کد خبر 953658
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳
فرماندهان ۴ دهه سپاه

از میان ۸ فرمانده در تاریخ شکل‌گیری سپاه، ۴ نفر در مراسم امروز معارفه فرمانده جدید حضور داشتند.

به گزارش مشرق، آیین تودیع و معارفه فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) با حضور فرماندهان ارشد نیروهای مسلح و مسئولین کشوری برگزار شد.

آغاز مراسم ساعت ۸ صبح در نظر گرفته شده بود و سردار وحیدی اولین مهمانی بود که وارد سالن مراسم شد. رفته رفته مسئولین و فرماندهان از راه می‌رسیدند و سالن کم کم در حال پر شدن بود.

سردار علی نصیری فرمانده سابق حفاظت سپاه که این روزها رسانه های ضد انقلاب شایعاتی درباره خروجش از کشور مطرح کرده بودند نیز از جمله افرادی بود که از ابتدای این مراسم حضور داشت و البته این شایعات دست‌مایه مزاح و شوخی برخی از مهمانان با سردار نصیری شده بود.

همزمان صدای نماهنگی در سالن مراسم پخش می‌شد و صدای خواننده که می‌خواند:

چنین است و چنان است و قرار دو جهان است

و سپاهی ز غلامان به رهش جامه دریدند

و دل از خویش بریدند و به معشوق رسیدند

و همین مشغله ی ماست

که ازعشق بمیریم

و جز او یار نگیریم

فرماندهان ارتش نیز در این مراسم حضور داشتند؛ امیر دادرس جانشین فرمانده کل ارتش، امیر سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر صباحی فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء، امیر نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش از جمله فرماندهان ارتشی بودند که در مراسم تودیع و معارفه فرمانده کل سپاه حضور داشتند.

امیر سلامی برادر سرلشکر حسین سلامی فرمانده جدید کل سپاه نیز در این مراسم حضور داشت.

دقایقی بعد سردار سلامی وارد سالن شد و بازار دیده بوسی و تبریک به او داغ بود؛ پس از او، سردار شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا وارد سالن شد و مورد استقبال فرمانده جدید قرار گرفت.

لحظاتی پیش از آغاز مراسم، سردار جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه الله (عج) و فرمانده سابق کل سپاه که امروز مراسم تکریم و تودیع او بود به اتفاق محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام وارد سالن شدند و مراسم به طور رسمی و با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

قاری مراسم، تلاوت قرآن را از آیه شریفه «وَ اَعِدّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعتُم مِّن قُوَّةٍ وَ مِن رِّباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِه عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُم» آغاز کرد.

هنگام تلاوت قرآن چند تن از مهمانان عالیرتبه از جمله سرلشکر صفوی، سرلشکر ایزدی و سردار پاکپور به احترام قرائت قرآن کریم پشت در سالن ایستاده بودند تا پس از پایان تلاوت وارد سالن شوند.

محمدباقر ذوالقدر معاون راهبردی قوه قضائیه، غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه، حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عبدالحسین خسروپناه از جمله مسئولین غیرنظامی حاضر در این مراسم بودند.

پس از پخش سرود و کلیپی از بیانات فرمانده معظم کل قوا که در آن بر افزایش آمادگی‌های سپاه و اینکه ملاک سپاه باید «ترهبون به» باشد، مجری مراسم که سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی سپاه بود پشت تریبون قرار گرفت و سردار شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا را برای قرائت احکام سرداران جعفری و سلامی به پشت تریبون دعوت کرد.

سردار شیرازی ابتدا حکم انتصاب سردار جعفری به فرماندهی قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) و سپس حکم انتصاب سردار سلامی به فرماندهی کل سپاه را قرائت کرد. حین قرائت حکم سردار جعفری، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری وارد سالن شد که برای لحظاتی قرائت حکم متوقف و مراسم تحت تاثیر ورود وی قرار گرفت.

سردار شیرازی در ادامه مجموعه‌ای از بیانات رهبری در خصوص سپاه را خواند و در آن به جدی گرفتن مسئله بسیج تاکید کرد و در ادامه با حضور سرلشکر باقری، حجت الاسلام محمدی گلپایگانی، حجت الاسلام حاجی صادقی و سردار کاظمی رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه، احکام سرداران جعفری و سلامی به آنها اعطا شد.

سرلشکر باقری دومین سخنران این مراسم بود و در سخنرانی خود تاکید کرد که دوران فرماندهی سرلشکر سلامی، دوران شکست دشمن خواهد بود.

سخنران بعدی این مراسم سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که به نمایندگی از فرماندهان سپاه در این مراسم سخنرانی کرد.

حاج قاسم در ابتدای سخنرانی خود ابتدا از فرماندهان قبلی خود که در مراسم حاضر بودند یعنی محسن رضایی، سیدیحیی صفوی و سردار جعفری عذرخواهی کرد.

سردار سلیمانی، سردار جعفری را «آقا عزیز» ی نامید که همیشه «عزیز» خواهد بود و سردار سلامی را هم فرماندهی عزیز از همان نسل برشمرد و او را از حیث پاکی به شهید باکری تشبیه کرد و در نهایت عاقبت به خیری خود را در پیروی از حکم رهبری و فرمان بری از فرمانده جدید کل سپاه دانست.

پس از سخنرانی سردار سلیمانی، کلیپی از دوران فرماندهی سردار جعفری پخش شد که در آن تصاویر شهدایی از جمله شهید طهرانی مقدم و شوشتری بود و باعث احساساتی شدن حضار شد.

در پایان کلیپ نیز خطاب به سردار جعفری نوشته شده بود: دعای تمام سپاه بدرقه راهت.

حضور فرماندهان کل سپاه در کنار هم نیز از دیگر برنامه های قابل توجه این مراسم بود که مجری مراسم از سرداران رضایی، صفوی، جعفری و سلامی خواست تا برای همبستگی در برابر دشمنان، در کنار هم قرار گیرند.

پس از قرار گرفتن فرماندهان کل سپاه در کنار هم حاضران و فرماندهان یک صدا تکبیر و شعارهایی چون «ما همگی برادریم، فدائیان رهبریم» و «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست» سر دادند.

پس از سخنرانی سرداران جعفری و سلامی مراسم به پایان رسید و کماکان بازار دیده بوسی و تبریک به فرمانده کل سپاه و فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) گرم بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    1 12
    ماشاالله .درود خدا بر سپاه پاسداران.
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    15 5
    درود بر سربازان و سرداران رشید اسلام . خدا نگهدارتون باشه و در دفاع از اسلام و انقلاب و میهن موفق باشید
  • شایان IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    8 5
    درود بر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی .هر وقت رهبر عزیزم اذن جهاد بدهد من آمادگی دارم در کنار نیروهای سپاه از کشورم دفاع کنم ..فرهنگی هستم 47 ساله از تهران
  • سعید IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    4 4
    ماشاالله سپاه
  • احمد یزدانی IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 4
    تا سپاه مقتدر در کشور است هر نگاه چپ به ایرانی خطاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس