کد خبر 955691
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
بهره برداری از مرحله سوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی از طرح نمایندگان برای تشویق بخش خصوصی در ساخت پالایشگاه‌های نفتی در کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: چندی پیش طرحی توسط اعضای برخی کارشناسان نفتی و نمایندگان در خصوص ساخت پالایشگاه به مجلس ارائه شد.

وی افزود: این موضوع در قالب طرحی در مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت که بر این اساس سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به ساخت پالایشگاه تشویق شوند و پالایشگاه‌هایی در سطح کشور از این طریق ساخته شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: این طرح به دنبال آن است که با ساخت این پالایشگاه‌ها از خام‌فروشی نفت ممانعت شود و ما بتوانیم مشتقات نفت خامی را در داخل و خارج از کشور عرضه کنیم و این کار مانع از خام‌فروشی نفت و باعث ارزش افزوده فرآورده‌های آن می‌شود.

بیشتر بخوانید:

جزئیات موافقت نمایندگان با اقدام متقابل علیه آمریکا

معایب استانی شدن انتخابات مجلس از زبان یک نماینده

حاجی‌دلیگانی تصریح کرد: ایجاد اشتغال و شکستن انحصار فروش نفت خام از فواید این کار است. در این طرح بناست تا در یک دوره زمانی حدود ۴ سال نفت در اختیار سازندگان این پالایشگاه‌ها قرار گیرد و بازگشت پول آن به وزارت نفت پس از این مدت انجام شود.

وی در پایان افزود: بناست با مشتقات نفتی حاصل شده برابر سیاست‌های وزارت نفت و پیش‌بینی که در این طرح شده آن مقدار که نیاز داخل کشور است برداشته و مابقی از کشور صادر شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رحمن IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
    1 1
    این طرح بشرطی خوب است که در اصفهان و یزد و تبریز احداث نشود و در استانهای محروم ساخته شود.مثل سیستان و بلوچستان .کردستان .خراسان جنوبی.و شمال.لرستان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس