کد خبر 957094
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳
صبا ابوعراد کودک فلسطینی

اظهارات شخصیت‌های نزدیک به حکومت سعودی در حمایت از حمله رژیم صهیونیستی به غزه با موج خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است.

به گزارش مشرق، موج خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی از انتشار توئیت «ترکی الحمد»، نویسنده سعودی نزدیک به «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی که مقاومت فلسطین را عامل بحران خواند، همچنان در اوج خود قرار دارد.

«ترکی الحمد» که تا کنون اظهار نظرهای جنجالی زیادی داشته در صفحه توئیتر خود به طور ضمنی مدعی شد که درگیری در غزه را ابتدا نیروهای مقاومت آغاز کرده‌اند.

او نوشت: «ماجرا دوباره تکرار می‌شود، موشک‌هایی از غزه به اسرائیل شلیک می‌شود و اسرائیل نیز بمباران می‌کند سپس این و آن به میانجیگری می‌پردازند و درگیری تمام می‌شود و فلسطین هزینه سنگین آن را می‌دهد.. عزیز من مقاومت یعنی اینکه پای ایران و ترکیه در میان است، اما فلسطینی‌ها هزینه آن را پرداخت می‌کنند؛ این پرسش برای چندمین بار پرسیده می‌شود وقتی نمی‌توانید بهایش را بدهید چرا شروع به پرتاب موشک می‌کنید طبیعی است که اسرائیل با تاج گل پاسخ نمی‌دهد این مسئله، مسئله مقاومت نیست؛ بلکه یک بازی سیاسی با ابعادی مشخص است که زندگی مردم غزه را بدبخت و مردن آنها را بیهوده و عبث کرده است.»

بیشتر بخوانید:

عکس / اولین روز رمضان در غزه

به گزارش وبگاه خبری الجزیره، توئیت الحمد واکنش بسیاری از فعالان عربی را برانگیخت؛ «سعید الحاج» یک پژوهشگر عرب در توئیتی نوشت: صرف نظر از واقعیت اشغالگری و حق مقاومت که از لحاظ دینی، حقوقی و انسانی به رسمیت شناخته شده است، چگونه می‌توانید فراموش کنید که این موج تنش را رژیم اشغالگر با کشتار سه نفر از مبارزان فلسطینی پدید آورد.

وی افزود: چگونه این قدر ساده و راحت واقعیت‌ها را به فراموشی می‌سپارید تا قربانی و نه جلاد را سرزنش کنید.

«عبدالله مصطفی» یک فعال سرشناس دیگر عرب هم نوشت: «همین سوال را از حاکمان عربستان و امارات می‌پرسیم وقتی نمی‌توانند جنگ در یمن را در مدت فقط سه ماه یکسره کنند، چرا به این جنگی که فراتر از توانمندی نظامی آنهاست ورود کردند این جنگی بیهوده و برای ریخته شدن خون‌ها بود.»

افطار و موشک

توئیت دیگری متعلق به «ندیم قطیش»، مجری و خبرنگار شبکه سعودی الحدث هم موجی از خشم در شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت او نوشته است: پول چند وعده افطار را برای خرید صدها موشکی که از غزه شلیک شد هزینه می‌کنید.

اما «عبدالله الشریف»، فعال عرب در پاسخ به وی نوشت: ای ندیم تو جوابش را نمی‌دانی شما بهای پرتاب فقط یک موشک را به سمت کسانی که در ازای لقمه نانی تحقیرتان می‌کنند، نمی‌دانی؛ تبریک می‌گویم که شما شکمتان را با غذا پر می‌کنید باید به حال مردانی مثل تو تأسف خود که اصلاً نمی‌فهمید.

«عباس زاهری»، هم یک فعال دیگری توئیتری است که می‌نویسد: «بهای صدها موشکی که روی یمن ریخته می‌شود چند وعده افطار است؟»

«مصطفی سالم»، فعال دیگر عرب هم نوشت: «مردم غزه با شرافت و عزت قبل از آب و غذا افطار می‌کنند.»

«طه العوضی»، یک وکیل عرب است که در توئیتی از القطیش می‌خواهد به پول‌هایی که عربستان خرج آمریکا می‌کند، توجه کند و می‌نویسد: به جای آن من حساب می‌کنم با ۴۵۰ میلیارد دلاری که به رئیس جمهور آمریکا داده شده چقدر می‌شود مواد غذایی برای فقرا خریداری کرد، ضمناً به ما بگو تو دلسوز فقرا یا اسرائیل هستی.

درهمین راستا «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هم که به خوش خدمتی به رژیم اشغالگر صهیونیست شهرت دارد در موضعی کاملاً جانبدارانه در حساب توئیتری خود اعلام کرد که به صورت کامل از اقدامات رژیم تل آویو در نوار غزه حمایت می‌کند.

ترامپ که با حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در واقع شریک آن شده است در بخش دیگری از این توئیت خطاب به مردم مظلوم فلسطین نوشت: این اقدامات (پرتاب موشک) علیه اسرائیل برای شما چیزی جز بدبختی بیشتر دربر نخواهد داشت، خشونت‌ها را پایان دهید و به سوی صلح حرکت کنید. این امر می‌تواند روی دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
    79 16
    مرگ بر اسراییل و طرفدارانش
  • NL ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    0 0
    مرگ براسراییل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس