کد خبر 953638
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹

به گزارش مشرق، محمود صادقی؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از احضار ظریف به مجلس خبر داد.

صادقی در حساب توییتری خود نوشت:

خلاصه سوال:

با وجود نقض عهد و خروج طرف آمریکایی از توافقنامه هسته‌ای (برجام) و تعلل طرف‌های اروپایی در انجام تعهدات شأن حفظ برجام چه فایده‌ای برای جمهوری اسلامی ایران دارد و چرا دولت ایران از ضمانت اجرایی خروج متقابل از توافق استفاده نمی‌کند؟

طرح سوال:

از رئیس جمهور عهدشکنی ایالات متحده آمریکا در اردیبهشت سال گذشته بر خلاف موازین حقوق بین‌الملل، تعهدات رسمی و قانونی خود را نقض کرد و رسماً از توافق هسته‌ای (برجام) خارج شد و برای تشدید فشارهای خود بر جمهوری اسلامی ایران روز به روز دایره تحریم‌های ظالمانه را گسترش داده و آن را به کشورهای دیگر تحمیل می‌کند.

طرف‌های اروپایی نیز که به برجام متعهد به همکاری با ایران در جهت رفع تحریم‌های بین‌المللی هستند از ایفای تعهدات خود سرباز زده و در ایجاد سازوکار مالی نیز تعلل می‌کنند.

با توجه به اینکه مطابق برجام با نقض تعهدات طرف‌های دیگر جمهوری اسلامی ایران نیز حق خروج از توافق را دارد، در این شرایط حفظ برجام چه فایده‌ای دارد و چرا دولت ایران از ضمانت اجرایی خروج متقابل از توافق هسته‌ای استفاده نمی‌کند؟

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • محمد US ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    12 0
    وضع برجام چقدر خرابه که محمود صادقی هم میگه باید خارج شیم
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
      5 0
      به موسوم خوش یمن(برای نمایندگان به اسم ملت و به کام خاندان ژن خوب) رای گیری مجلس که نزدیک بشویم وکلای ملت وطن دوست ترین میشوند...
  • سید رضا IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    7 0
    این که برای برجام له له می زد ! چی شد که برای انتخابات ؛ ضد برجام شده ؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس