کد خبر 956322
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
افغانستان

ارتش آمریکا اعلام کرد در پی افزایش فرار از خدمت خلبانان افغان در برنامه آموزشی و ترک خدمت، دستور توقف این طرح را صادر کرده است.

به گزارش مشرق، سیگار یا بازرس ویژه آمریکا در امور افغانستان اعلام کرد در پی افزایش فرار از خدمت خلبانان افغان در برنامه آموزشی و ترک خدمت ارتش این کشور دستور توقف این طرح را صادر کرده است.

بیشتر بخوانید:

افغان ها همچنان با بلک هاوک درگیر هستند

این برنامه آموزشی در آمریکا انجام شده و بسیاری از نظامیان افغانستان حاضر در این طرح اعلام کردند که خود و خانواده آنها از سوی طالبان تهدید شده و به این دلیل مجبور به فرار از این برنامه آموزشی هستند.

بر اساس گزارش ارتش آمریکا، سیگار اضافه کرد: برنامه آموزش خلبانان هواپیمای مدل AC-208 به دلیل غیبت و عدم حضور خلبانان افغان حاضر در این طرح متوقف شده است.

همچنین قرار است مابقی این آموزش در خود خاک افغانستان و در پایگاه نظامی قندهار ادامه یابد.

سیگار یادآور شد: از ۲۰۰۵ که برنامه آموزشی نظامیان افغان در آمریکا انجام شده، تاکنون ۱۵۲ نظامی ترک خدمت کرده و حاضر به بازگشت به کشور متبوع خود نشده و یا مفقود الاثر بوده و یا اینکه برای دریافت پناهندگی عازم کانادا شدند.

سیگار تاکید کرد: از زمان آغاز آموزش جنگنده مدل AC-208 تاکنون بیش از ۴۰ درصد خلبانان از محل خدمت فرار کردند.

این در حالی است که براساس توافقنامه امنیتی میان آمریکا و افغانستان، واشنگتن مسئول آموزش نیروهای افغانستان و تجهیز ارتش این کشور برای مقابله با طالبان است.

به رغم امتیازات کاپیتلاسیونی که افغانستان به آمریکا داده، اما در طول ۱۹ سال گذشته و با وجود هزینه سنگین در بازسازی ارتش افغانستان این نیروها قادر به حفظ ثبات و امنیت در افغانستان نبوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس