موارد دیگری که بی‌بی‌سی باید عذرخواهی کند

بی‌بی‌سی از تحریم برگزاری مراسم یوروویژن در اسرائیل توسط برخی از هنرمندان جهان، انتقاد کرد!

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه های خود نوشت:

در حالی که قرار است مسابقات موسیقی موسوم به «یوروویژن» امسال از چهاردهم ماه مه میلادی (۲۴ اردیبهشت) در تل‌آویو اسرائیل برگزار شود، ده‌ها هزار نفر از اهالی هنر و موسیقی جهان با صدور اطلاعیه‌ها و بیانیه‌های مختلف، خواستار تحریم این مراسم در اسرائیل شده‌اند.

گروهی از چهره‌های مشهور از جمله «راجر واترز» از گروه پینک فلوید و «کن لوچ» کارگردان برجسته بریتانیایی، خواستار تحریم یوروویژن شده‌اند و صد و هفتاد یک نفر از هنرمندان و چهره‌های معروف سوئدی با نوشتن نامه مشترکی در روزنامه‌های معتبر این کشور از جمله «افتون بلادت» و «اکسپرسن» از تحریم برگزاری مسابقه بین‌المللی آواز «یوروویژن ۲۰۱۹» در اسرائیل حمایت کردند. در این نامه آمده است: «ما هنرمندان و اهالی فرهنگ سوئد از آنجایی که اسرائیل میزبان این مسابقه بین‌المللی است، خواهان تحریم آن هستیم.»

این هنرمندان با بیان اینکه اسرائیل از برگزاری مسابقه بین‌المللی آواز «یوروویژن ۲۰۱۹» به عنوان عاملی برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های خود علیه مردم فلسطین استفاده می‌کند، خواستار کناره‌گیری جان لاندویک، موسیقی‌دان اهل سوئد که قرار است به نمایندگی از این کشور در شصت و چهارمین دوره مسابقه مذکور شرکت کند، شدند. همچنین طوماری با بیش از ۴۰ هزار امضا از رسانه‌ها خواسته است که این رویداد را پوشش ندهند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، چهره‌های فرهنگی بریتانیایی نظیر «ویوین وست‌وود»، «پیتر گابریل» و «مایک لی» به‌طور مشترک نامه‌ای را امضا کردند و در آن از شبکه «بی‌بی‌سی» خواستند پوشش مراسم رقابت موسیقی یورو ویژن را به‌خاطر برگزاری در اسرائیل لغو کند. در بخشی از متن این نامه نوشته شده: «ممکن است یوروویژن سرگرمی سبکی باشد، اما از ملاحظات حقوق بشری مستثنی نیست و نمی‌توانیم تخطی سازمان‌یافته اسرائیل از حقوق بشر در مورد فلسطینی‌ها را نادیده بگیریم». اما شبکه «بی‌بی‌سی»، این درخواست را نپذیرفته و در حالی که جنایات اسرائیل، خصوصاً کشتار زنان و کودکان آن را در افکار عمومی جهان به رژیم کودک‌کش معروف ساخته، در بیانیه‌ای نوشته یوروویژن رویدادی سیاسی نیست و همواره حامی ارزش‌هایی چون دوستی، پذیرش و تنوع بوده است!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    5 4
    بابا مثل اینکه شما هم مثل حسن فریدون بی بی سی را نشناخته اید. بی بی سی عصای دست شیطان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس