کد خبر 957680
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
توصیه جان کری به ترامپ: استعفا بده

سخنگوی کری، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در واکنش به سخنان دونالد ترامپ درباره ارتباط وی با ایرانی‌ها گفت: «تمام چیزهایی که امروز رئیس جمهور ترامپ گفت اشتباه است. ختم کلام.»

به گزارش مشرق به نقل از یورونیوز، سخنگوی جان کری، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا روز پنجشنبه در واکنش به سخنان دونالد ترامپ درباره ارتباط وی با ایرانی‌ها گفت: «تمام چیزهایی که امروز رئیس جمهور ترامپ گفت اشتباه است. ختم کلام.»

وی که با شبکه خبری سی ان ان گفت‌وگو می‌کرد افزود: «او درباره واقعیت‌ها، در اشتباه است. درباره قانون در اشتباه است و غم‌انگیز اینکه درباره نحوه استفاده از دیپلماسی برای امنیت آمریکا هم در اشتباه است.»

دونالد ترامپ روز پنجشنبه در سخنرانی خود در کاخ سفید گفت: «دوست دارم ایرانی‌ها با من تماس بگیرند اما جان کری با آن‌ها خیلی صحبت می‌کند و به آن‌ها می‌گوید که با من تماس نگیرند. (کری) ملاقات‌های زیادی با ایرانی‌ها داشته است و به آن‌ها می‌گوید که چه کار کنند.»

ترامپ خواستار تعقیب قضائی جان کری، وزیر خارجه آمریکا در دولت پیشین به دلیل نقض قانون لوگان شد.

بر اساس قانون لوگان هر شهروند یا مقام غیرمسئول آمریکایی، اگر با کشور متخاصم بدون اجازه مقامات ایالات متحده رابطه برقرارکند مجرم محسوب می‌شود.

پیش از این هم آقای ترامپ در توئیتی، جان کری را متهم به نقض قانون لوگان کرده بود و نوشت: «جان کری و دیگر افرادی که به او کمک کردند تا آمریکا وارد یک توافق بد هسته‌ای با ایران شود، به ایران توصیه‌های خیلی بدی کرده‌اند. آیا این نقض بزرگ قانون لوگان نیست؟»

جان کری نقش مهمی را در به سرانجام رساندن مذاکرات و دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران در سال ۲۰۱۵ بر عهده داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    26 4
    مردی که سرما کلاه گذاشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس