کد خبر 953226
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
آفت ملخ صحرایی با سمپاش‌های نوین قابل کنترل است

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: با استانداردسازی و همچنین تولید سمپاش های نوین به ویژه توربینی زراعی و باغی، آفت ملخ صحرایی قابل کنترل است.

به گزارش مشرق به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز عباسی اظهار داشت: سمپاش های توربینی زراعی و توربینی باغی به دلیل ظرفیت و راندمان بالا و سرعت عملی که دارند می‌توانند برای مبارزه با ملخ صحرایی بسیار اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید زیر ساخت‌های مناسبی برای تولید و عرضه سمپاش های نوین در حوزه کشاورزی ایجاد شده است، تصریح کرد: در سال ۹۲ در حوزه ساخت و عرضه سمپاش های توربینی زراعی و توربینی باغی دو شرکت داشتیم اما اکنون در این حوزه ۲۰ تا ۲۵ عرضه کننده فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

آیا ملخ صحرایی مصرف خوراکی دارد؟

عباسی، عدم مبارزه با این ملخ صحرایی در عربستان و شرایط اقلیمی در ایران را از دلایل هجوم این آفت به استان‌های جنوبی دانست و گفت: با این حال زیرساخت‌های مبارزه با این آفت در بخش مکانیزاسیون کشاورزی فراهم است.

وی ادامه داد: در حال حاضر فقط باید مدیریت بکارگیری از سمپاش های توربینی زراعی و توربینی باغی و زمانبندی برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی را انجام دهیم.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: یکی از فاکتورهای مهم در سمپاشی و مبارزه با ملخ صحرایی، سرعت عمل است زیرا جابجایی این آفت سریع است.

وی افزود: در شرایط بحرانی، استفاده از سمپاش های هوایی نیز توصیه می‌شود که در این زمینه محدودیت‌هایی مانند نزدیکی مکان مبارزه به گاوداری‌ها و دامداری‌ها وجود دارد.

عباسی تعداد سمپاش های فعال در حوزه کشاورزی در سال ۹۲ را حدود ۷۵ تا ۸۰ هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: اکنون این عدد به ۱۷۵ هزار دستگاه سمپاش رسیده و بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه انواع سمپاش در اختیار کشاورزان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس