اتریش

دولت اتریش لایحه‌ای را برای تصویب در پارلمان این کشور پیشنهاد داده که به موجب آن، افرادی که قصد اظهارنظر درشبکه‌های اجتماعی را دارند، برای این کار باید از اسم حقیقی خود استفاده کنند.

به گزارش مشرق به نقل از انگجت، در صورتی که این لایحه پیشنهادی به تصویب پارلمان اتریش برسد، افراد باید اسم واقعی و همین طور آدرس خود را در زمان اظهارنظر در شبکه‌های اجتماعی اعلام کنند و سپس حق این کار را خواهند داشت.

مقامات اتریشی می‌گویند با این کار دیگر یافتن افرادی که دست به ارسال مطالب خشونت بار و نفرت پراکن در فضای مجازی می‌زنند، دشوار نخواهد بود و از سوی دیگر قانون شکنان و هرزنامه نویسان در شبکه‌های اجتماعی برای انجام چنین اقداماتی تردید جدی خواهند داشت.

آن دسته از شرکت‌های اینترنتی که تمهیدات لازم برای اجرای قانون یادشده را فراهم نکنند با جریمه ۵۰۰ هزار یورویی مواجه خواهند شد و در صورت تکرار تخلف مبلغ جریمه دو برابر می‌شود.

البته تنها شرکت‌هایی باید این قانون را اجرا کنند که دارای بیش از ۱۰۰ هزار کاربر ثبت شده باشند و درآمد آنها در سال از ۵۰۰ هزار یورو بیشتر باشد. سایت‌های تجارت الکترونیک و خرید و فروش آنلاین و سایت‌هایی که درآمد تبلیغاتی ندارند نیز از این قانون مستثنی هستند. این احتمال وجود دارد که دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۲۰ قوانین مشابهی را به اجرا بگذارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    بسیار کار درست و عاقلانه ایست هرکس بابت هر حرفی میزند باید پاسخگو باشد
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    اون جا که آزادی بود حالا می خوان همه مخالف هاشون رو از سر راه بردارن ؟
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    این دیگه اسمش فضای مجازی نمیشه . این فضای واقعیه . فضای مجازی برای اینه که حرفهایی که مردم توی دلشان هست ولی به دلیل شرم و حیا یا ترس یا آبرو نمی توانند در اجتماع به زبان بیاورند ، در فضای مجازی بگویند ‌.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس