کد خبر 945475
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳

برخی از کشورها که میتوان گفت گردشگران استقبال بی نظیری از آنها می کنند نیز دارای قوانین و مقررات عجیبی هستند که شاید برایتان جالب باشد و تا کنون از آن ها بی خبر بوده اید.

ترکیه کشوری محبوب و مقصد گردشگری بسیاری از هموطنانمان است اما ما پنج مورد از عجیب ترین قوانین آن را برایتان شرح می دهیم تا سفری لذت بخش را با تور استانبول تجربه کنید

1.      برای خروج فرش نو به گواهی خرید و برای خروج فرش کهنه به گواهی هیئت مدیره یک موزه نیازمندید.

2.      سرویسهای بهداشتی در ترکیه پولی بوده و صاحبان آنها مکلف به پرداخت مالیات درآمد خود میباشند. هزینه توالتهای عمومی حداکثر 50 کروش یا نیم لیر ترک است که معادل حدود 350 تومان میباشد.

3.      مراحل ازدواج اتباع خارجی اندکی با اتباع ترکیه متفاوت است، اتباع ایرانی می بایستی از کنسولگریهای ایران برگ تجرد گرفته و به تائید وزارت امور خارجه ترکیه در انکارا برسانند. حداکثر زمان برای اتمام مراحل ازدواج در ترکیه 2 روزاست.

4.      در صورتیکه مالک خودرو، در داخل خودرو حضور داشته باشد، منعی برای رانندگی ندارید و به راحتی می توانید تنها با یک گواهینامه ی بین المللی رانندگی کنید.

5.      مصرف مشروبات الکلی در خیابان ممنوع است.

تایلند نیز یکی دیگر از کشور های محبوب است که از قوانینی عجیب برخوردار بوده. قوانین و مقررات این کشور شمال:

1.      با پا اشاره کردن به کسی ، بالا بردن پا بالا تر از سر کسی ، یا گذاشتن پا بر روی میز و یا صندلی بسیار بی ادبی تلقی می شود و باعث خشم مردم تایلند می شود.

2.      همانطور که در بالا گفتین پا کثیف ترین عضو حساب می شود برعکس آن سر مقدس ترین عوض بدن در تایلند است و مقدس شمرده می شود.

3.      هرگز به پادشاه تایلند بی احترامی نکیند ، بی احترامی به عکس پادشاه در خیابان حتی عکس پادشاه بر پول تایلند نیز ممنوع است و شخص خطا کار به زندان می رود.

4.      فریاد زدن عصبی شدن شدید و یا خشونت در تایلند بی ادبی به شمار می آید حتی زمانی که همه چیز به هم ریخته است نباید هیچ فردی فریاد بکشد، گردشگران تور تایلند توجه داشته باشند که در همه مراحل سفر آرامش خود را حفظ کنند و عصبانی نشوند.

5.      در صورتی که میخواهید چیزی با پولی را به کسی بدهید آن را پرت نکنید زیرا این کار بی ادبی است و بهتر از آن را با دست راست به شخص مقابل بدهید.

دبی که شامل یکی از عجیب ترین ها است شاید متعجب شوید از قوانین این شهر رویایی اما قوانین عجیب آن باعث شده تا هر روز پیشرفت چشمگیری داشته باشد. برای سفری بهتر با تور دبی بهتر است اول با قوانین آن اشنا شوید.

1.      در امارات متحده عربی غیر قانونی است اگر "با استفاده از شبکه های کامپیوتری یا رسانه های اجتماعی" به حریم شخصی فرد دیگری حمله کنید . این می تواند منجر به حداقل شش ماه حکم زندان و جریمه بین 100 هزار درهم تا 500 هزار درهم شود .

2.      خوردن و نوشیدن در کلیه وسایل حمل و نقل عمومی و ایستگاه های آنها ممنوع است . مترو ، اتوبوس و حتی عابر ایستاده در ایستگاه . مصرف مواد غذایی و نوشیدنی در حمل و نقل عمومی می تواند منجر به جریمه شما تا 100 درهم شود .

3.      با ماسه سنگ های مکرر در امارات متحده عربی ، شما فکر می کنید که برای داشتن یک ماشین گرد و خاکی دلیل خوبی دارید ؟ خودروهای کثیف "دچار اختلال در تصویر شهر و سلامت عمومی" هستند و صاحبان آنها در حدود 3 هزار درهم جریمه خواهند شد .

4.      عکس گرفتن به طور کلی یک کار خطرناک در امارات متحده عربی است . شما همچنین مجاز به عکس گرفتن از حوادث جاده ای که در سفرهایتان مشاهده می کنید ، نیستید . این کار می تواند شما را بین 50 هزار درهم تا 3 میلیون درهم جریمه کند و حتی در معرض خطر اخراج از امارات قرار می دهد . ارسال عکس ها و فیلم ها در شبکه های اجتماعی به طور کامل ممنوع است .

5.      افزایش درآمد برای دلایل خیرخواهانه یک کسب و کار از روی حیله و تزویر در امارات است . جمع آوری وجوه ابتدا باید توسط اداره امور امور اسلامی و امور خیریه (IACAD) تصویب شود ، در غیر اینصورت ، کمپین جمع آوری کمک های مالی نقض قانون خیریه امارات متحده عربی است.  این امر می تواند منجر به زندانی شدن ، جریمه بین 250 هزار درهم تا 500 هزار درهم و حتی تبعید شود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس