کد خبر 955023
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
سیل

فرماندار بندرترکمن گفت: در پی ورود سیلاب قره‌سو به بندرترکمن، تمامی روستاهای حاشیه این رودخانه به حالت آماده‌باش درآمدند.

به گزارش مشرق، الیاس هیوه‌چی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با توجه به اخطارهای چند روز گذشته مدیریت بحران استان در پی بارش‌ باران در روزهای گذشته و احتمال سرریز سد گلستان 1 و 2 به سد وشمگیر و سپس به شهرستان آق‌قلا و نهایتا به دو رودخانه گرگانرود و قره‌سو منتهی اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با آب‌گرفتگی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به عبور رودخانه قره‌سو از شهرستان بندرترکمن گفت: پس از بازدید از وضعیت سه راهی قره‌تپه، برای بررسی وضعیت روان‌آب‌هایی که ممکن است بخشی از شهرستان را تهدید کند از جمله روستای یامپی و حاجی قره و پشت شهرک صنعتی آق‌قلا و بعد روستای سقریلقی و نهایتا سد وشمگیر بازدید کردیم و بررسی‌های میدانی را انجام دادیم.

بیشتر بخوانید:

فرماندار بندرترکمن بیان داشت: در حال حاضر بنا به گزارشی که از سد وشمگیر داریم در یکی دو روز گذشته ارتفاع آب در این سد 11 سانتی‌متر کاهش یافته و حدود 80 مترمکعب در ثانیه سرریز آب سد است که این حجم از آب به سوی شهرستان آق‌قلا جاری است و در آخر به رودخانه‌های گرگانرود و قره‌سو منتهی می‌شود.

وی گفت: اقدامات لازم برای جلوگیری از آب‌گرفتگی روستاهای حاشیه قره‌سو انجام شده و با مشارکت بخشداران، دهیاران، شوراها و نیروهای داوطلب مردمی به روستاهای مسیر این رودخانه هشدار داده شده و همه به حالت آماده‌باش درآمدند.

 هیوه‌چی با بیان اینکه سیلاب قره‌سو امروز به بندرترکمن می‌رسد، اظهارداشت: در هرجایی که احساس شد دیواره رودخانه ممکن است آسیب ببیند، ترمیم آن را آغاز کردیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس