کد خبر 953757
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
آل هاشم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه شفیع‌زاده همواره خاضعانه از خدا خواست تا «آدم» شود گفت: ما بعدها متوجه شدیم که مفهوم آدم شدن چیست و پا در رکاب امام زمانش به شهادت رسید.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در همایش «سردار آتش» گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر پاسدار حسن شفیع زاده فرمانده توپخانه سپاه در دوران دفاع مقدس که در تالار اجتماعات مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه بزرگداشت شهدا، کسانی که حقاً و انصافاً سرآمدان مردم روزگار ما هستند، کار بسیار با ارزشی است اظهار داشت: یکی از اقدامات با ارزشی که می‌تواند فرهنگ شهید و شهادت را به نسل جدید منتقل کند، همین برگزاری یادواره‌هاست.

ببینید:

عکس / پوشش متفاوت امام جمعه تبریز

وی احیای نام شهدا، تحقیق در مورد کار آنها، تولید و انتشار آثار مکتوب، صوتی و تصویری از آنها، بررسی زندگی و اقدامات جهادی آنها از کارهای با ارزشی است که باید انجام دهیم افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نقش ویژه‌ای در این راستا دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شهادت را به معنی معامله با خدا دانست و گفت: شهادت معامله دو جانبه و بی‌دغدغه است که جنس و بهایش، «جان» به عنوان سرمایه اصلی هر انسان، در مقابل «سعادت ابدی و حیات جاودان» برای گرفتن برترین نعمت های الهی است.

‌آل‌هاشم، با تاکید بر اینکه این جنسی که در شهادت داده می‌شود، جنس «جان» ماندگار نیست، کسی که این جنس نابود شدنی را می‌خرد، با ارزش است تصریح کرد: این جان ما که ذره ذره تمام می‌شود، به مرگ نزدیک می‌شویم و بالاخره دیر یا زود تمام می‌شود اما این جان را با خدا معامله کردن، برتری است.

وی افزود: برای این جنسی که چه بفروشی و نفروشی تمام می‌شود، یک مشتری برای جان شما پیدا شده که به بهای گران «بهشت» خریداری می‌کند و شهدا این معامله را با خدا کردند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه توپخانه سپاه در سال دوم جنگ با پیروزی درخشان در فتح المبین و… با به دست آمدن ۲۰۰ قبضه توپ از دشمن تشکیل شد ابراز داشت: توپخانه نیروی زمینی سپاه با تلاش افراد خلاق مانند حسن طهرانی مقدم و حسن شفیع زاده بنیان‌گذاری شد.

وی اضافه کرد: شهید حسن شفیع‌زاده در اردیبهشت ماه ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۱۰ بر اثر اصابت ترکش توپخانه دشمن به شهادت رسید و توپخانه نیروی زمینی سپاه را به یادگار گذاشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه شفیع‌زاده همواره خاضعانه از خدا خواست تا «آدم» شود گفت: ما بعدها متوجه شدیم که مفهوم آدم شدن چیست و پا در رکاب امام زمانش به شهادت رسید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس