کد خبر 956357
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵

لوبیا سبز یک گیاه چند منظوره است که هم چربی کمی دارد و هم فیبر غذایی بالایی دارد. اگر شما در حال تلاش برای کاهش وزن هستید، اضافه کردن لوبیا سبز به رژیم غذایی شما  ممکن است مواد مغذی ضروری را بدون اضافه کردن کالری بیش از حد تامین کند.

خوشبختانه، لوبیا سبز می تواند خام خورده شود، و همچنین در غذاهای سالم مانند سوپ و ظروف جانبی استفاده می شود. درک چگونگی ترکیب لوبیا سبز در برنامه کاهش وزن شما می تواند به شما برای لذت بردن از این غذای کم کالری و سبزیجات کم چرب کمک کند.

در مورد فواید لوبیا سبز بیشتر بدانید

دانشکده پزشکی هاروارد مقاله ای تحت عنوان «پیروی از رژیم غذایی باروری» را منتشر کرده است که بر مصرف غذاهای سالم مانند لوبیا سبز و کدو تنبل برای افزایش باروری تأکید می کند، زیرا این غذاها منبع مواد مغذی مختلف هستند.

لوبیا سبز یک منبع عالی اسید فولیک است که نقش کلیدی در تعدادی از فرآیندهای داخلی بازی می کند، اما هیچ کدام از پروتئین ها مهم تر از حفاظت از نوزادان در رحم نیستند. سطوح اسید فولیک در بدن یک زن برای رشد طبیعی و سالم جنین در رحم، به ویژه در جلوگیری از نقص لوله عصبی حیاتی است. لوبیا سبز یک روش آسان و خوشمزه برای نگهداری سطوح اسید فولیک بالا و اطمینان از یک کودک سالم و خوشحال است.

لوبیا سبز متعلق به دسته غذاهای کم FODMAP هستند و با فیبر بسته بندی می شوند که یک ترکیب بسیار سودمند در بدن ما است. با نگه داشتن فیبر کافی در رژیم غذایی ما، بدن ما قادر به کاهش برخی مسائل مربوط به گوارشی مانند یبوست، هموروئید، زخم، و بیماری ریفلاکس اسید معده است. این شرایط از تحریکات خفیف تا تهدید به زندگی بالقوه رنج می برد و میزان فیبر مصرفی ما یک عنصر کلیدی در جلوگیری از آن است. در یک وعده معمولی لوبیا سبز، که 110 گرم است، می توانید 15 درصد از مقدار توصیه شده فیبر روزانه را بدست آورید. آنها یکی از بهترین سبزیجات هستند تا بتوانند معده شما درست کار کنند.

دراین مقاله  دستور تهیه استامبولی پلو  Estamboli Poloرا برای شما آورده ایم که لوبیا سبز و برنج  مواد اصلی آن هستند. برنج یک منبع خوب انرژی است و لوبیا سبز می توانند به ایجاد استخوان های قوی کمک کند. 412 گرم استامبولی دارای 758 کالری است. استامبولی پلو حاوی مقدار زیادی سلنیوم است.

استامبولی پلو

زمان آمادگی 20 دقیقه

زمان پخت: 3 ساعت

 میزان تهیه شده برای 4 نفر

مواد اولیه برای تهیه استامبولی پلو

·         ۲ پیمانه برنج

·         ۲۰۰ گرم گوشت بره به قطعات کوچک

·         ۳۰۰ گرم لوبیا سبز  که نگینی خرد شود

·         ۱ عدد پیاز متوسط ریز خرد شده

·         ۲ عدد گوجه فرنگی متوسط تهیه شده یا پوره

·         ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

·         ½  قاشق چای خوری زردچوبه

·         ۱ قاشق چایخوری ادویه برنج

·         1 قاشق غذاخوری آب لیمو تازه

·         نمک و فلفل برای طعم دهی

·         ۳ قاشق غذاخوری زعفران

·         روغن سبزیجات

دستور پخت استامبولی پلو

1-برنج را به طور کامل بشویید و در آب خیس کنید، نمک اضافه کنید و چند ساعت دیگر بگذارید.

2-در یک دیگ بزرگ، 2 قاشق غذاخوری روغن  بریزید و پیاز را در حرارت متوسط تفت دهید تا طلایی شود.

3-گوشت را به تابه اضافه کنید و آن را تفت دهید تا زمانی که قهوه ای شود. سپس زردچوبه، فلفل را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

4-رب گوجه فرنگی را اضافه کنید، برای یک دقیقه سرخ کنید و پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید. کاملا مخلوط کنید

5-در یک تابه دیگر یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را اضافه کنید و لوبیا سبز خرد شده را اضافه کنید. برای 5 دقیقه سرخ کنید تا نرم شود.

6-سپس لوبیا سبز را به  قابلمه حاوی گوشت اضافه کنید. 2  پیمانه آب گرم را اضافه کنید و آن را به مدت 1 ساعت طبخ کنید. در پایان دوره پخت، نمک، آب لیمو، ادویه ی برنج و 2 قاشق غذاخوری زعفران را به گوشت اضافه کنید.

7-در قابلمه دیگری، آب را بجوشانید. برنج را آبکشی کنید وبه آب جوش اضافه کنید. صبر کنید تا آب دوباره جوش بخورد، این ممکن است در حدود 6-8 دقیقه با حرارت متوسط ​​طول بکشد، ما می خواهیم که برنج در خارج از مرکز نرم و در مرکز سفت باشد. تست کنید تا ببینید که برنج آماده است سپس برنج را آبکشی کره و با آب سرد شستشو دهید.

8- قابلمه خود را بشویید و روغن را به آن اضافه کنید. شما می توانید نان یا سیب زمینی را به صورت  ته دیگ قرار دهید، سپس یک لایه برنج اضافه کنید و مخلوط گوشت و سس لوبیا سبز را روی آن بریزید، تا زمانی که از تمام برنج استفاده کنید. برای جلوگیری از خروج بخار از قابلمه، درب را با یک دم کنی تمیز بپوشانید. حرارت را کم کنید و 45 دقیقه تا یک ساعت آن را بگذارید تا دم بکشد.

نکات آشپزی:

·         این غذای خوشمزه  را با سالاد شیرازی و دوغ میل کنید.

·         و سیب زمینی را به عنوان ته دیگ توصیه می شود.

برای آشنایی با طرز پخت خورشت قیمه میتوانید بر روی Khoresht Gheymeh کلیک کنید با به سایت www.epersianfood.com مراجعه کنید.

منبع:

Most Delicious Persian Food

محتوای تبلیغاتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس