کد خبر 953048
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۵
نفت نمایه

یک تارنمای آمریکایی تصریح کرد دولت ترامپ قادر نیست برای کاهش مجدد فروش نفت ایران خیز بردارد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

اکسپرس در تحلیلی نوشت: دونالد ترامپ باید تا یک هفته دیگر درباره فروش نفت ایران تصمیم بگیرد.

بیشتر بخوانید:

خیال‌پردازی ترامپ و زمزمه نفت ۱۰۰ دلاری

پیش‌بینی برایان‌هوک از نتیجه عدم تمدید معافیت از تحریم‌ها

بازی جدید آمریکا با عبارت «معافیت از تحریم»


آمریکا در یک سال گذشته تدریجاً بر فشارهای اقتصادی و سیاسی بر ایران افزود. محور اصلی راهبرد فشار حداکثری دولت ترامپ بر ایران قطع صادرات نفت این کشور بود که منبع یک سوم درآمدهای دولت تلقی می‌شود.


به گزارش «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: آمریکا از تمام خریداران عمده نفت ایران خواسته بود که هر شش ماه از میزان خرید خود بکاهند و هدف نهایی نیز به صفر رساندن صدور نفت ایران است. اما در ماه نوامبر دولت ترامپ به هشت کشور یعنی چین، ترکیه، کره‌جنوبی، ژاپن، ایتالیا، یونان، هند و تایوان برای ادامه خرید نفت از ایران معافیت داد.


ایالات متحده آمریکا قادرنخواهد بود تا ماه می، صادرات نفت ایران را به صفر برساند. زیرا اول؛ آمریکا نمی‌تواند تمام خریداران نفت ایران را متقاعد کند از بازار نفت ایران چشم‌پوشی کنند. چین و هند که بزرگترین خریداران نفت‌خام ایران هستند، روابطی راهبردی با ایران دارند و به منابع انرژی این کشور متکی هستند. بعید است آمریکا بتواند با تحریم، پالایشگران یا بانک‌های چینی و هندی را تهدید کند.


دوم؛ کاهش تولید نفت ایران به جهش قابل ملاحظه بهای نفت‌خام خواهد انجامید که درحال حاضر نیز به دلیل تحریم ونزوئلا توسط آمریکا، نگرانی‌ها از تولید نفت در لیبی و نیجریه و تصمیم عربستان سعودی برای کاهش عرضه با افزایش قیمت مواجه شده است.


سوم؛ به‌علاوه از آنجا که ترامپ نگران پیامدهای سیاسی افزایش بهای نفت است (چنان‌که توییت‌های او مبین این واقعیت است)، آغاز فصل تابستان که به دلیل افزایش مسافرت‌ها تقاضا در آن برای بنزین زیاد می‌شود، اتخاذ تصمیم برای کاستن از صادرات نفت ایران را دشوارتر می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    22 18
    تف به ذات اون مسئولانی که توی این چند سال دنبال اشرافی گری خود و ژن‌های خوکشون بودن و وابستگی به نفت رو رها نکردن!
  • اسی IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    11 0
    لعنتی سه میلیون را به یک میلیون برساند یعنی تاثیر ندارد
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    10 0
    كاملا درسته وقتي به صفر رسيد بر چه چيز اثر بگذارد
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    4 4
    ترامپ بر عکس حکام ما هر وعده‌ای داده عمل کرده ، خودمون هم حدس میزنیم میتونه
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    22 0
    فعلا که انجام شد. سال هاست داریم میگیم دولت باید از اتکا به نفت فاصله بگیره ولی 6 ساله که این دولت فقط درجا زده. باید در چاه های نفت مون رو بروی صادرات ببندیم. بنزین تولید کنیم و بفروشیم
  • حسین IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    7 0
    تنگه هرمز را ببنید، ببینید چطور زندگی غربیها با چالش مواجه میشود و ترامپ به غلط کردن میافتد. قطعا ونزوئلا هم نجات پیدا میکند چون جوامع نیاز شدید به نفت دارند. چرا فقط ما سختی تحریم را تحمل کنیم در حالی که شرق و غرب که عامل بوجود آمدن شرایط اند، دامن خود را بالا بگیرند که آلوده نشوند؟ مرگ یکبار شیون یکبار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس