کد خبر 953291
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴
نشر ستاک

کتاب‌های احسان اوکتای آنار، وقایع تاریخی و به‌خصوص افسانه‌هایی مرتبط با امپراتوری عثمانی را با زبانی زیبا و زنجیروار و شبیه به داستان‌های پریان به خوانندگان تقدیم می‌کند.

به گزارش مشرق، نشر ستاک با چهارده اثر جدید به نمایشگاه کتاب می آید اما از بین آنها می شود به این سه اثر، تاکید بیشتری کرد. همچنین کتاب های زیادی از این انتشارات به چاپ های متعدد دست پیدا کرده اند.

کتاب از عشق و از خاک نوشته ارنست گینز با ترجمه علیرضا کچوئیان یکی از این کتاب ها است.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

صندلی‌ام را که عقب دادم، صدایشان جفتشان را از آن دنیای شیفتگی به دنیای واقعی پرتاب کرد. یادش انداخت که پوستش سفید است. یادش انداخت که پوست پائولین سیاه است. یادش انداخت که در پیاله‌فروشی، دور و برش پر از دورگه‌های مولاتوست. یادش انداخت که سفیدپوست‌های بیرون از اینجا خوش ندارند هم‌نژادشان با نژادهای دیگر آمیزش کند...



شاید از این‌جاست که جهان به خانه‌های جدا از هم معترض می‌شود و از پیوستارها حرف می‌زند. روایت از دو سوی یک زندگی که علاوه بر بالا و پایین، نقاط میانی بسیاری دارد و هرچه را که نویسنده در این اثر به آن می‌پردازد در قضاوت‌های خواننده کمتر به سیاه خالص و سفید محض تقسیم می‌کند. رنگ‌هایی که در هم می‌شوند و کودکانی که به دنیا می‌آیند.

کتاب دیگر این انتشارات، اطلس قاره های مه آلود نام دارد که نوشته‌ی احسان اوکتای آنار است و بهناز پوری آن را ترجمه کرده است.

این کتاب برنده جایزه ادبی اردال اوز ۲۰۰۹ نیز شده است.

کتاب‌های احسان اوکتای آنار، وقایع تاریخی و به‌خصوص افسانه‌هایی مرتبط با امپراتوری عثمانی را با زبانی زیبا و زنجیروار و شبیه به داستان‌های پریان به خوانندگان تقدیم می‌کند.
نویسنده وقایع را با دقت و به کمک شخصیت‌های متعدد و خاص داستانی توضیح می‌دهد. این شخصیت‌ها به داستان‌های پر ماجرای او، بعد فلسفی می‌دهند. 《اطلس قاره‌های مه‌آلود》 تاکنون به بیش از بیست زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است.

نشر ستاک همچنین کتاب شادی های گنبد نوشته‌ی نجیب محفوظ با ترجمه محمد سعید دهیمی نژاد را به نمایشگاه خواهد آورد.

داستان کتاب درباره‌ی یک گروه تاتر است که مشغول تمرین بر روی نمایشنامه‌ای با عنوان شادی‌های گنبد هستند.


نمایش‌نامه‌ای که نویسنده در آن رازها و زوایای تاریک و پنهان و شرم‌آور زندگی آن گروه را بی‌پرده و با زبانی صریح بر روی صفحه آورده است.

نمایش با وجود ترس و مخالفت اعضای گروه، با اصرار مدیر گروه بر روی صحنه می‌رود و بازیگران خود را مشغول بازی در نقش‌های واقعی و تکرار گناهان و اشتباهات گذشته خودشان، در مقابل چشم تماشاگران می‌یابند.

این رمان تحسین شده برنده جایزه نوبل ادبیات است.

نشر ستاک با مدیریت مهدی بوشهریان که از منتقدان ادبی است، تا کنون کتاب های متعددی را در حوزه ادبیات ایرانی و خارجی منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس