گلپایگانی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی گفت: در حادثه سیل پس از فرمان فرمانده معظم کل قوا همه نیروهایی که می‌توانستند برای کمک و بهسازی به استان‌های سیل‌زده شتافتند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی در مراسم تودیع و معارفه نماینده جدید ولی فقیه در استان خوزستان که در تالار امام خامنه‌ای اهواز برگزار شد، اظهار داشت: خوزستان شناسنامه‌ای دارد که باعث افتخار کل کشور است.

وی بیان کرد: جای جای خاک استان خوزستان با خون پاک شهیدان بزرگوار ما آجین شده و چه خوب است کسانی که به میادین شهادت و جانبازی با وضو می‌روند بنابراین مقاومت و ایثارگری شهدا باید سرلوحه باشد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به این‌که ایران یکی از ۱۰ کشور حادثه‌خیز دنیاست، عنوان کرد: چه اینکه در منطقه زلزله‌خیز قرار داد و حوادث طبیعی دیگر که نمونه آن سیل اخیر است. استاندار خوزستان گفت ظرفیت ریزش آب در فروردین برابر با چندین سال ورود آب در سال‌های گذشته بوده اما شاهد بودیم که مردم تمام کشور در سیل کاری کارستان کردند.

وی با بیان این‌که اتحاد، برادری، برابری و انسجام مردم زبانزد است، گفت: همه دنیا شنیدن و دیدند زن و مرد، پیر و جوان برای کمک به سیل‌زدگان و کسانی که هستی آنان رفت از هیچ چیزی دریغ نکردند.

بیشتر بخوانید:

گلپایگانی: آقای رئیسی ریالی از حق تولیتش استفاده نکرد

محمدی‌گلپایگانی ادامه داد: به طوری که آیت‌الله موسوی جزایری گفت اکنون انبارها مملو از اجناس اهدایی است، در حادثه سیل پس از فرمان فرمانده معظم کل قوا همه نیروهایی که می‌توانستند برای کمک و بهسازی به خوزستان، لرستان و گلستان شتافتند و آنچه از امکانات داشتند در اختیار مردم حادثه دیده گذاشتند و گفتند تا پایان هستیم و جواب دندان‌شکنی است به آنهایی که گفتند این انقلاب در پایان راه است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تأکید کرد: یکی از ابلهان آمریکایی گفته بود ایران انقلاب ۴۰ سالگی خود را نخواهد دید و ما قبل از آن در تهران خواهیم بود، خیال کردند که می‌توانند از عهده آن بر بیایند اما مردم با همه سلایق آنجا که لازم باشد پشت سر رهبری‌شان هستند.

وی ادامه داد: این آقای کم عقلی که امروز عهده‌دار ریاست جمهوری آمریکاست و اخیراً یکی از اشتباهات بزرگ او تروریست خواندن سپاه بود، زندان گوانتانامو سند تروریست بودن وی است.

محمدی‌گلپایگانی عنوان کرد: مجلس عروسی را به خاک و خون می‌کشند و کودکان بی‌پناه یمن را قطعه قطعه می‌کنند، خود این آقا نازی‌زاده است و نسبت آن از کسانی هستند که از آلمان نازی به آمریکا سفر کردند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه در جنگ آلمان و نازی‌ها بیش از ۵۰ میلیون نفر کشته شد، خاطرنشان کرد: تاریخ آمریکا و آنهایی که امروز هستند، اجدادشان مُشتی دزد و غارتگر از فرانسه و انگلیس و اسپانیا هستند که برای غارت به آمریکا رفتند و نسل‌کشی کردند.

وی گفت: در حال حاضر تعداد زیادی سیاه‌پوست در آمریکا و اروپاست، اینها که سیاه‌پوست نداشتند اما عده‌ای را مأمور کردند تا در آفریقا نوجوان‌ها و جوان‌های آنها را شبانه بدزدند و به آمریکا و اروپا انتقال دهند و چقدر کشتی در دریا از اینها غرق شد و آنهایی که زنده می‌ماندند به عنوان برده فروخته می‌شدند.

محمدی‌گلپایگانی بیان کرد: از عمر حکومت آمریکا چیزی حدود سه قرن می‌گذرد و در تمام این مدت حکومت آمریکا در کار جنگ بودند، اما امروز سپاه آنقدر قدرت دارد که هرکسی بخواهد از آب‌راه تنگه هرمز بگذرد باید به ما پاسخگو باشد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت: مردم اینها را می‌شناسند و چندان دوامی نخواهند داشت چرا که قرآن می‌گوید «أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ».

وی با بیان این‌که امروز هر حلقومی که صدای اختلاف از آن بیرون بیاید، صدای شیطان و دشمن است، خاطرنشان کرد: امروز نظام بیدی نیست که به این بادها بلرزد، ممکن است اختلافاتی باشد اما چندصدایی نداریم، امام راحل با اتکا به مردم بنایی را گذاشت که از باد و باران نمی‌لرزد.

محمدی‌گلپایگانی ادامه داد: باید نسبت به نسل جوان مسئول باشیم و اینها آینده کشورند. امروز اروپا و آمریکا با تبلیغات شیطانی خود در درون خانه‌ها می‌خواهند نسل جوان را از بین ببرند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری عنوان کرد: امروز خطاب من به روحانیت این است که به نسل جوان برسید و این نسل را دریابید، با وجود همه دشمنی‌ها اما نسل جوان پویا با نشاط و مؤمنی داریم. در اعتکاف که عمده آنها جوانان است چندصد هزار نفر گرد هم می‌آیند و در برابر خدا تضرع می‌کنند.

وی اظهار داشت: از مسئولان به علت کمک‌رسانی به سیل‌زدگان و مردم تقدیر و تشکر می‌کنم زیرا در این زمینه کاری کارستان کردید و بار مشکلات بر دوش شما بود و شب و روز نداشتید. اجر شما با خدا و این مجاهدت‌ها ذخیره آخرت شما و گره‌گشای روز مبادای شماست که نه مالی برای شما نه فرزندان بدرد می‌خورد.

محمدی‌گلپایگانی ادامه داد: برادران مسئول خدمت از ناحیه جمهوری اسلامی همیشه نوبت شما نیست، یک روزی مسئولیت از ما گرفته خواهد شد و از این فرصت طلایی برای مردم استفاده کنید.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان این‌که از نزدیک عنایت‌های خاص رهبرمعظم انقلاب به آقای جزایری می‌دانم، اظهار داشت: ایشان شخصیت والایی هستند که در دوران انقلاب و جنگ و بعد آن درب خانه‌اش بر روی مردم باز بود.

وی ادامه داد: حوزه نوپای نجف که هزار سال سابقه دارد را بعد از اینکه صدام آن را نابود کرد ایشان دوباره در حال بنا نهادن است. صدام حوزه نجف را با خاک یکسان کرد و اثری از آن نبود و علمای بسیاری را به شهادت رساند.

محمدی‌گلپایگانی افزود: این حوزه باید افرادی در آن تربیت شوند که جمهوری اسلامی ایران را بشناسند و آن را به بقیه معرفی و پایه‌گذاری صحیحی در آن صورت گیرد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: افراد زیادی برای نمایندگی ولی فقیه خوزستان معرفی شدند اما حجت‌الاسلام موسوی‌فرد که چهره شناخته شده و خدوم است که او را می‌شناسند، پابه رکاب گذاشت. امروز افراد در سنگر تغییر می‌کنند و سنگر همان سنگر قبلی است.

به گزارش تسنیم، در این برنامه بناست که از مجاهدت‌های چهل ساله آیت الله موسوی جزایری نماینده سابق ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه سابق اهواز به پاس تلاش‌های چهل ساله تقدیر شود.

همچنین حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد نیز به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز معرفی شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس