کد خبر 954125
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
نمازی

سرمربی سابق ذوب‌آهن در واکنش به اظهارات سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن، اطلاعات جدیدی از دوران حضورش در این تیم ارائه کرد.

به گزارش مشرق، امید نمازی درباره اظهارات جمشیدی، سخنگوی باشگاه ذوب آهن که گفته بود این تیم جای آزمون و خطا نیست و نمازی باید با ذوب آهن، قهرمان یا نایب قهرمان لیگ برتر می‌شد، گفت: من مدتی درباره ذوب آهن صحبت نکرده بودم و اظهارنظری هم نداشتم. تیم هم خوشبختانه روند مثبتی دارد و به خوبی پیش می‌رود. برای بازیکنان ذوب‌آهن آرزوی موفقیت می‌کردم و با خیلی از آن‌ها در تماس هستم. با این حال درباره اظهارات آقای جمشیدی نمی‌توانم ساکت بمانم. اتفاقاتی که در ذوب آهن افتاد و صحبت‌هایی که مطرح می‌شود، من مجبور به واکنش شدم. وقتی من به ذوب آهن آمدم با ایشان صحبت نکردم و ایشان در مذاکرات من با مدیرعامل نبود. بعد از اینکه به ذوب آهن آمدم، در جلسات هیأت مدیره با او مواجه شدم. او از نظر فنی چه حرفی برای گفتن دارد؟ معلوم نیست کجای مملکت بوده که برای من مشکل فنی تعریف می‌کند و می‌گوید مشکل فنی موضوع اصلی بوده است.

احمد جمشیدی، سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن پیش از این گفته بود: نمازی را برای ورود فوتبال نوین به ایران به خدمت گرفتیم اما باشگاه ذوب‎آهن جای آزمون و خطا نیست. هواداران و مسئولان استان نگران نتایج نیم فصل نخست بودند و ما هیچ گاه به او نگفتیم کسب نتیجه برای ما مهم نیست. نمازی را به خدمت گرفتیم تا به قهرمانی یا حداقل نایب قهرمانی دست پیدا کنیم اما دیدیم اگر به همکاری با او ادامه دهیم، وضعیت تیم بدتر خواهد شد، بنابراین با توافقی دوطرفه قطع همکاری کردیم. آنالیز فنی وی در جلسه هیأت‌مدیره با حضور آذری و خود نمازی نشان داده شد تا دلایل قطع همکاری به صورت مستند مشخص باشد.

سرمربی سابق ذوب آهن یادآور شد: وقتی به ذوب آهن آمدم، با آقای مدیرعامل صحبت کردم. من سه سال قبل‌تر صحبت کرده بودم. آقای آذری سه سال دنبال من بود. به خاطر کاری که در آمریکا داشتم در آن مقطع نمی‌توانستم. سال قبل از اینکه به ذوب آهن بیایم، متأسفانه همین آقایان و سخنگوهای جدید باشگاه یا رئیس کارخانه تصمیمات دیگری گرفتند و آقای قلعه نویی سرمربی ذوب آهن شد. قلعه نویی هم بعد از یک نیم فصل با ذوب آهن که مشابه عملکرد تیم من بود، در نیم فصل دوم خوب کار کرد و موفق شد نمازی به توافقش با باشگاه ذوب آهن اشاره کرد و افزود: در صحبت‌هایی که با مدیرعامل داشتم، گفتم می‌آیم تا کار بنیادی کنیم. قرار بود تمام تیم‌های پایه را زیر نظر داشته باشم. قرار بود با آقای جمشیدی مدیر آکادمی همکاری کنم و فلسفه جدیدی برای فوتبال این باشگاه تعریف کنیم. بازی‌های جوانان و امید را هم می‌دیدم. چطور می‌توان نام آن را فوتبال گذاشت. در رده پایه شاهد فوتبال علی اصغری هستیم. قرار بود فوتبال مدرن را در تیم‌های پایه و بزرگسالان اجرا کنیم. این کار در ۱۰ بازی اتفاق نمی‌افتد. این آقای سخنگو می‌گوید اینجا جای آزمون و خطا نیست. حتماً بهتر می‌داند که روند یک تیم چطور جلو می‌رود و فوتبال را هم بهتر از من می‌فهمد. در عمرش شاید یک توپ هم به پایش نخورده و فرق بین پرتغال و توپ فوتبال را نمی‌داند.

سرمربی کنونی هلسینگر دانمارک گفت: الان تیم نتایج خوبی گرفته اما اگر دقت کنید من ۱۰ بازی در تیم بودم. ۵ بازی به نیم فصل مانده بود که تغییرات انجام شد و کادر فنی جدید آمد. اگر به آن ۵ بازی دقت کنید، نتایج ضعیف‌تر از زمان من بود. وی ادامه داد: من گفتم تا نیم فصل فرصت بدهید که تیم را دگرگون کنم. اگر بدشانسی، داوری‌های بد و نداشتن دو مهاجم گلزن نبود، جایگاه ما همان موقع هم بهتر بود. گفتم فرصت بدهید که تصمیم گرفتند یک مربی دیگر بیاورند. این تصمیم دو، سه هفته قبل‌تر اتفاق افتاده بود. همین موضوع ۶۰۰ میلیون تومان به ضرر ذوب آهن شد. اگر من تا نیم فصل می‌ماندم، نصف قراردادم را می‌گرفتم ولی وقتی صحبت از قطع همکاری کردند، من هم کل قراردادم را گرفتم. البته کلی تخفیف دادم که آن هم به خاطر آقای مدیرعامل بود که واقعاً به دست و پای من افتاد که تخفیف را بگیرد. جایگاه خودش پیش رئیس کارخانه در خطر بود. با همین احوال ۶۰۰ میلیون تومان به ضرر باشگاه بود. بدتر از آنکه نمی‌شد.

سرمربی سابق ذوب آهن با اشاره به مشکلاتی که محسن مسلمان برای تیمش به وجود آورده بود، گفت: یک مساله دیگر هم این است که من همین جا می‌گویم محسن مسلمان را من آوردم. از هفته سوم گفتم او را نمی‌خواهم ولی اجازه این کار را ندادند. بعد از ۴ بازی که کادر فنی جدید آمد و تیم را رهبری کرد، محسن مسلمان را از تیم جدا کرد. این برنامه من از هفته سوم بود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه من این بود که مهاجم جدید بیاورم. ارسلان مطهری همه گل‌های سه امتیازی را می‌زند. بپرسید چه کسی او را معرفی کرد؟ کسی نمی‌دانست او در عمان بازی می‌کند. با همه این احوال ارسلان ۵ هفته تمرین کرد و یک بازی کرد چرا که مدیرعامل و کسانی که در کار هستند، نتوانستند اجازه کار او را بگیرند.

نمازی اضافه کرد: در نیم فصل خلعتبری را آوردند که زانوی او خراب شد. هفته هشتم به مدیرعامل گفتم اگر یک نفر هست که باید بیاورید و می‌تواند تیم را دگرگون کند، خلعتبری است. ما هم برنامه داشتیم. می‌دانستیم در جاهایی کم و کاست داریم. در گلزنی مشکل داشتیم. مهم‌تر از همه ما احتیاج داشتیم که تیم باشیم و یکسری بازیکن که در مجموعه ما بودند از این کار جلوگیری کردند. الان تیم دونده و متحد است. هر یازده نفر پشت توپ دفاع و حمله می‌کنند. ما این را کم داشتیم. یک نفر در تیم کار نمی‌کرد.

بیشتر بخوانید:

آغاز کار سرمربی اخراجی ذوب‌آهن در فوتبال اروپا

نمازی تاکید کرد: سخنگوی باشگاه نمی‌تواند در برابر من حرف فنی بزند چون از فوتبال چیزی نمی‌داند که برای من صحبت از مسائل فنی مطرح می‌کند. بنابراین دوست نداشتم درباره ذوب آهن صحبت کنم ولی تا موقعی که چرندیات را مطرح کنند، این جواب را می‌دهم. هر موقع خواستند مناظره بگذارند، هر جا که دوست دارند، من حاضرم.

وی به ویژگی‌های ذوب آهن در زمان فعالیت خودش اشاره کرد و گفت: می‌توانم آمار بدهم. تیم ما در مالکیت توپ، دوم بود. در ایجاد موقعیت گل در لیگ برتر اول بودیم. در پاس صحیح اول بودیم اما در گلزنی دهم بودیم. ما مشکل گلزنی داشتیم. تاکید داشتم و بارها بازیکن معرفی کردم. یکی از آن‌ها مطهری بود. بازیکن خارجی معرفی کردم که نگرفتند. از این سمت ویدئو می‌فرستادم می‌گفتند پول نداریم ولی خودشان ویدئوی بازیکن خارجی برای من می‌فرستادند.

نمازی اظهار کرد: امیدوارم بازیکنان ذوب آهن سربلند و موفق باشند. همین روند را هم پیش ببرند و به بالاتر از این هم برسند. برای آن‌ها آرزوی موفقیت دارم. در فوتبال این اتفاقات می‌افتد.

او درباره مربیگری در تیم هلسینگر دانمارک که در لیگ دسته یک این کشور در رده یازدهم از لیگ دوازده تیمی قرار دارد، گفت: هلسینگر در لیگ ۱۲ تیمی یازدهم است. ما سه امتیاز عقب هستیم. سعی داریم این سه امتیاز را جبران کنیم یا حداقل تیم را به جایی برسانیم تا به نقطه امن برسد و سقوط نکند. این طور هم خواهد بود. تیمی که در اختیار گرفتم خوب است. از نظر روحی مشکل دارد. روی آن کار می‌کنم. این هفته با تیم دوم جدول بازی داریم. خیلی امیدوارم نتیجه دلخواه را بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا به دانمارک رفته است، گفت: یکسری سرمایه‌گذار آمریکایی برای خرید این باشگاه اقدام کردند. یکی از همین سرمایه‌گذارها که با کارم آشنا بود، تماس گرفت و گفت چنین چیزی در نظر ماست. دوست داریم تیم را بخریم و بازیکنان جوان آمریکایی را به اروپا بیاوریم و به تیم بزرگسالان برسانیم. دانمارک قوانینی دارد که از بازیکنان جوان باید در ترکیب استفاده شود. به همین دلیل پرورش آن‌ها سرعت پیدا می‌کند و باعث می‌شود که بازیکن در سنین جوانی به مراحل بالای فنی برسد و می‌توان از این طریق درآمدزایی کرد.

نمازی افزود: این هدف آن‌ها بود. من در آمریکا با تیم‌های ملی پایه کار کرده بودم و با بیشتر بازیکنان این رده سنی آشنا بودم علاقه داشتند کار کنم و در آن مقطع استعدادیابی کنم. بعد از مدتی این مسئولیت را قبول کردم. استعدادیابی انجام دادم. مسابقات را زیر نظر گرفتم و خواسته شد که در دانمارک، تیم بزرگسالان را ببینم و سطح فوتبال اینجا را و کارهای استعدادیابی را ارزیابی کنم و ببینم چه بازیکنان به درد می‌خورند. در همین مقطع تیم بزرگسالان در یک‌شنبه قبل، آخرین بازی را هم از دست داد که به فکر تغییر افتادند. خواهش کردند که تیم را همراهی کنم و به عنوان سرمربی سعی کنم تیم را از سقوط نجات دهم. صحبت از کار بلندمدت است. هلسینگر چه در این لیگ بماند و چه سقوط کند، آن‌ها برنامه خود را ادامه می‌دهند.

او درباره شرایط سخت افزاری باشگاه هلسینگر دانمارک گفت: فوتبال پیشرفته اروپا در این تیم حاکم است. نظم و انضباط وجود دارد. باشگاه چیزی کم ندارد. خوشحالم که توانستم به فوتبال اروپا وارد شوم. امیدوارم که مراحل را طی کنم و در سطح بالاتری مربیگری کنم.

مربی سابق تیم ملی درباره شایعه حضور کلینزمن روی نیمکت تیم ملی ایران گفت: من با او کار کردم. یک بار شخصی از ایران برای تیمی به من زنگ زد که می‌شود با او صحبت کنید که برای یورگن ایمیل زدم و جواب داد: "محترمانه بگویید علاقه‌ای ندارم. " اگر مذاکراتی با ایران داشت حداقل یک مشورتی با من می‌کرد. هیچ وقت در این دو، سه ماه با او صحبت نداشتم و بعید می‌دانم مذاکراتی با ایران انجام شده باشد.

وی ادامه داد: به نظرم این خبر شایعه است و فدراسیون در نظر دارد که فرد خاصی را بیاورد. اسم‌هایی که مطرح می‌شود برای بازی کردن با افکار عموم است. بعید می‌دانم مربی‌ای مثل کلینزمن به ایران بیاید. کی‌روش هم مربی بزرگی بود ولی درآمد کلینزمن را در نظر بگیرید. او با فدراسیون آمریکا قرارداد ۳ میلیون دلاری داشت. آخرین بار هم دنبال گرفتن تیم ملی آرژانتین بود. آمدنش به ایران شایعه است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس