کد خبر 953882
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
چین از تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران پیروی نمی‌کند

چین در ماه مارس ۵۴۱۱۰۰ بشکه در روز از ایران نفت وارد کرد که این رقم نسبت به ماه قبل از آن ۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، واردات نفت خام ایران توسط چین 25 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت، در حالیکه واردات از عربستان سعودی افزایش یافت و این کشور را برای دومین ماه تبدیل به بزرگترین عرضه کننده نفت به چین کرد.

 

 چین، بزرگترین وارد کننده نفت جهان در ماه مارس 2.3 میلیون تن معادل حدود 541100 بشکه در روز از ایران نفت وارد کرد که نسبت به 509700 بشکه در روز ماه فوریه 6 درصد افزایش داشت.

 واردات از ایران قبل از تصمیم این هفته آمریکا برای پایان دادن به معافیت ها از تحریم های نفتی این کشور افزایش یافته بود.

بیشتر بخوانید:

تعلیق واردات نفت روسیه توسط اروپا

 آمریکا روز دوشنبه از خریداران نفت ایران خواست تا ماه می واردات از ایران را متوقف کنند وگرنه تحریم می شوند و با این کار به معافیت های شش ماهه ای که به هشت خریدار نفت ایران داده بود پایان داد. اکثر این کشورها در آسیا  قرار دارند که می توانستند مقدار محدودی از ایران نفت بخرند.

  چین بزرگ‌ترین خریدار نفت ایران است که میانگین کل واردات نفت آن از ایران در سال گذشته 400 585 بشکه در روز بود. این مقدار شامل تولید از میادین نفتی ایران که چین در آنها سرمایه گذاری کرده است، هم می شود. اطلاعات گمرک چین واردات نفت خام و میعانات گازی را تایید می کند.

 واردات بالاتر در مقایسه با فوریه نشان می دهد شرکت های چینی با پیش‌بینی کاهش مقدار معافیت ها با نزدیک شدن به پایان این دوره 6 ماهه ، از قبل ذخایر خود را پر کرده اند.

 واردات از عربستان 7.325 میلیون تن معادل 1.72 میلیون بشکه در روز بود که 60 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

 افزایش واردات پس از امضای توافق بین عربستان و پالایشگاه‌های جدید چین، هنگلی پتروکمیکال و ژیجیانگ رانگشنگ در 2019 صورت گرفت.

 واردات نفت خام از روسیه، عرضه کننده برتر نفت به چین طی 2016 تا 2018، به 5.39 میلیون تن معادل 1.26 میلیون بشکه در روز در ماه گذشته رسید که پس از عربستان سعودی قرار گرفت. این مقدار 7.7 درصد کمتر از سال گذشته بود.

 چین 1.06 میلیون تن نفت خام از ونزوئلا وارد کرد که 42 درصد نسبت به سال قبل و 2.033  میلیون تن ماه فوریه کاهش داشت. این مقدار کاهش بیشترین حد از آغاز 2018 بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس