کد خبر 956881
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
نیرو‌های ژنرال حفتر با مرکز پایتخت لیبی چند کیلومتر فاصله دارند؟

آخرین خبرها از تحولات میدانی استان طرابلس (پایتخت لیبی) و مناطق حومه حاکیست، درگیری میان نیروهای دولت وفاق ملی و نیروهای ژنرال خلیفه حفتر وارد سی و دومین روز شده است.

به گزارش مشرق، دولت وفاق ملی در سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و به صورت ویژه توسط ترکیه و قطر حمایت می‌شود و نیروهای ژنرال خلیفه حفتر مورد حمایت دولت آمریکا، فرانسه و رژیم‌های سعودی، اماراتی و مصر هستند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای حفتر از محور غربی (منطقه صرمان در استان الزاویه) با مرکز شهر طرابلس حدود ۵۴ کیلومتر فاصله دارند و درگیری‌ها در حومه شمالی بیمارستان الزهراء ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

تحولات پایتخت لیبی در یک ماه گذشته / مناطق تحت کنترل دولت وفاق ملی و نیروهای ژنرال حفتر به تفکیک مناطق و محورهای درگیری + نقشه میدانی و عکس

در حال حاضر، نیروهای ژنرال حفتر از محور جنوب غرب در منطقه الزهراء در استان الزاویه با مرکز استان طرابلس حدود ۳۲ کیلومتر فاصله دارند و از حومه العزیزیه و الهیره در استان العزیزیه در فاصله ۴۶ کیلومتری مرکز شهر طرابلس هستند.

از حومه شرقی منطقه العزیزیه خبر می‌رسد، نیروهای ژنرال حفتر ضد حملاتی را علیه نیروهای دولت وفاق ملی ترتیب دادند و بیمارستان عمر العسکر، سوق السبت و منطقه اسبیعه را دوباره به تصرف درآوردند.

خبرها از محور شمال شرق العزیزیه حاکیست، نیروهای دولت وفاق ملی با عقب راندن نیروهای تحت فرمان ژنرال حفتر موفق شدند مناطق «الطویشه و السدره» را دوباره بازپس گرفتند، اما مواضع تثبیت نشده و درگیری‌ها ادامه دارد؛ منطقه راهبردی السدره دروازه جنوبی فرودگاه بین المللی طرابلس محسوب می‌شود.

نیروهای ژنرال حفتر از محور جنوب غرب شهر طرابلس نیز در حومه شرقی مناطق السوانی، التوغار و… در ۲۳ کیلومتری مرکز پایتخت قرار دارند و درگیری‌ها همچنان در جریان است.

در محور جنوبی (پایگاه الیرموک) فاصله نیروهای حفتر با مرکز پایتخت به حدود ۶ و نیم کیلومتر رسیده است؛ در یک ماه گذشته حدود ۳۷ درصد از استان طرابلس شامل مناطق مرکزی و جنوبی به تصرف نیروهای حفتر درآمده است.

به گفته منابع میدانی، نیروهای تحت فرمان ژنرال حفتر از محور جنوب شرقی (محور الزرطانه) در ۲۷ کیلومتری مرکز پایتخت هستند؛ وضعیت میدانی در جبهه‌های «الشرشاره و ترهور» تغییری نکرده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
    7 0
    پس سقوط پایتخت نزدیک است
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
    5 4
    زنده باد کفتر
  • CA ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
    1 5
    مطمئنا لیبی دوباره به یک کشور ضد استعمار تبدیل خواهد شد چون مردم لیبی خیلی چیزهایی که از غرب نمیدانستند را یاد گرفتند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس