واشنگتن

رئیس‌جمهور آمریکا و مشاورانش در حال بررسی لغو معافیت‌های اعطا شده به برخی کشورها برای همکاری در برنامه‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران هستند.

به گزارش مشرق، دو منبع آگاه در دولت آمریکا به خبرنگار شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته‌اند مقامات دولت ترامپ طی هفته‌های اخیر برای تصمیم‌گیری در خصوص لغو احتمالی معافیت‌های اعطا شده به برخی کشورها جهت همکاری در پروژه‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران چندین نشست برگزار کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بلومبرگ: راهبرد ترامپ در قبال ایران تفاوتی با اوباما ندارد

شرمن: بعید است که ایران با ترامپ مذاکره کند

مشاور سابق کاخ سفید: عربستان می‌خواهد در زمینه هسته‌ای به پای ایران برسد

بر اساس اظهارات این دو مقام آمریکایی، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی این کشور که در ایران‌ستیزی ید طولایی دارد جزو مقاماتی است که به شدت برای لغو این معافیت تلاش می‌کنند اما «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا با لغو معافیت‌ها مخالف است. با توجه به اختلاف‌نظرهای موجود، تاکنون تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است.

مخالفان لغو معافیت‌های اعطا شده جهت تداوم همکاری‌های هسته‌ای برخی کشورها با ایران معتقدند در صورت لغو این معافیت‌ها یک ابزار مهم برای نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران از بین خواهد رفت.

کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد معافیت خریداران نفت ایران از اجرای تحریم‌ها تمدید نخواهد شد. اکنون تندروهای آمریکایی تلاش می‌کنند چنین تصمیمی در خصوص معافیت‌های هسته‌ای نیز اتخاذ شود تا به زعم آنها فشارها بر ایران به اوج برسد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس