کد خبر 953408
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
دربی تهران

علیرغم اینکه باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در دو فصل اخیر درآمدهای هنگفتی داشته‌اند اما روندهای مالی خلاف مقررات پولی شرکت‌های دولتی جاری در این دو باشگاه، باعث تداوم مشکلات مالی شده است.

به گزارش مشرق، " مشکل مالی" کلیدواژه مشترک تقریباً تمامی تیم‌ها در فصول مختلف لیگ برتر است که در برهه‌های مختلف باعث جنجال و اعتراض بازیکنان و کادرفنی تیم‌ها می‌شود. لیگ هجدهم هم از این قضیه مستثنی نبود و تیم‌هایی مانند پارس جنوبی، استقلال خوزستان، استقلال تهران، پرسپولیس شاهد اعتراض بازیکنان‌شان به عدم پرداخت مطالبات شأن بودند.

در این میان دغدغه‌های پررنگ مالی استقلال و پرسپولیس به واسطه حمایت‌های دولتی و خصوصی که می‌شوند و پاداش‌هایی که از حضور در لیگ قهرمانان آسیا و حضور بازیکنان‌شان در رقابت‌های مختلف ملی دریافت کرده‌اند، کمی عجیب است.

البته دلیل مشترکی که باعث ایجاد مشکل مالی برای هر دو باشگاه بوده، قصور مدیران استقلال و پرسپولیس در رسیدگی مالی درست و قانونی به حساب‌های باشگاه است. موضوعی که اخیراً و به صورت مشخص درباره باشگاه پرسپولیس معلوم شده که بیشتر درآمدهای ارزی حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل گذشته به صورت پاداش بین تیم و اعضای باشگاه توزیع شده است.

بیشتر بخوانید:

راهکار منتظری برای صعود استقلال به دور حذفی

البته این دو باشگاه یک ایراد مالی بزرگ دیگر هم دارند. آن هم شیوه‌ی غیرقانونی دریافت و هزینه‌های این دو باشگاه است.

روند حسابرسی‌های مالی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به دلیل اینکه زیر نظر دولت و وزارت ورزش هستند با باشگاه‌های دیگر متفاوت است. این دو باشگاه، شرکت دولتی محسوب می‌شوند و تمام درآمدهای آنان مطابق قاعده وصول درآمدهای شرکت‌های دولتی باید ابتدا به حساب خزانه واریز و پس از آن بخشی از درآمدها جهت هزینه به شرکت مذکور بازگشت داده شود. موضوعی که این روزها و حتی در گذشته نیز مدیران مختلف باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس رعایت نکرده‌اند.

این موضوع باعث شده که درآمدهای ارزی و ریالی دو باشگاه بدون کمترین نظارت قانونی در موضوع درآمد شرکت‌های دولتی هزینه شود.

اخیراً و در همین راستا ذی‌حساب باشگاه استقلال با تاکید بر نقض قانون مالی شرکت‌های دولتی در باشگاه از سمت خود استعفا کرده است، استعفایی که البته دلیل آن از سوی مدیران باشگاه استقلال، خستگی به دلیل سال‌ها فعالیت در باشگاه استقلال عنوان شد!

با این اوصاف، اگر قرار باشد باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به روند قانونی تعیین تکلیف درآمدها و هزینه‌های خود برگردند باید نهادهای نظارتی مالی به این رویه‌ی مالی ناصحیح باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ورود کنند و بر این اساس چرخه‌ی وصول درآمدها و هزینه‌های این دو باشگاه دولتی را نظام‌مند کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس