فرنگی

دیدارهای رده بندی و فینال ۵ وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا با حضور نمایندگان ایران آغاز شد.

به گزارش مشرق، رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا از صبح امروز و با برگزاری مسابقات پنج وزن نخست در شهر شی آن چین آغاز شد و در پایان دیدارهای مقدماتی حسین نوری در وزن ۸۷ کیلوگرم و امیر قاسمی منجزی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند و رضا خدری در وزن ۵۵ کیلوگرم، سامان عبدولی در وزن ۶۳ کیلوگرم و محمدعلی گرایی در وزن ۸۷ کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شدند.

بیشتر بخوانید:

راهیابی نوری و منجزی به فینال کشتی فرنگی قهرمانی آسیا

از دقایقی قبل دیدارهای رده بندی و فینال ۵ وزن نخست آغاز شد که در ادامه نتایج فرنگی کاران ایرانی را که شانس کسب ۳ مدال برنز و ۲ طلا داشتند، می‌خوانید.

* رضا خدری که در همان دور نخست مقابل حریف ازبکستانی مغلوب شد و سپس در گروه بازنده‌ها توانست به دیدار رده بندی برسد، برای کسب مدال برنز برابر کشتی گیر قرقیزستانی روی تشک رفت. این فرنگی کار ایرانی مقابل آسان سلیمان اف از قرقیزستان با نتیجه ۳ بر یک مغلوب و پنجم شد.

* در وزن ۶۳ کیلوگرم سامان عبدولی که بعد از برتری مقابل حریف ژاپنی در نیمه نهایی از فرنگی کار چینی شکست خورد و به رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۲ بر ۱ کودایبرگن تورسینوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.

* محمدعلی گرایی که یکی از شانس‌های مسلم کسب مدال طلا به شمار می‌رفت، امروز کار خود را در وزن ۷۷ کیلوگرم با اقتدار آغاز کرد. او در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر از سد کایراتبک توگولبایف از قرقیزستان گذشت و در دور دوم هم حریف ازبکستانی را ۴ بر صفر مغلوب کرد. گرایی که سابقه کسب مدال برنز جهان را هم در کارنامه دارد، برای صعود به فینال مقابل کیم هیون وو قهرمان جهان و المپیک از کره جنوبی قرار گرفت. گرایی در این کشتی عملکرد خوبی نداشت و با نتیجه ۸ بر صفر شکست خورد تا به رده بندی برود. این فرنگی کار شیرازی در دیدار رده بندی برابر حریف ژاپنی خود قرار گرفت. در این کشتی گرایی توانست از حریف یک اخطار بگیرد و او را در خاک قرار دهد؛ سپس ۲ سالتو بارانداز متوالی از سوی این فرنگی کار ایرانی اجرا شد تا او ۹ بر صفر برنده شود و مدال برنز را بر گردن بیاویزد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس