کد خبر 954591
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
مسعود شجاعی

کاپیتان تراکتور با توجه به محرومیت قادر به همراهی این تیم در جدال سخت برابر پرسپولیس نخواهد بود.

به گزارش مشرق، مسعود شجاعی، کاپیتان و مهره کلیدی تراکتورسازی به دلیل دریافت کارت زرد در دیدار مقابل ذوب آهن، ۳ اخطاره شد و دیدار حساس هفته بیست و هشتم مقابل پرسپولیس را از دست داد تا پر کردن جالی خالی او یکی از دغدغه‌های اصلی جرج لیکنز در این دیدار باشد.

شجاعی مهره کلیدی و مهوری در ترکیب تراکتور بوده و بدون شک نبودش ضربه زیادی به عملکرد تراکتور در این بازی خواهد زد ولی باید دید با توجه به گزینه‌های موجود این غیبت چه تاثیری در ترکیب اصلی خواهد داشت.

با توجه به شیوه کار لیکنز در دیدارهایی که هدایت تراکتور را بر عهده داشت و تجربه‌ای که از غیب چند مهره ترکیب اصلی او در دیدارهای مختلف دیده شده وی علاقه‌ای ندارد با لحاظ کردن داشته‌ها و محدودیت‌هایش تغییری در سیستم ۱-۳-۲-۴ مورد علاقه خود ایجاد کند. پس چه احتمالاتی مقابل پرسپولیس در پیش است؟

احتمالات پیش رو

اگر لیکنز بخواهد مثل همیشه از سوگیتا در سمت چپ و دژاگه در سمت راست فاز هجومی خودش استفاده کند بدون تغییر در جمع نفراتش تنها یک بازیکن به عنوان گزینه پشت مهاجمان در ترکیب جای شجاعی را می‌گیرد و سایر نفرات مثل سابق در نقش همیشگی بازی می‌کنند.

گزینه تخصص برای پست پشت مهاجم روی نیمکت تراکتور وجود ندارد و نزدیک‌ترین گزینه‌ها برای این جایگاه احسان پهلوان و علیرضا نقی‌زاده با کمی تغییر وظایف هستند. اگر یک بازی سبک‌تر پیش روی تراکتورسازی بود شاید لیکنز دست به چنین تغییری می‌زد ولی حالا که دیدار حیثیتی برابر پرسپولیس در پیش است بعید است که دست به چنین ریسکی بزند و سراغ گزینه‌های کم خطر تر می‌رود.

بیشتر بخوانید:

ستاره تراکتورسازی بازی با پرسپولیس را از دست داد

 

تغییر پست سوگیتا

بهترین تصمیم برای تراکتور انتقال سوگیتا از سمت چپ به میانه میدان است و ورود یک بازیکن با قابلیت بازی در پست وینگر به ترکیب اصلی.

در این صورت دژاگه مثل سابق در سمت راست بازی می‌کند و سوگیتا از سمت چپ به وسط می‌آید و باید شاهد اضافه شدن یک وینگر به ترکیب باشیم.

گزینه مورد نظر برای این حالت می‌تواند ساسان انصاری باشد که قوای هجومی تراکتور را افزایش می‌دهد. ساسان انگیزه بالایی هم مقابل پرسپولیس دارد و این می‌تواند پوئن مثبتی باشد برای لیکنز و تیمش.

در غیر این صورت یک گزینه خوب دیگر هم پیش روی تراکتورسازان خواهد بود که انتقال دژاگه به سمت چپ و اضافه شدن احمد موسوی به ترکیب است. موسوی هم می‌تواند به عنوان مدافع راست وارد ترکیب شود و اسماعیلی‌فر یک خط جلو برود و یا خود او وینگر راست تراکتور باشد.

در هر صورت تراکتورسازی در نبود کاپیتان خود یک محدودیت بزرگ مقابل پرسپولیس دارد و باید دید لیکنز چطور با آن کنار خواهد آمد.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس