کد خبر 955697
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
مسی

کاپیتان تیم فوتبال بارسلونا در شب درخشش مقابل لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا، رکوردی را که ستاره یوونتوس چند روز پیش به ثبت رساند را تکرار کرد.

به گزارش مشرق، گل‌های که لیونل مسی شب گذشته (چهارشنبه) در پیروزی ۳ بر صفر بارسلونا مقابل لیورپول به ثمر رساند، شمار مجموع گل‌های او در تمام دوران بازیگری‌اش در رده باشگاه را به عدد ۶۰۰ رساند. او ابتدا در ریباند ضربه لوئیز سوارس دروازه خالی لیورپول را باز کرد و پس از آن با یک ضربه ایستگاهی تماشایی گل دوم خود و سوم بارسلونا را به ثمر رساند و به این ترتیب تیمش را به فینال لیگ قهرمانان نزدیک کرد.

مسی با این دو گل از حیث آمار گل‌هایش در رده باشگاهی با کریستیانو رونالدو، مهاجم پرتغالی یوونتوس برابر شد. رونالدو شنبه هفته جاری با زدن تنها گل یوونتوس مقابل اینتر در دربی ایتالیا خودش را ۶۰۰ گله کرد.

مسی اما در ششصد‌و‌هشتاد‌و‌سومین بازی باشگاهی‌اش به این رقم رسید در حالی که رونالدو این تعداد گل را در ۷۹۹ بازی در رده باشگاهی به ثمر رساند. کاپیتان بارسلونا اولین گل خود را ۱۴ سال پیش به ثمر رساند و از آن زمان تا کنون در تنها باشگاه حرفه‌ای دوران بازیگری‌اش، ۴۱۷ گل در لالیگا، ۱۱۲ گل در لیگ قهرمانان اروپا، ۵۰ گل در جام حذفی اسپانیا، ۱۳ گل در سوپرجام اسپانیا، ۵ گل در جام جهانی باشگاه‌ها و سه گل دیگر در سوپرجام اروپا زد.

بیشتر بخوانید:

برد مقتدرانه بارسلونا مقابل لیورپول

 

مسی در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا ۱۲ گل زده است که دومین رکورد برتر او برای به ثمر رساندن بیشترین تعداد گل در یک فصل از لیگ قهرمانان است. با این حال او هنوز این شانس را دارد که به بهترین آمار گلزنی‌اش در یک فصل (۱۴ گل در فصل ۱۲-۲۰۱۱) برسد و حتی آن را بشکند.

مسی در کل دوران بازیگری‌اش ۳۴.۷ درصد از گل‌های بارسلونا در بازی‌هایی که در آن حضور داشته را به نام خود ثبت کرده است. بارسلونا از زمانی که مسی اولین بازی‌اش را برای این تیم انجام داد، ۱۷۳۰ گل در تمامی رقابت‌ها زده که سهم مسی از آنها ۶۰۰ تا بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
    1 0
    عمرن بتونه به رکورد رونالدو برسه.....حتی به گرد پاشم نمیرسه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس