فیلم/ واکنش دادستان کل کشور به اظهارات علی مطهری

دادستان کل کشور گفت: با بررسی لیست سال گذشته ارزهای دولتی که بانک مرکزی در اختیار افراد و شرکت‌ها گذاشته بود، متوجه شدیم بیش از ۲۵۰۰ نفر یا شرکت این ارزها را دریافت کردند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین منتظری روز گذشته در جلسه شورای اداری شهرستان زابل پس از استماع اظهارات مسؤولان حاضر در این جلسه، اظهار کرد: نظام اسلامی باید در اجرای عدالت و برخورد با فاسد و مفسد همه سعی خود را به کار ببرد و الگوی نظام جمهوری اسلامی حکومت امام علی (ع) است.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران مدیران اجرایی، قضائی و تقنینی باید در خدمت مردم باشند، چون این نظام برخاسته از خواست ملت بزرگ ایران بوده و هست.

دادستان کل کشور با بیان اینکه در طول ۴۰ سال که از عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد توطئه‌های دشمنان هر روز با آب و رنگ خاصی بر کشور و دولت تحمیل می‌شود، اظهار کرد: پس از عنایات خاصه الهی این حضور و پشتیانی مردم بوده است که نظام را در این گرداب‌ها از غرق شدن نجات داده است.

دادستان کل کشور ادامه داد: مردم ایران حقیقتاً صاحبان نظام هستند و ما مدیران و مسؤولان، خدمتگزاران آنها هستیم.

بیشتر بخوانید:

۲۰ هزار امضا پای درخواست محاکمه مهناز افشار

مطالبات مردم از قوه قضائیه

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با تأکید بر اینکه وظیفه مسؤولان است که با توجه به شرایط اقلیمی برای مردم ایجاد اشتغال کنند، افزود: باید با برنامه ریزی تلاش شود تا از مهاجرت مردم جلوگیری شود و زندگی مردم نباید زیر خط فقر باشد.

وی با اشاره به اینکه در سه محکمه وجدان، عدل الهی و محکمه افکار عمومی باید جوابگو باشیم، عنوان کرد: نمی‌دانیم چرا بعضی ذره‌ای ایمان و اعتقادی راسخ به محکمه عدل الهی و روز رستاخیر ندارند و اگر کسی به این مسائل اعتقاد داشته باشد آیا دست به سو استفاده و رانت خواری‌ها می‌زند؟

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه سال گذشته لیست ارزهای دولتی که بانک مرکزی در اختیار یک عده از افراد، اشخاص و شرکت‌ها و مؤسسات گذاشته بود را گرفتم و به دادسرای تهران ارجاع دادم که در مورد این لیست بررسی صورت گیرد، عنوان کرد: بیش از ۲۵۰۰ نفر یا شرکت و یا شخص بوده‌اند که این ارزها را گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: انتظار ما این است که مسؤولان مربوطه نظارت کافی داشته باشند و منشأ سوءاستفاده‌ها را بگیرند.

دادستان کل کشور افزود: دولت برای تأمین گوشت مردم ارز اختصاص می‌دهد؛ اما عده‌ای با رانت وارد می‌شوند و گوشت را وارد می‌کنند و در بندر نگه می‌دارند تا به دنبال آن باشند تا گوشتی که با ارز دولتی خریداری شده و باید با قیمت پایین‌تر به دست مردم برسد، دریک فرصت مناسب با قیمت دلخواه خودشان بفروشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری خاطرنشان کرد: عزم دستگاه قضائی در برخورد با خاطیان و افراد فاسد جزم است ولی آخرین مرحله برای برخورد با فساد و مفسد باید برخورد قضائی و مجازات باشد و مهم این است که سرمنشأها را با نظارت، کنترل و به‌کارگیری مدیران پاکدست، مؤمن، متعهد و دلسوز شناسایی کنیم.

وی با اشاره به سرمایه ولایت و رهبری و مردم در کشورمان خاطرنشان کرد: چهل سال، دشمنان هرچه توانستند علیه اسلام و نظام گفتند و می‌گویند، اما مردم به پای نظام و اعتقاد ایستاده‌اند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: در سیل اخیر در برخی استان‌ها مردم نشان دادند در رفع مشکلات کنار همنوعان خودشان هستند و در کجای دنیا چنین مردمی می‌توانیم پیدا کنیم پس این مردم را ولی نعمت خودمان بدانیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
    8 0
    پس شما چکاره هستی ؟
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
    9 0
    مسؤولان جلوی منشأ سوءاستفاده‌ها را بگیرند! مسئولان این کشور کیا هستن خودِ شما... برو جلوشونو بگیرید. منشأ سوءاستفاده‌ها در برخی مسئولان و فرزندان و اطرافیانشونه. آب در کوزه و شما گرده جهان میگردید؟
  • رحمن IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
    7 0
    برادر شعار نده بکی داری میگی
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
    7 0
    باید باید یاید به فرموده رهبری مخاطب این باید ها کیست خود حضرات ومدعی العموم که بایدحافظ حقوق مردم باشد فعلا همه گفتار درمانی میکنند
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    0 0
    تعداد زيادبود پس بايد به 25 نفر كاهش پيدا مي كردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس