کد خبر 953954
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵
سلامت نمایه روان‌پزشکی

رئیس انجمن علمی روان‌شناسان و روان‌پزشکان استان قم گفت: طبق آمار جهانی ۲۵ درصد از افراد هر جامعه دچار مشکلات روان پزشکی هستند.

به گزارش مشرق، عباس شهیدی با اشاره به برگزاری همایش چگونه حالم بهتر شود گفت: با توجه به رسالتی که مراکز روان‌پزشکی دارند هر از چند گاهی همایش‌هایی را در سطح استان برگزار می‌کنند، و در همین راستا علت و هدف اصلی همایش چگونه حالم بهتر شود، مسئله روان شناسی است.

بیشتر بخوانید:

سه طرح بیمه درمانی نیروهای مسلح رونمایی شد

وی تصریح کرد: طبق پژوهش‌های جهانی ۲۵ درصد از افراد هر جامعه ای دچار مشکلات روان پزشکی هستند و ممکن است در کشور ما بالاتر هم باشد، این آمار در جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری قم رقم بالایی است یعنی چیزی حدود ۳۰۰ هزار نفر، به همین جهت یکی از اهداف مرکز باور، ارتقای سلامت روان و افزایش سطح آگاهی است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه مردم ما این روزها با سیل و مسائل اقتصادی درگیر هستند، عنوان همایش را "چگونه حالم بهتر شود" انتخاب کردیم، راهکارهایی را در همایش ارائه می‌دهیم، اینکه چرا در پاره ای از مواقع حالمان بد می‌شود و چطور می‌توان این حال بد را به یک حال خوب تبدیل کرد؟

این استاد دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: سازمان جهانی بهداشت سال ۲۰۱۷ را سال افسردگی و شعارش را بیا با هم حرف بزنیم انتخاب کرده که حاصل مدت‌ها فعالیت و پروهش بوده است، برای نمونه عینی در مراسم‌های عزا وقتی افراد در یک مجموعه کار می‌کنند و با هم حرف می‌زنند حالشان بهتر می‌شود.

شهیدی در ادامه گفت: در پاره ای از اوقات انسان فردی را پیدا نمی‌کند تا با او حرف بزند یا فعلاً امکان و شرایط حرف زدن وجود ندارد، در محافل علمی آیتمی وجود دارد با عنوان نوشتن درمانی، از افراد خواسته می‌شود که فقط بنویسند، مهم نیست چه می‌نویسند یا در مورد چه کسی می‌نویسند، فقط بنویسند، در واقع نوشتن درمانی سفری اکتشافی به دنیای درون است.

وی در پایان در مورد ویژگی‌های نوشتن درمانی گفت: در نوشتن شرم حضور نداریم، نوشتن ما را خالی می‌کند، خود بیانگری را تقویت می‌نماید، تقریباً همواره در دسترس است، به ذهن ما نظم و سبب مدیریت زمان می‌شود و نوشتن همان فکر کردن است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
    3 1
    باور کم نصفش .
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
    1 0
    قم که کلا درگیر هستن
  • ناشناس RO ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
    1 0
    با این اوضاعی که برای مردم درست کردید،غالب مردم دچار مشکل روانی شدند!
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
    1 0
    مثل تورم درنظرشما 25 درصده .ولی در حقیقت فقط دولتیها وذخائر نظام مقدسن که مشگل روانی ندارن.
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
    1 0
    با این اوضاع به نظرم فقط 25 درصد ندارن که اون 25 درصدم اطفال هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس