیر و مضحکه نشده بودیک که الان این آقای حقوقدان دیپلمات زبان دنیا بلد داره تحقیرمون میکنه
  • FR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    62 2
    تازه عراقچی شون هم یک جبهه تازه باز میکنه !
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    76 2
    برجام روی ترکمنچای و گلستان را سفید کرد. این آقای روحانی انواع توهین را نصیب دلواپسان کرد فقط بخاطر اینکه این روزها را تذکر می دادند
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    78 3
    دولت پیرمردهای آلزایمری پروستاتی ناتوان وضعیف وکم خردکشوررابه نابودی کشاندند
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
      39 0
      خدا نگذرد از جماعتی که با رأی شان به این حق کشور را ضایع کردند!
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    14 5
    زنگ بزنید آتش نشانی
  • تسنیم IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    44 0
    خدا خیرش بده، بالآخره یکی حرف دل ما رو زد! فقط من نمیدونم این کار شورای هماهنگی دفتر تبلیغات در «برپایی راهپیمایی بعد از نماز جمعه در حمایت از اقدام شورای عالی امنیت ملی» چی بود! دولت که ما رو مسخره کرده، شما هم امت حزب الله رو مسخره می کنید!؟!
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    39 0
    فقط یک سئوال . چطور شد بعد از سالها پیشرفت هسته ای و دادن شهدای هسته ای و سر دادن شبانه روزی " انرژی هسته ای حق مسلم ماست " بیکباره سکان رو دادیم دست اصلاح طلبهای واداه تا همه دستاوردها رو بر باد بدن و مدام بیفتن دنبال آمریکا و اروپا به خواهش و تمنا ؟
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    15 5
    ضرغامی بتاز که وقتشه
  • ۱۲۵ IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    11 3
    من میگم روحانی اگر دور بعدی هم بیاد این توانایی را دارد که جوری حرف بزند تا دوباره رای بیاورد. شما چی میگید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس