روزنامه

دوگانه دروغین «جنگ-مذاکره» نسخه به روز شده دوگانه دروغین «هسته ای-معیشت» است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** موسویان: خطر جنگ وجود دارد، باید با ترامپ مذاکره کنیم!

«حسین موسویان» در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: «برای نتانیاهو و متحدان عربش همچون محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، عملی شدن تغییر رژیم در ایران اولویت حیاتی است. نتانیاهو و محمد بن سلمان به هیچ وجه نمی‌خواهند اسرائیل و عربستان را درگیر جنگ با ایران کنند اما هردو مایل هستند امریکا را به دام جنگ با ایران بکشانند.

محور خط مشی تل آویو- ریاض محاصره کامل سیاسی- اقتصادی- نظامی- امنیتی و فشار حداکثری به قصد فروپاشی از درون است. هدف آنها گرفتن نتیجه در دوسال باقی‌مانده دور اول ترامپ است و لذا اگر فشارحداکثری اقتصادی جواب ندهد، به‌دنبال خلق سناریو برای کشاندن امریکا به حملات محدود نظامی علیه ایران خواهند بود».

موسویان در ادامه نوشت: «آقای روحانی در سخنرانی علنی گفت که مقامات دولت امریکا ۸ بار تقاضای ملاقات با دولت جمهوری اسلامی ایران را داشته‌اند علاوه بر آن ۵ رهبر دنیا واسطه ملاقات شدند، اما اعلام کردیم که زمان و شرایط مناسب برای مذاکره و ملاقات وجود ندارد. ممکن است ترامپ چنین درخواست‌هایی را تا شهریور امسال هم مطرح کند به امید اینکه در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، دیداری رخ دهد؛ اما کم کم به زمان پایان چنین درخواست‌هایی نزدیک می‌شویم. چون از پاییز امسال بتدریج مبارزات انتخاباتی کاندیداها برای کنگره و ریاست جمهوری امریکا در پاییز سال آتی شروع می‌شود و برای ترامپ ریسک مذاکره با ایران در دوران انتخابات بسیار خواهد بود. ضمن اینکه نتیجه انتخابات امریکا نباید عامل تعیین‌کننده‌ای برای تصمیمات مقطع فعلی کشور باشد زیرا اولاً محبوبیت ترامپ افزایش یافته و هیچ تضمینی هم وجود ندارد که دموکرات‌ها پیروز انتخابات باشند و ثانیاً: تخریب‌ها در یکی دوسال گذشته و تا پایان دوره اول ریاست جمهوری ترامپ به قدری گسترده بوده و خواهد بود که راه مفری برای منتخب بعدی نماند».

دوگانه دروغین «جنگ-مذاکره» نسخه به روز شده دوگانه دروغین «هسته ای-معیشت» است.

رهبر معظم انقلاب- ۲۲ مرداد ۹۷- در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم با اشاره به حرف‌های بی ادبانه مقامات رژیم امریکا درباره تحریم، جنگ و مذاکره فرمودند: «تأکید می‌کنیم جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد».

ایشان در ادامه فرمودند: «البته آنها مسئله جنگ را صریحاً مطرح نمی‌کنند اما درصددند با اشاره و کنایه، "شبح جنگ" را ایجاد و بزرگ کنند تا ملت ایران و یا ترسوها را بترسانند…جنگی رخ نخواهد داد چرا که ما مثل گذشته هیچ وقت شروع کننده جنگ نخواهیم بود و امریکایی‌ها هم حمله را آغاز نمی‌کنند چون می‌دانند که صددرصد به ضررشان تمام خواهد شد زیرا جمهوری اسلامی و ملت ایران ثابت کرده‌اند به هر متعرّضی، ضربه بزرگ‌تری وارد خواهد کرد».

مقام معظم رهبری همچنین- ۱۰ اردیبهشت ۹۷- در دیدار هزاران نفر از کارگران و کارآفرینان، اصلی‌ترین طراحی کنونی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی را جنگ اقتصادی دانستند و با تأکید بر اینکه تنها راه مقابله با این جنگ، حمایت از کالای ایرانی و تکیه بر توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی و چشم ندوختن به بیگانگان است، فرمودند: «وظیفه دولت و مسئولان، برطرف کردن مشکلات و موانع کارآفرینان و کارگران و افزایش ظرفیت تولید واحدهای تولیدی است و وظیفه مردم نیز تصمیم و عزم جدی برای خرید کالای ایرانی است».

** باید فعالیت‌های منطقه‌ای و اقتصادی سپاه را محدود کنیم!

روزنامه اعتماد - به مدیرمسئولی «الیاس حضرتی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس- در یادداشتی با اشاره به اقدام خصمانه آمریکا در واردکردن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی نوشت: «چه باید کرد؟ در بعد سیاسی طبعاً سیاستمداران باید بیندیشند شاید پرهیز از بزرگنمایی، اجتناب از افتادن در دام رفتار و گفتار غیرمتناسب، بهترین اقدام باشد. به لحاظ حقوقی گمان نمی‌کنم موضوع قابلیت طرح در دیوان بین المللی دادگستری را داشته باشد…بهترین راهکار حقوقی، اعتراض به این تصمیم در دادگاه‌های داخلی آمریکاست. ولی اگر معتقدیم این تصمیم اثر عملی چندانی ندارد، نباید وقت و هزینه‌ای صرف اموری چون اقدام متقابل یا پیگیری حقوقی کنیم. واکنش‌هایی که در مقابل این تصمیم نشان داده می‌شود، شتابزده، عجولانه، غیرمتناسب و ناکارآمد است. ارائه ابتکارهای فعال دیپلماتیک که از نوع واکنش معکوس باشد، به جای تلاش و اندیشیدن برای اقدامات متقابل هم سنخ بهترین گزینه است. البته می‌توان به ساختاربندی مجدد سپاه و بازاندیشی در نقش و مأموریت آن متناسب با تحولات روابط بین المللی و منطقه‌ای و افزایش اعتبار و جایگاه آن به عنوان جزیی از نیروی مسلح کشور و کاستن از نقش اقتصادی آن هم اندیشید».

اصلاح طلبان پس از اقدام خصمانه و غیرقانونی آمریکا علیه سپاه پاسداران، در ابتدا همصدا با قاطبه ملت ایران، از سپاه حمایت کرده و اقدام آمریکا را محکوم کردند. این طیف در همین راستا در صفحه اول روزنامه‌های خود تیتر «من سپاهی‌ام» را نیز منتشر کردند.

اما این طیف به فاصله‌ای بسیار کوتاه، با بازی در پازل آمریکا، مدعی شدند که حمایتشان از سپاه موقتی! است و سپاه پاسداران باید ضمن تغییر در نقش منطقه‌ای و اقتصادی خود، حمایت دولت و طیف اصلاح طلب را جبران کند!

این در حالی است که تغییر رفتار سپاه در منطقه و اقدامات اقتصادی دقیقاً خواسته آمریکاست.

طیف اصلاح طلب مدعی است که سپاه باید در موضوع اقتصاد و سیاست خارجی، رفتار خود را تغییر دهد. این ادعای مضحک در حالی است که ساخت بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان - پالایشگاه ستاره خلیج فارس - با هدف خودکفایی در تأمین بنزین و صرفه‌جویی ارزی قابل توجه و همچنین شکستن کمر داعش در منطقه و فراهم شدن بستر افزایش صادرات ایران به کشورهای همسایه- برای نمونه صادرات ۹ میلیارد دلاری ایران به عراق (معادل ۱۰ برابر صادرات ایران به اروپا) - تنها بخش کوچکی از رفتار سپاه در اقتصاد و سیاست خارجی و نتایج آن برای مردم است.
برجام، نسخه مورد نظر طیف مدعی اصلاحات برای اقتصاد و سیاست خارجی بود؛ اما این نسخه خسارت‌بار علاوه بر کوچک کردن سفره مردم و کاهش چشمگیر ارزش پول ملی، در سیاست خارجی نیز نتایج تأسف‌برانگیزی در پی داشت. به اذعان دولتمردان، برجام صادرات نفتی ایران را کاهش داد و دامنه تحریم‌ها را نیز گسترده‌تر کرد. در پسابرجام برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی، نماینده پیشنهادی ایران برای حضور در سازمان ملل، از سوی دولت آمریکا- دولت باراک اوبامای مؤدب! و باهوش! - با اتهام اقدام تروریستی! از حضور در سازمان ملل منع شد! و در اقدامی بی‌سابقه، یک دیپلمات ایرانی در اروپا بازداشت! و ۵ دیپلمات دیگر ایرانی نیز از اروپا اخراج شدند.

** عملکرد دولت ضعیف است، اما ربطی به اصلاح طلبان ندارد!

«مرتضی مبلغ» در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «اینکه عملکرد دولت ایراد دارد، بسیار روشن است و همانطور که می‌دانید یکی از منتقدان به کاستی‌های دولت خود اصلاح‌طلبان هستند ولی برخی امروز می‌خواهند عامل همه مشکلات را تنها به سوی دولت نشانه روند. باید همه عوامل مشکل را با هم ببینیم. امروز اصلاح‌طلبان که خود حامی اصلی بودند به دولت نقدهای جدی دارند. یکی از مهم‌ترین مشکلات دولت این است که دیگر توجه چندانی به حرف اصلاح‌طلبان ندارد و نه از مشورت‌های ما بهره می‌برد و نه از نیروهای متخصص بهره‌برداری کافی می‌کند».

هر چه از عمر دولت روحانی بیشتر می‌گذرد و هرچه به موعد انتخابات مجلس (۹۸) و ریاست جمهوری (۱۴۰۰) نزدیک‌تر می‌شویم، اصلاح طلبان برای فاصله گذاری با دولت و تبرئه از کارنامه دولت بیشتر فعالیت می‌کنند.

این اقدام غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی در حالی است که وضع موجود نتیجه حضور اصلاح طلبان در دولت است و این طیف باید در این خصوص به افکار عمومی پاسخگو باشد. «غلامحسین کرباسچی» دبیرکل حزب کارگزاران چندی پیش در نقد این رفتار همقطاران خود گفته بود: «متأسفانه اصلاح‌طلبان در مواقع مختلف آن‌قدر که به مباحث انتزاعی و حرف‌های سیاسی می‌پردازند، به گرفتاری‌های مردم و راه‌حل آن کمتر فکر می‌کنند. اگر هم احیاناً با اشاره به این مشکلات راه‌حل ارائه می‌دهند، آن‌قدر رنگ‌وبوی سیاسی به آن می‌دهند که بیش از آنکه جنبه کارشناسی آن موردتوجه قرار بگیرد، ابعاد سیاسی آن در جامعه پررنگ می‌شود... رفتار اصلاح‌طلبان باید طوری باشد که دلسوزی و صمیمیت آنها نسبت به مسائل کشور و غیرسیاسی عمل‌کردن آن‌ها مشهود باشد. الان شما بین مردم هم که باشید و آنهایی که ممکن است رأیی به اصلاح‌طلبان داده باشند، برداشت آنها این نیست که اصلاح‌طلبان فقط به خدمت یا حل مشکلات سیاسی فکر می‌کنند، مردم فکر می‌کنند که اینها هم دنبال قدرت یا پیداکردن جایی در حاکمیت هستند».

** اروپا ابراز تأسف کرده، آیا این برای شما کافی نیست؟!

روزنامه شرق در مطلبی با اشاره به لغو معافیت‌های خرید نفت ایران، نوشت: «مشخص نیست کشورهایی مانند کره جنوبی، چین و هند خواهند توانست در شرایط فعلی هم به خرید نفت ایران ادامه دهند یا خیر؟ البته میزان خرید نفت آنان یا احیاناً توافقی که با ایالات متحده بر سر آن داشته باشند، پارامترهایی اثرگذار بر شرایط بازار طلای سیاه است. همچنین وضعیت کانال مالی اتحادیه اروپا و ایران نیز یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار است. روز گذشته مسئولان اتحادیه اروپا از اقدام آمریکا ابراز تأسف کردند؛ چرا که این اقدام بیش از پیش اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را تضعیف می‌کند. همچنین گفته‌اند تا زمانی که ایران به اجرای کامل و مؤثر برجام ادامه دهد، آنان به پایبندی به این توافق ادامه خواهند داد».

اروپا از روی امضای برجام تاکنون به هیچ عنوان به تعهدات خود عمل نکرده است. بی عملی اروپا تا جایی پیش رفت که ظریف- مهر ۹۶- صراحتاً اعلام کرد که هنوز نمی‌توانیم یک حساب بانکی در انگلیس باز کنیم. اروپا نه در حوزه روابط بانکی و نه در خرید نفت به هیچ عنوان به تعهدات خود عمل نکرد.

آمریکا- ۱۸ اردیبهشت ۹۷- از برجام خارج شد. قرار بود اروپا نهایتاً ظرف چند هفته درخصوص اجرای تعهدات خود به ایران تضمین بدهد اما تاکنون علاوه بر بی عملی درخصوص تعهدات، در واکنش به اقدامات خصمانه آمریکا نیز صرفاً به ابراز تأسف بسنده کرده است.

با اینحال طیف اصلاح طلب در رویکردی حقارت آمیز، بی عملی و عهدشکنی اروپا را بزک کرده و آن را اقدام قابل توجه، جا می زند!

روزنامه اصلاح طلب «شرق» در حالی به بزک اروپا پرداخته که چندی پیش در اعترافی دیرهنگام نوشته بود: «اعلام تأسیس ساز و کار ویژه در ماه جاری میلادی هم صوری خواهد بود. این ساز و کار قرار است در ماه جاری اعلام شود، اما تا چندین ماه دیگر عملیاتی نخواهد شد. در واقع، کم کاری اروپا در تأمین منافع اقتصادی ایران از برجام در اطمینان آنها از عدم خروج ایران از این توافق ریشه دارد. با گذشت چندماه از بازگشت تحریم‌های آمریکا، انگیزه و عزم اروپایی‌ها، برای مقابله با تحریم‌ها ظاهراً کمتر شده است. چرا که آنها معتقدند ایران از برجام خارج نخواهد شد».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 91
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 32
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    یعنی چی که بیایمم مذاکره کنیم شما چون ثروت تون به باد میره می ترسین...ما که هیچی نداریم نمی ترسیم پس می جنگیم...اگه از جنگ می ترسین برین بیرون جای ترسو ها توی این سرزمین نیست.. ایران تا بوده جنگ های اساطیری تاریخ ساز داشته ...مذاکره یعنی اینکه من اخته ام ! و بدرد نمی خورم می تونین مثل گاو نر از من حمالی بکشین !
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
      26 80
      درکشورعشق جای آسایش نیست.....
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
      یادش به خیر یه روز یه نفر میگفت تا ما می خواهیم مذاکره کنیم یک عده بزدل می گویند می لرزیم! ترسوها! خدا شما را ترسو آفریده است!!! یه همچین چیزی بود فکر کنم. حالا دارند میگن با قواعد چاقوکشی مذاکره نمیشه کرد خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
      تو ثروت نداری و گدا هستی مغز هم نداری ؟
    • رضا IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
      966 5
      یعنی چون شما چیزی تداری و البته ما هم پس باید بجنگیم .عجب چرندیاتی.
    • جواد IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
      تو که از جنگ نمیترسی خب اسلحله ات رو بردار برو عراق افغانستان سوریه امریکا هست بجنگ کی گفته هرکس نمیخواد بجنگه باید بره اینجا کشور اباواجدادی ماست شما که نمیتونید بی جنگ زندگی کنید خب یه بمب به خودتون ببندید برید تو دل دشمن امریکایی خودتون رو منفجر کنید مثل برداران داعشی تون برید بهشت
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    63 34
    موسویان کیه؟هرکه هست بایدخیلی احمق باشه.....
    • SE ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
      40 38
      احمق نیست تو تیم هسته ای سالها برای امریکا جاسوسی میکرد
    • IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
      17 32
      نفوذی است
    • اسماعیل US ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
      10 15
      ملت ایران جنگ طلب نبوده ونیست، اماسالهاست که این جماعت مظلوم تحت وقیحانه ترین ستمگریهای غربیها وبطورخاص دول وحشی وددمنش آمریکا وصهیونیسم قراردارد ،این جماعت ملزم به دفاع از شرافت وعزت خویش خواهد بود واین موضوع شاید به مذاق بزدلان پست خوش نیاید،
  • AE ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    15 4
    موسویان کیه؟
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    42 13
    ای ترسوهای دین فروش ای خوارج زمان
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    خفه شو بشین سرجات مقام معظم رهبری خودش عاقل ترین مسئول مملکته و کارشو بلده. خدا هم کمکش میکنه
  • محمد IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    61 22
    اقای موسویان ترس خود را به مردم القا نکن ...اقای حضرتی باید به جای سپاه اصلاحات را تروریست بدانیم
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    23 20
    ببینید با این اوصاف آمریکا به همه اهدافش رسیده، چون حسابی عثلاه تلبان دارن طرف اونو میگیرن و ازش حمایت میکنن! دیگه چی نیاز داره جز یه مشت بی شرف خیانتکار!
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
      0 0
      آمریکا میدونه که این جماعت هیچ پ...ی نیستن، واسه همینم پشیزی براشون ارزش قائل نیست
  • یک جانباز IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    32 6
    آقای موسویان دقیقا حرفهایی را زد که جان بولتون میخواست زده شود با توجه به سهم خواهی اصلاح طلبان در هر حرکتی اگر شک داشتم که آنها ترسو و همانند سران عربستان و امارات و آمریکایی هستند شکم بر طرف شد
  • صداقت IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    19 6
    عبدالله ابن ابی های زمان ما>>>
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
      2 0
      احسنت
  • ناشناس IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    21 29
    والله باالله مردم ایران با اعدام این جماعت خیاتت کار مجیز گوی لیبرال تف سر بالا موافقند میگید نه به رای بگذارید
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    36 3
    نه جنگ میشود ، نه مذاکره میکنیم.
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    23 7
    جو جو موسویان خطر نابودی تو بدون اجنبی فرارسیده و خواهی مرد مرگ بر نام و دهنت
  • سید CA ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    25 26
    فقط می توان گفت اصلاح طلبان تهوع آور!
  • رزمنده شجاع نترس انقلابی IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    پاسخ امام راحل به امثال موسویان ترسوها. اگه خودت ترسیدی به درک. ازطرف ملت انقلابی نترس حرف نزن تاریخ40ساله نشان داد هرگاه جبن و دلهره و ترس در مسیولین بود دشمن جسورتر شد هرگاه مقاومت و پاسخ دو در برابر یک بود دشمن عقب نشینی کرد تجربیات زیاد داریم لبنان غزه و ....
  • FR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    28 21
    جاسوس ها خاموش نمیشوند !!!
  • رحیم TR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    20 13
    اگر بنا به مذاکره بود لزومی نداشت اینمهمه مشکلات را تحمل کنیم.آقای موسویان کمی معقول تر باشید.
  • قاسمی IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    24 5
    باید به موسوی ؛ شرق ؛محسن هاشمی ؛ حمله اصلاه طلبان به دولت شک کرد ؛آنها از ترامپ بیشتر میترسند تا از خدا میشود گفت که آنها اصلا خدارا نمیشناسند اگه کشور را به دست انها بسپاریم همه را یکجا به امریکا میبخشند.
  • سامان IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    15 2
    خب بفرمایید جنگ کنید ببینیم چی به چیه
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
      1 15
      تجربه ما نشان داده هر چه مذاکره کردیم دشمنی دشمنان بیشتر شده و بیشتر چنگ و دندان نشان داده اند.ما خواستار مذاکره نیستیم چون مذاکره در مقابل امریکا یعنی از خود در مقابل دشمن ضعف نشان دادن و این هم دشمن را برای اغاز جنگ جری تر میکند{شما برید تاریخ مذاکرات بین جمهوری اسلامی ایران تو این چند سال مطالعه نمایید میبینید هر جا مذاکره کردیم بهئ جنگ نزدیکتر شدیم
  • سامان IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    11 2
    خب بفرمایید جنگ کنید ببینیم چی به چیه
  • شریف زاده IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    31 23
    موسویان: خطر جنگ وجود دارد، باید با ترامپ مذاکره کنیم!/ باید فعالیت‌های منطقه‌ای و اقتصادی سپاه را محدود کنیم! ای خاک عالم برهرچه وطن فروش
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    آقا این افراد رو دستگیر کنید بندازید زندان. چرا به این انگل ها اجازه می دین فضای جامعه رو ملتهب کنند؟
  • خزایی IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    اصلاح طلبی دقیقا مثل نجاسته هرچی همش میزنن گندش بیشتر در میاد.
  • مهماندار هواپیما IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    موسویان جاسوس سیا می خواهد با القا جنگ ماموریت جدیدش را از طرف سیا به رو حانی القا کنه
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    اگر قرار بر مذاکره باشد یعنی برای سومین بار حاکمان نظام اشتباه میکنند این بار یعنی لیاقت که ندارند و دشمن ایران و اسلام و ملت هستند. پس نباید مذاکره شود
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    18 4
    اقای اصلاح طلب از جانت و مالا می ترسی زمان جنگ کجا بودی
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    7 227
    موسویان توتوهم .خواب دیدی؟!
  • علی IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    خفه بشید افساد طلبای وطن فروش مزور .به کوری چشم شما وآمریکای خبیث سپاه سرزنده تر از قبل از انقلاب و مردم ومستضعفین دفاع خواهد کرد.
  • حامد IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    جناب موسویان نگران بستگانت وایل وتبارت درخارج نباش دیپورت نمیشن عموسام ببخشیدعمو ترامپ حتی اگر سکوت اختیار کنیدهوات داره داداش
  • حبیب IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    آقای موسویان نظرشمادرباره جنگ و مذاکره با ترامپ واقعآ احمقانه و احساسی ست کمی فکر کن بعد آب را به آسیاب دشمنان وبی عقل هایی مثل خودت بریز
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    این اراذل و اوباش سیاسی اعتباری نزد مردم ندارند مگسانند که وز وز می کنند
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    7 334
    آره خوب اگه سپاه نباشه خیلی راحت میشه بریز و بپاش اقتصادی راه انداخت! کمترین بودجه بالاترین بازدهی، کجای دنیا چنین سیستمی را کنار میگذاره، و احیاناً شما از کجا آمدید که نمیفهمید
  • SE ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    4 2
    روزنامه ایران بوق جاسوسها و عمال دشمنان شده، این نمونه بارز مَثَل جوی جوی را میجوید و آب گودال را است
  • اصلاحات IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    5 3
    درود و سلام . در مورد آقای موسویان که در جاسوسی و خودفروشی به بیگانگان بحث نمی کنیم و چگونه رفسنجانی با ان همه مستندات آزادش کرد صحبت نمی کنیم . فقط متحیرم چرا این وطن فروشها اینقدر خود راتئوریسین می داند. واقعا دیگرانسانهای با عقل وجود ندارند .
  • DE ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    12 82
    موسویان: خطر جنگ وجود دارد، باید با ترامپ مذاکره کنیم!//خطر ننگ وجود دارد با دشمن مذاکره نکنید و نسخه ذلت برای ملت نپیچید ای اجق وجق های سیا-۳۰ .
  • جواد IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    3 66
    انتخابات تموم شد کجایی چند روز دیر اومدی
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    برجام سایه جنگ رو از بین برده شکر گزار باشید . . . . . برگرفته از کتاب پنگوئن ها پرواز می کنند
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    520 1
    خدا هر دوطیف اصلاح طلبان و اصول گرا رو لعنت کنه
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    8 173
    خاک توی سرت وطن فروش احمق از کره شمالی یاد بگیر . کدام جنگ؟ امریکا با شبح جنگ می خواهد از ما امتیاز بگیرد.
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    اقای موسویان خجالت بکش مثل خوارج عمل مکنی که میگفتند مگر علی نمازهم میخواند حالا میگی سپاه ازفعالیت سیاسی واقتصادی ودفاع ازمنطقه عقب نشینی بکنه چون ضرر برای منطقه
  • نصرت اله علیزاده IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    5 557
    من یک پزشک صلح طلب هستم، جنگ را بر مذاکره با غربیها ترجیح میدهم. ذلت ما در مذاکره و عزت ما در رویارویی با آنهاست. ما در موضع عزت به تمام خواسته هامان خواهیم رسید.پس از آن باید یه جنایت های آمریکا در حق ملت ایران و خیانت های حاکمان عرب در مواجه با منافع ما رسیدگی کنیم. بخدا ما میتوانیم.
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    3 4
    موسویان توکی هستی برای کشور تعیین تکلیف می‌کنی .انجام بشه یا نشه . کمی ترس از خدا وقیامت وجهنم برای شما افساد طلبان خوبه.
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    3 3
    آدمهای بدبخت ووطن فروشی مثل این آدمها مملکت رابه ورطه سقوط می کشانند.
  • رزمنده ، تنها برادر ،شهید ،،،دبیر تاریخ IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    6 9
    آقای موسویان نظرش را بیان نموده ،،،البته همه مردم حق بیان نظرات خود را دارنند،،،،اهانت به هر شخصی ممنوع ،،عزیزان دریافت نظرها بهتر از یک نظر است در مقطع تاریخی مهمی هستیم ،خیلی یاید مواظب باشیم،،عربستلن ولمارات با پولشان هر کاری می کنند،،،سیاست سیال است،،آزمایش وخطا ،،خطرناک است
  • BE ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    8 254
    اسهال طلب بی شخصیت
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    3 2
    در نهایت فرار میکنید میروید خارج یا با عنوان تحصیل میروید خارج و وقتی همه فنا شدند و شهرها را بمباران و همه اواره شدند ان موقع برمیگردی مجدد ریس جمهور و ... شوی که کسب و کار را اغاز کنی. برای شما جنگ نعمته
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    2 4
    آقای موسویان خودت تنها به این نتیجه رسیدی شما نگران نباش جرائت جنگ ندارند امثال شما مملکت نابود دارید می کنید سپاه هر کاری که به نفع ملت و منافع ملی باشد تا پای جان می ایستد شما حرف نزنید سنگین تر هستید
  • US ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    13 2
    اگر خواهان صلحی‌، آماده جنگ باش -فرمانده رومی، ژنرال Flavius Vegetius Renatus
  • AE ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    6 115
    با همین طناب پوسبده کشور را به برجام گره زدید و ملت و کشور را نابود کردبد اکنون موقع این اراجیف نیست موقع پاسخگویی خسارات است...
    • ف IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
      2 4
      آقای موسویان چقدر این مملکت باید چوب خیانت‌های شما و امسال شماها را بخورد اگر شما اینقدر از آمریکاییها و غربیها خوشتان میآید خوب بروید همانجا و خوش بگذرانید خائن
  • یحیی IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    7 3
    موسویان والیاس حضرتی و امثالهم میخواهند اول مردم را بترسانند دوما سپاه پاسداران را در انظار عمومی تخریب کنند وابزاری هستند اجیر شده از طرف دشمن.و از این جاسوسان در بدنه حکومت زیاد هستند که به فضل الهی هرچه زودتر دستگیر خواهند شد
  • US ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    6 3
    اقای موسویان. اگر جنگ بشود دبگر نسلی از شما و هم قطاران خاینتان نخواهد ماند. حالا توبه کن و دعا کن که کسی به این اب و خاک تعرض نکند. چون اگر بشود مثل سگ هار نابود خواهید شد.
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    3 3
    مشرق اگرپیام مرامنتشرنکنی چندتافحش ابدار بهت میدهم ملعون نکبت
  • IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    5 3
    اصلاح طلبان آشوب طلب خائن و بزدل
  • DE ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    1 1
    از مذاکره تحمیلی چیزی درنمیاد. بدرک که سر ترامپ چه بلایی مباد! وقتی که برجام رو پاره کرد باید به این روزها فکر میکرد نه حالا!
  • AE ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    3 2
    خدا شیطون رو لعنت کنه وهرکس که به حرفش گوش میده.
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    3 2
    حسین موسویان کسی که به امریکاییها گفت من با شما هستم و فیلمش هم از تلویزیون وی او ای پخش شده چطو ر به خودش اجازه اظهار نظر میده .
  • ایرانی IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    2 1
    به نظرم باید با مذاکره زمان را خرید تا این احمق دوره اش تمام بشه ومذاکره را طول بدبم تا ترامپ عوض بشه...
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    7 2
    اولا جرات حمله ندارند و بارها اعلام کرده اند. ثانیا ما از جنگ تحمیلی نمی ترسیم و دشمن رو ادب می کنیم با حساب این خائن ها باید تمام آیات مربوط به جهاد رو از قرآن حذف کنیم و جهاد رو از واجبات کنار بگذاریم.
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    8 2
    موسویان از جاسوس های تیم هسته ای است
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    4 2
    امثال موسویان خائن وطن فروش هستند
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    6 2
    موسویان برو زودتر ویزاتو بگیر ، با این حرفت راه کانادا و پناهندگی رو برای خودت باز کردی . آشغال های امریکایی منتظرتن ازت تا میتونن سوء استفاده کنن . برو گمشو تا ممنوع الخروج نشدی .
  • م IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    156 7
    ما یکبار زندگی میکنیم بگذارید با آ رامش وآسایش زندگی کنیم دولتمردان پدر بادرایت برای آسایش ملت باشند
  • رضا IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    2 1
    به خدا قسم اگر سید علی دستور دهد .... در نیمی از روز .... نامی از اسرائیل و اسرائیلی در تاریخ باقی نخواهیم گذاشت ...
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    1 0
    اون زمان که ایران هیچی جز موشک شهاب نداشت امریکا بسیار قدرت مند ثروت مند بود و دور تا دور ایران محاصره کرده بود حمله نکردن الان حمله کنند
  • مسلم IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    2 0
    نترس چته جفت کردی مرگ با عزت بهتره یازنگی زنگ یا رومی روم ایرانی نمیترسه تا اخرین قطره خون امریکایی میکشیم
  • دانشجو IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    3 168
    نظر بنده بیسواد این است که بگذارید جنگ بشود تا به آمریکا جنگاوری یاد بدهیم.
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    1 0
    امثال این خائن اگر کنترل نشوند دودش به چشم همه مردم میره .
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    1 0
    آمریکا شیطان بزرگ .شیاطین به اندازه نوک سوزن هم نیستند وزیر پای ماله شدند.وترسی ندارند.اونکه ازش می ترسیم خداست .ونوکرشیم.
  • آماده نبرد IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    1 0
    سلام من هم یک اصلاح طلبم اما ایرانیم وعزتم بهم اجازه سرفرود آوردن جلوی ترامپ قمار باز وبدکاره رو نمیده از مردن هم بالاتر مگه داریم اما هراجنبی پاش رو توی این کشور بزارتکه تکش می کنم........
  • AE ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    1 116
    مرگ بر آمریکا
  • AE ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    1 113
    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
  • AE ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    3 167
    اینا از برجام عبرت نگرفتن
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    1 1
    جناب نابغه برو یک نگاه کن به کشورهایی که تسلیم شدند و عقب نشینی کردند عاقبتشان را ببین می دانم **** به خطر افتاده که این جور می گی و می ترسی دیگه نتونی ***، ولی بدون عقب نشینی بیشتر باعث خطر می شه، نمونه اش لیبی، نمونه اش یاسر عرفات که عقب نشینی کرد و نخل صلح به دستش دادند بعد با ترور بیولوژیک کشتنش و هر روز هم بیشتر دارند تو وطنش پیشروی می کنند.
  • سید رضا IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    4 84
    مرعوب کدخدا !!
  • سید رضا IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    1 0
    این دو روز دنیا ؛ چه با عزت و سربلندی و چه با ذلت و خواری ، می گذرد ! طوری رفتار کنیم ، که در دنیا ؛ خودفروش نباشیم و فردای قیامت ؛ شرمنده نشویم !!
  • AE ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    1 0
    به همین خیال باش.
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
      1 1
      یا اولی الالباب اعتماد دوباره به آمریکا و متحدانش حماقت نیست خیانت و جنایت است.همه ی رفتار ما و اینکه چطور بخاطر چند روز سر قدرت ماندن و رای گرفتن از مردم، با سرنوشت یک ملت بزرگ و قهرمان بازی می کنیم، همه را تاریخ ثبت می کند و آینده در آئینه نقد قرار خواهد گرفت. تا حالا خیری از اصلاح طلبا ندیدیم امزد خیر هم نداریم فقط کشور رو نفروشن.
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
    3 5
    امام خامنه اي خيلي زيبا فرمودند از جانب خودتان بترسيد يعني به جاي ملت نترسيد احمق ها
  • AE ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
    0 0
    آقای موسوی! مواظب باش از ترس لباست رو کثیف نکنی
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
    0 0
    بازم چنتا ربات ریختن منفی دادن اگه وقاعی بودن نظر میزاشتن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس