یمن (5).jpg

نیروهای یمنی در جریان چند عملیات متوالی موفق شدند خسارت های سنگینی را به نیروهای مزدور رژیم سعودی در استان الجوف وارد کنند.

به گزارش مشرق، از بخش «الغیل» در جنوب غرب استان الجوف یمن خبر می‌رسد، گروهی مشترک از نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله حمله گسترده‌ای را از سه محور علیه مواضع نیروهای مزدور چند ملیتی سعودی آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان یمنی در ابتدای این عملیات موفق شدند خطوط دفاعی نیروهای مزدور سعودی را در هم بشکنند و شماری از آنان را در بخش «الغیل» کشته و زخمی کنند و خسارت‌هایی را به تجهیزات نظامی وارد کردند.

نیروهای یمنی در روزهای گذشته نیز عملیات‌های جداگانه ای را علیه نیروهای مزدور رژیم سعودی در مناطق «وادی شواق، المصلوب، جنوب مجمع المتون و العقبه» در بخش «خب و الشعف» انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان یمنی در جریان این عملیات خسارت‌های سنگینی را به تجهیزات نظامی مزدوران وارد کردند؛ منطقه راهبردی «العقبه» در محدوده جاده البقع - الحزم (صعده - الجوف) واقع شده و در اشغال نیروهای مزدور چند ملیتی رژیم سعودی است.

در حال حاضر، حدود ۸۵ درصد از جاده «البقع - الحزم» نیز در اشغال نیروهای مزدور سعودی است اما منطقه «الیمته» و کوه‌های «صبرین، الخلیفین، شعب الاسود» که بر این جاده اشراف کامل دارند در کنترل نیروهای یمنی هستند.

به گزارش مشرق، جاده «البقع - الحزم» یکی از محورهای اصلی و راهبردی برای انتقال نیرو و تجهیزات از مناطق جنوبی عربستان به استان الجوف در شمال یمن به شمار می‌آمد که توسط نیروهای یمنی مسدود شده است.

در صورتی که رزمندگان یمنی بر مناطق «العقبه، المهاشمه، وادی خراب» مسلط شوند ضربه سخت و سنگینی به نیروهای مزدور سعودی وارد می‌شود و حدود ۸۵ درصد از جاده «البقع - الحزم» از اشغال خارج می‌شود.

از سویی دیگر، نیروهای یگان مهندسی دو عملیات را در مناطق «الخلیفین و العقبه» در بخش «خب و الشعف» در غرب استان الجوف انجام دادند و دو خودروی نظامی مزدوران را در تله‌های انفجاری گرفتار و منهدم کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، تمامی سرنشین‌های این خودروهای نظامی در این عملیات دقیق کشته و زخمی شدند؛ استان الجوف در شمال یمن واقع شده و با استان نجران عربستان هم مرز است.

به گزارش مشرق، در حال حاضر، بیش از ۷۵ درصد از مساحت استان الجوف از جمله «صحرای الاجاشر، پایگاه الخنجر، المهاشمه و …» که اغلب بیابانی هستند در اشغال نیروهای مزدورچند ملیتی رژیم سعودی است.

الجوف شامل بخش‌های «خب و الشعف، برط العنان، رجوزه، خراب المراشی، الحمیدات، الزاهر، المطمه، المتون، المصلوب، الغیل، الخلق و الحزم» است؛ خب و الشعف بزرگترین بخش به شمار می‌آید که ۷۰ درصد از مساحت استان الجوف را در بر می‌گیرد.

در حال حاضر، بخش‌های «رط العنان، رجوزه، خراب المراشی، الحمیدات، الزاهر، المطمه» به همراه بخش‌هایی از غرب خب والشعف، المتون و المصلوب در کنترل رزمندگان مقاومت انصارالله و ارتش یمن است.

به گزارش مشرق، بخش‌های شرقی و مرکزی خب و الشعف، شرق المصلوب و المتون به همراه بخش‌های «الخلق، الغیل، الحزم» در اشغال مزدوران سعودی است و درگیری‌ها برای بازپس گیری این مناطق ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
    15 5
    خدایا این مبارزان مظلوم یمنی را نصرت عطا بفرما.
  • مملی SE ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
    5 15
    به ما چه!
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
      3 8
      به شما چیز ممدلی
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
    0 2
    فعلاً که ما تو مشکلات داخلی غرقیم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس